تجلیل از علی کاوه، پیشکسوت انجمن ورزشی نویسان ایران در مشهد مقدس
نشست تخصصی عکاسی ورزشی در دانشگاه جامع علمی-کاربردی خبرنگاران مشهد با همکاری سازمان کل تربیت بدنی استان خراسان رضوی و روزنامۀ قدس

تجلیل از علی کاوه، پیشکسوت انجمن ورزشی نویسان ایران در مشهد مقدس <br> نشست تخصصی عکاسی ورزشی در دانشگاه جامع علمی-کاربردی خبرنگاران مشهد با همکاری سازمان کل تربیت بدنی استان خراسان رضوی و روزنامۀ قدس
نشست تخصصی عکاسی ورزشی و نیز تقدیر از پیشکسوتان عکاسی ورزشی ایران علی کاوه و احمد معینی جم توسط مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی و با حضور جمعی از اساتید،پیشکسوتان،عکاسان،خبرنگاران و دانشجویان عکاسی دانشگاهی مشهد با همکاری روزنامه قدس در سالن همایشهای موسسه فرهنگی قدس تقدیر و برگزار شد.

به گزارش ایسجا، به نقل از گروه ورزشِ خراسان رضوی پنجمین نشست عکاسی ورزشی پنجشنبه گذشته در حالی برگزار شد که دو تن از نامداران هنر عکاسی میهمان مشهدی ها بودند. شاید کمتر کسی است که در عرصه ورزش ک پنجمین نشست عکاسی ورزشی پنجشنبه گذشته در حالی برگزار شد که دو تن از نامداران هنر عکاسی میهمان مشهدی ها بودند. شاید کمتر کسی است که در عرصه ورزش کشور نام استاد"علی کاوه" عکاس ورزشی و یکی از پیشکسوتان این رشته را نشنیده باشد. به تصویر کشیدن تصاویر4 دوره المپیک و 3 دوره پارا المپیک، و کسب عنوان برترین عکاس خبری کشوردر سال 89 تنها بخشی از افتخارات "استاد علی کاوه" پیشکسوت عکاسی ایران است. همچنین"احمد معینی جم" عکاس برجسته خراسانی است که سال هاست عکس های او در مطبوعات و خبرگزاری های ورزشی ایران چاپ می شود.این 2 هنرمند که به دعوت مرکز آموزش علمی کاربردی خبرنگاران در سالن اجتماعات موسسه فرهنگی قدس حضور یافتند، در نشستی صمیمانه با فعالان عکاسی خراسان رضوی و دانشجویان این رشته از خاطرات خود گفتند.

 

110سال عکس گرفته ام!

پیشکسوت عکاسی ایران گفت: من از 15 سالگی همکاری خودرا با رسانه ها آغاز کردم و حدود 63 سال است که عکاسی می کنم. "علی کاوه" افزود: در دوران فعالیتم گاهی در 3 نوبت کار می کردم پس شاید اغراق نباشد که بگویم با احتساب اینکه سه نوبت روز پی در پی حتی تا نیمه شب عکاسی کرده ام،110 سال عکس گرفته ام. اکنون مدتی است که بازنشسته شده ام ولی هیچ گاه از عکاسی دست برنداشته ام و تا وقتی زنده هستم عکاسی می کنم، چرا که هر انسانی بدون کار نابود می شود. وی ادامه داد: در حال حاضر بیشتر به روستا ها می روم و آنجا با برپایی مسابقات ورزشی عکاسی می کنم.

 

عاشق خراسانی ها هستم

"علی کاوه" گفت: اهل مازندرانم و اکنون بیشتر در روستاهای آنجا عکس برمی دارم ولی از قدیم عاشق خراسانی ها هم هستم و از دهه 50 هم در کشتی چوخه خراسان عکاسی می کنم که عکس های من از چوخه جزو بهترین عکس های من است."علی کاوه" در ادامه با به نمایش گذاشتن چند عکس گفت: عکس هایی که عکاسان ورزشی ثبت می کنند باید عکس هایی باشد که هم برای بیننده جذاب باشد و هم موجب بالا بردن ارزش های تلاش یک ورزشکار شود و طوری نباشد که ورزشکار سرخورده شود و انگیزه خود را از دست بدهد.

 

کاری کنید که همیشه عکس شما انتخاب شود

وی خطاب به دانشجویان این رشته افزود: هیچ گاه از عکاسی و خواسته های سردبیر خود خسته نشوید. همیشه سعی کنید عکس هایی را بگیرید تا سردبیر روزنامه یا خبرگزاری، عکس شما را انتخاب کند. وی تصریح کرد: شاید گاهی نیاز باشد عکاس با یک صحنه سازی خلاقانه عکس خود را بگیرد ولی در عین حال باید توجه کرد لحظه های بکر از دست عکاس در نرود و به این امر توجه کند چراکه هر صحنه فقط یکبار تکرار می شود.

 

حسرت گل ملبورن

"علی کاوه "در جمع خبرنگاران گفت: بسیار متشکرم از دوستان خراسانی ام که این فرصت را فراهم آوردند تا بتوانیم تجربیات خود را با نسل جوان به اشتراک بگذاریم. وی درباره خلاء موجود در عکاسی ورزشی در خراسان رضوی گفت: مهم ترین کاستی در عکاسی ورزشی ، نه تنها در این استان بلکه در سایر استان ها، این است که عکاسان ورزشی به خوبی شناخته نشده اند و ارزش کار آنها نا شناخته باقی مانده است. پیشکسوت عکاسی کشور در ادامه صحبت هایش به نقش پر رنگ یک عکاس در انتقال خبر اشاره و عنوان کرد: یک عکس به تنهایی می تواند به میزان یک صفحه از روزنامه مطلب را به مخاطب منتقل کند."علی کاوه" همچنین درباره خاطرات تلخ و شیرین خود در گفت و گو با خراسان گفت : بهترین خاطره من به دوران کودکی ام برمی گردد؛ روزی که من را از ورزشگاه بیرون کردند و بسیار گریه کردم و همین باعث شد تا راه خود را پیدا کنم و با انگیزه بیشتری عکاسی کنم. وی همچنین درباره بدترین خاطره عکاسی خود نیز افزود: روز بازی تاریخی فوتبال ایران و استرالیا پشت دروازه نشسته بودم که در لحظه گل "خداداد عزیزی" یکی از عکاسان جلوی من از جا برخاست و من آن صحنه را از دست دادم ولی خوشبختانه پسرم آن عکس را گرفت. اما حسرت نگرفتن آن صحنه تا ابد با من است.

 

از اینکه عکاسان خراسانی فعالند، خوشحالم

یک عکاس برجسته خراسانی در حوزه عکس ورزشی نیز در ادامه این نشست گفت: از سال 65 عکاسی را شروع کردم و اولین عکس های ورزشی ام را از ورزشگاه تختی مشهد دارم. "احمد معینی جم" درباره آشنایی اش با استاد کاوه افزود: پس از آنکه برای ادامه تحصیل به تهران رفتم، آنجا از طریق روزنامه " ابرار ورزشی" با ایشان آشنا شدم و از آن به بعد بود که با راهنمایی ها و حمایت ایشان بیشتر به این رشته علاقه مند شدم. وی در ادامه تصریح کرد: با اینکه مدتی است از مشهد دور هستم ولی می دانم که عکاسان خراسانی در بسیاری از رسانه ها فعالند و از این بابت خوشحالم.

 

با علم به ورزش، عکاسی کنید

"احمد معینی جم" در پاسخ به سوال یکی از عکاسان درباره لزوم شناخت رشته های ورزشی گفت: یک عکاس قبل از حضور در یک مسابقه لازم است اطلاعات کافی نسبت به قوانین و ورزشکاران آن داشته باشد و در این شرایط فقط عکس نمی گیرد بلکه عکسی خوب و متفاوت می گیرد. در پایان این مراسم مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی ضمن تبریک هفته ارتباطات گفت: لحظات به یاد ماندنی زیادی در ورزش وجود دارد که اگر عکاسان نبودند آن زیبایی ها و عملکرد خوب به ثبت نمی رسید. "کوروش صبوریان" در ادامه با خوش آمد گویی به استاد "علی کاوه" و "احمد معینی جم" از زحمات آنها در عرصه ورزش تقدیر و تشکر کرد.

 

در حاشیه:

این مراسم با اهدای لوح تقدیر به علی کاوه و احمد معینی جم و هدیه ویژه از سوی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی و همچنین تقدیر از برخی فعالان عکاسی استان از جمله "جلیل حسینی زهرایی" به پایان رسید.

 

مراسم با یک ساعت تاخیر از زمان اعلام شده آغاز شد.

۴ خرداد ۱۳۹۴
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

عکس بالای فوتر

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ـ ایران

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ـ ایران‌ (که‌ در این‌ اساسنامه‌ به‌ اختصار “انجمن‌” نامیده‌ می‌شود) تشکیلاتی است‌ فرهنگی‌، علمی‌، تخصصی‌، غیرسیاسی‌، غیرانتفاعی‌، که‌ با هماهنگی کمیته‌ ملی المپیک‌ جمهوری اسلامی ایران‌ تأسیس‌ شده‌ است‌.

تماس با ما

  • تلفن :۰۲۱ ۲۶۲۱۶۳۶۷
  • آدرس ایمیل انجمن : Isjaahmadi@gmail.com
  • آدرس ایمیل انجمن :تهران- بزرگراه نیایش- مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب- کوچه هفتم- سالن شماره 9 (کمیته تدارکاتی بازی های آسیایی)- طبقه همکف- انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی
نقشه

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید