ضیافت افطاری مسئولان وزارت ورزش و جوانان با سردبیران حوزه ورزش و جوانان
دکتر گودرزی: همبستگی مدیران با اصحاب رسانه، مانع سوء استفاده عوامل فرصت طلب می شود

ضیافت افطاری مسئولان وزارت ورزش و جوانان با سردبیران حوزه ورزش و جوانان <br> دکتر گودرزی: همبستگی مدیران با اصحاب رسانه، مانع سوء استفاده عوامل فرصت طلب می شود
وزیر ورزش و جوانان: هرگاه شکاف و فاصله بین رسانه و مدیران کاهش یاید ، هم تصمیمات عاقلانه تر و هم تاثیر رسانه بر تصمیم مدیران اثربخش تر خواهد شد. در عین حال، عوامل فرصت طلب نیز نمی توانند بهره های لازم را از این شکاف ببرند.

 

به گزارش ایسجا، به نقل از پایگاه خبری و.زارت ورزش و جوانان، دکتر محمود گودرزی عصر دیروز 13 تیرماهِ 94 در ضیافت افطاری  مسوولان وزارت ورزش و جوانان با سردبیران حوزه ورزش و جوانان ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات آنها افزود : امیدوارم این ماه پر خیر و برکت باعث شود که تزکیه نفس پیدا کنیم تا قلم ها ، زبان ها و تصمیم ها برای جامعه اسلامی مان پر خیر و برکت باشد.

او از اصحاب رسانه به عنون  راهبران  حوزه های ورزش  و جوانان نام برد و خاطر نشان کرد: شما با پیشنهادات و نقدهای منصفانه تان ضمن هدایت  مدیران، ورزشکاران و مربیان  به تصمیمات مدیران در حوزه  های ورزش و جوانان نیز برکت می بخشید.

دکتر محمود گودرزی در ادامه به روزهایی که در عرصه مطبوعات ورزشی قلم می زده اشاره کرد و افزود : اکنون که به خاطر شرایط،  بین من و قلم فاصله افتاده است اظهار تاسف می کنم  .

وی ادامه داد: یکی از مواردی که همواره در حوزه ورزش کشور ما وجود داشته  شکافی است که بین تصمیم سازان، تصمیم گیران و حوزه رسانه  وجود داشته و دارد  که البته بخشی از این شکاف قهری است .

وزیر ورزش و جوانان  توضیح داد: بخش قهری این فاصله بین اصحاب رسانه و تصمیم سازان حوزه ورزش و جوانان،‌این است که اهالی  رسانه، نویسندگان ، روشنفکران  و متفکران  از منظری به مسائل می نگرند که مجری و تصمیم گیرنده  از آن منظرمسائل را نمی بیند.

او افزود : نگاهی که اهل اندیشه  به موضوعات دارد  با کلان نگری،  نگاه اجرایی و عملیاتی در حوزه تصمیم گیران متفاوت است و این دوگانگی باعث می شود که نوع تعامل دچار خدشه شود.

دکتر محمود گودرزی تاکید کرد:هرگاه شکاف بین رسانه و مدیران  حوزه های تصمیم ساز کم شده است  هم تصمیمات عاقلانه ترشده و هم تاثیر رسانه بر تصمیم مدیران اثربخش تر بوده است.  در عین حال  مجموعه عوامل فرصت طلب نیز نخواهند توانست از این فاصله بهره ببرند .

 او  در این خصوص به تبیین نگرش ها در رسانه ها ی ورزشی و اجتماعی پرداخت و این موضوع را اینگونه بیان کرد: نگاه خطایی که در جامعه ما وجود دارد این است که تصور می شود اهل  رسانه باید کوبنده، تخریب گر و افشا کننده باشند و اگر رسانه ای نقد اندیشمندانه داشته باشد متاسفانه متهم به سازش با اصحاب قدرت می شود در حالی که در یک نگاه معرفتی، علمی و اخلاقی چنین چیزی نیست.

دکتر گودرزی ادامه داد: مجموعه ها باید با  کارکردهای مختلف یک گام به جلو و به نفع جامعه حرکت کنند  که  متاسفانه این نگاه  گاهی مغفول واقع می شود و موجب بروز حذف، طرد و جدایی میان مسوولان و صاحبان فکر و اندیشه می شود.

او خاطر نشان ساخت:هرگاه این دو مجموعه توانسته اند در یک تعامل منطقی و با تعاریف و کارکردهای خودشان این ارتباطات را تنظیم کنند، جامعه از برکات این همدلی استفاده های بی شماری کرده است. در واقع اگر به مسوولیت های اجتماعی هر دو مجموعه نگاهی دقیقی بیاندازیم  می بنیم که هر دو،  یک حرف را می زنند منتهی هر یک به زبانی. که ما امیدواریم این زبان را نزدیک تر و قابل فهم تر کنیم.

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد : کسی مانع رسالت های رسانه ای نیست ،چراکه رسالت رسانه  ها  تعریف دارد و حتماً  باید با رعایت یک سری چارچوب ها باشد در غیر این صورت قلم و زبانی که  مجموعه را دچار گسیختگی کند اصلاً پذیرفته و شایسته نیست.

او افزود : چهره های آشنایی در این جمع می بینم که روزگای در کنار هم درحوزه رسانه ، قلم می زدیم  و گاهی با هم  به بحث و نقد هم می پرداختیم  و  امروز  آن ها را مقابل خودم نمی بینم یا خودم را در  مقابل آن ها نمی بینم  بلکه  از  راهنمایی های آنها واقعاً استفاده می کنم که بسیار سازنده و ارزشمند است که امیدوارم از این فرصت ارزشمند در جهت تعالی جامعه بهره ببریم.

دکتر محمود گودرزی وی‍‍ژگی های محیط  ورزش را مورد توجه قرار داد و افزود : محیط ورزش به خودی خود چالش برانگیز و رقابت برانگیز است منتهی نه این گونه که ما شاهد آن هستیم.

 او ادامه داد : محیط ورزش نیازمند آرامش ،  صفا و صمیمیت  است. در فضای متشنج است که جریان فرصت طلب رشد می کند  و  سنگ ها به هر طرف پرتاب می شود و ممکن است به سر هر کسی برخورد کند. 

 

۱۴ تیر ۱۳۹۴
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

عکس بالای فوتر

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ـ ایران

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ـ ایران‌ (که‌ در این‌ اساسنامه‌ به‌ اختصار “انجمن‌” نامیده‌ می‌شود) تشکیلاتی است‌ فرهنگی‌، علمی‌، تخصصی‌، غیرسیاسی‌، غیرانتفاعی‌، که‌ با هماهنگی کمیته‌ ملی المپیک‌ جمهوری اسلامی ایران‌ تأسیس‌ شده‌ است‌.

تماس با ما

  • تلفن :۰۲۱ ۲۶۲۱۶۳۶۷
  • آدرس ایمیل انجمن : Isjaahmadi@gmail.com
  • آدرس ایمیل انجمن :تهران- بزرگراه نیایش- مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب- کوچه هفتم- سالن شماره 9 (کمیته تدارکاتی بازی های آسیایی)- طبقه همکف- انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی
نقشه

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید