انجمن ورزشی نویسان ایران برگزار کرد
کارگاه یک روزۀ "روزنامه نگاری" بانوان خبرنگار

انجمن ورزشی نویسان ایران برگزار کرد<br> کارگاه یک روزۀ "روزنامه نگاری" بانوان خبرنگار
انجمن ورزشی نویسان ایران کارگاه آموزشی "روزنامه نگاری" را مختص بانوان خبرنگار روز چهارشنبه مورخ 31 تیرماه ، در محلِ دفتر انجمن و با حضور 28 نفر از بانوان نویسنده، خبرنگار و عکاس ورزشی برگزار کرد.
به گزارش ایسجا، در این کارگاه که از ساعت 8 صبح تا 5 عصر ادامه داشت، موضوعاتی از جمله: گزارشگری ورزشی، روند روزنامه نگاری ورزشی در ایران، بررسی عللِ کمرنگ شدنِ حضور زنان در این عرصه، رسانه های نوین، خبرنگاری در رویدادهای بزرگ ورزشی و روابط عمومی و رسانه به شرکت کنندگان ارائه شد.
"دکتر حمید قاسمی"، نایب رییس انجمن ورزشی نویسان، مدیر رادیو ورزش و مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه پیام نور ؛ در اولین کلاس با عنوان گزارشگری ورزشی، به تبیین مدل ارتباطی خود که متشکل از روابط درون فردی، بین فردی، گروهی، جمعی و فرافردی بود پرداختند و همچنین ضمنِ بیان نکاتی در رابطه با توجه به تفاوتهای موجود در نحوۀ برقراریِ ارتباط در شهر ها و کشورهای گوناگون پرداختند. در پایان این کلاس شرکت کنندگان موظف شدند تا نقد خود ازکلاس و محتوای مطالب ارائه شده توسط ایشان را ارائه دهند. 
منوچهر زندی، کلاس روند روزنامه نگاری ورزشی در ایران و بررسی علل کمرنگ شدن حضور زنان در این عرصه "منوچهر زندی" دبیرکل سابق و عضو افتخاری هیات رییسه انجمن ورزشی نویسان ایران، و عضو مادام العمر هیات رییسه انجمن جهانی ورزشی نویسان کلاسی با موضوع روند روزنامه نگاری در ایران را اداره کرده و ضمن بررسیِ علل کمرنگ شدن حضور زنان در این عرصه، راه کارهای مفیدی را جهت مقابله با این امر ارائه دادند.
میثم زمان آبادی، کلاس رسانه های نوین در سومین کلاس که توسط " میثم زمان آبادی" دبیرکل انجمن ورزشی نویسان و سردبیر خبرگزاری و هفته نامه تماشاگر  برگزار شد؛ ضمنِ تاکید بر لزوم استفاده و تواناییِ هماهنگ شدن با تکنولوژیِ جدیدِ رسانه های نوین، به تبیینِ این موضوع پرداختند که یک فعالِ رسانه ای چگونه می تواند با روش های مدیریت زمان ضمنِ کار با رسانه های هوشمند، کنترلِ این رسانه ها را در دست بگیرد.
عبدالحمید احمدی، کلاس خبرنگاری در رویدادهای بزرگ ورزشی مطالبی که "دکتر عبداحمید احمدی" معاون فرهنگی وزارت ورزش و ریاست انجمن ورزشی نویسان در چهارمین کلاس ارائه دادند با استقبال از سوی شرکت کنندگان مواجه شد. دکتر احمدی در این کلاس به چگونگی پوشش خبری رویدادهای بزرگ پرداخت و فرصتی را ایجاد کرد تا حاضرین بتوانند با استفاده از نکات بیان شده توسط وی و همچنین بهره گیری از تجارب آن دسته از همکارانی که در رویداد های بزرگ ورزشی حضور داشتند، به نمونه هایی از عملکرد استاندارد یک خبرنگار در میادین بزرگ ورزشی دست پیدا کنند. 
مازیار ناظمی، کلاس روابط عمومی و رسانه در آخرین کلاس، که توسط "مازیار ناظمی" مدیر روابط عمومی وزارت ورزش و عضو هیات رییسه انجمن ورزشی نویسان برگزار شد، تاکید بر لزوم داشتنِ رابطه و همکاریِ سالم بین روابط عمومیِ ارگان های ورزشی با دست اندرکاران رسانه ای از اهم مباحث بود. اهمیتِ اطلاع رسانی فاقد هرگونه سوگیری توسط روابط عمومی ها به رسانه، عدم تحریف خبرهای سازمان توسط خبرنگاران، عدم تبعیض بینِ رسانه های گوناگون جهتِ اطلاع اخبار توسط روابط عمومی ها، ارائه راه کارهایی جهت هر چه بهتر شدن این رابطۀ دوسویه و تاکید بر شفاف سازی نیز از جمله مطالب ارائه شده در این کلاس بود.
در پایانِ این کارگاه یک روزه و توزیعِ گواهی نامه های شرکت در کارگاه، مقرر شد تا اساتید با جمع بندی، تعدادی از شرکت کنندگان را برای حضور در دوره تکمیلی این کارگاه که تابستان امسال، با همکاری سازمان ملی یونسکو و در جزیره کیش برگزار می شود، انتخاب کنند.
۴ اَمرداد ۱۳۹۴
ش.شریفی
۱۳۹۴/۰۵/۰۵
0
0
1

با خواندن این گزارش بر آه و افسوس من که سعادت شرکت کردن در کارگاه یک روزۀ "روزنامه نگاری" بانوان خبرنگار،را نداشتم افزوده شد.شاید اگر مصادف شدن با ایام تعطیلات عید فطر که تا روز آخر عید نیز مهلت ثبت نام بود و این در حالی بود که کسی در روز آخر هم پاسخگو
نبود،احتمالاً به این دلیل که همکاران انجمن نیز به اصول و اعتقادات دینی پایبند بودن و مراسم عید و وداع با ماه مبارک رمضان را برگزار می کردند،نبود تعداد بیشتری من جمله خودم می توانستند شرکت کنند و پشت خط نمانند.

مریم سرخوش
۱۳۹۴/۰۵/۱۸
0
0
0

متاسفانه اطلاع رسانی خوبی برای برگزاری این کارگاه انجام نشد و متاسفانه از دست دادن این کلاس برای ما باعث تاسف است. در صورت امکان این کارگاه دوباره برگزار شود که خبرنگارانی که به دلیل عدم اطلاع از برگزاری آن، حضور در این کلاس را از دست داده اند از مزایای
آن بهره مند شوند.


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

عکس بالای فوتر

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ـ ایران

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ـ ایران‌ (که‌ در این‌ اساسنامه‌ به‌ اختصار “انجمن‌” نامیده‌ می‌شود) تشکیلاتی است‌ فرهنگی‌، علمی‌، تخصصی‌، غیرسیاسی‌، غیرانتفاعی‌، که‌ با هماهنگی کمیته‌ ملی المپیک‌ جمهوری اسلامی ایران‌ تأسیس‌ شده‌ است‌.

تماس با ما

  • تلفن :۰۲۱ ۲۶۲۱۶۳۶۷
  • آدرس ایمیل انجمن : Isjaahmadi@gmail.com
  • آدرس ایمیل انجمن :تهران- بزرگراه نیایش- مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب- کوچه هفتم- سالن شماره 9 (کمیته تدارکاتی بازی های آسیایی)- طبقه همکف- انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی
نقشه

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید