دیدار ورزشی نویسان پیشکسوت با عطا اله بهمنش

دیدار ورزشی نویسان پیشکسوت با عطا اله بهمنش
جمعی از اعضای کمیته پیشکسوتان انجمن ورزشی نویسان ایران با حضور در منزل استاد عطااله بهمنش، با این چهره نام آشنا و نخستین گزارشگر زنده ورزشی صدا و سیما و نویسنده مطبوعات ورزشی کشورمان دیدار کردند.

به گزارش ایسجا، به نقل از ایرنا، در این دیدار صمیمی، حاضران ضمن گفت وگو با ایشان و بیان خاطرات گوناگون، برای استاد بهمنش از درگاه خداوند متعال آرزوی سلامتی و نیکبختی کردند.
منوچهر زندی، جهانگیر کوثری، جمشید حمیدی، علی کاوه، خسرو والی زاده و رضا میرزاییان به نمایندگی از کمیته پیشکسوتان با حضور در منزل این چهره نامدار رسانه های ورزشی با وی دیدار و گفت وگو کردند.
براساس برنامه ریزی انجمن ورزشی نویسان ایران قرار است اینگونه دیدارها در آینده نیز صورت گیرد و دیگر اعضای کمیته پیش کسوتان این انجمن با موسپیدان این عرصه دیدار کنند.
عطاالله بهمنش متولد 24 فروردین سال 1302 در کرمانشاه است. وی در نقش ورزشکار، مدیر ورزشی، گزارشگر، خبرنگار و روزنامه نگار ورزشی انجام وظیفه کرده است.
بهمنش نخستین گزارشگری زنده ورزشی در ایران از رادیو را در سال 1337 برای رقابت دو و میدانی میان تیم ملی ایران و عراق از صدای ایران انجام داد.
همچنین بهمنش نویسندگی را از دی ماه 1330 در مجله ورزشی نیرو و راستی شروع کرد و همکاری خود با آن نشریه را تا هنگام تعطیلی آن در سال 1337 ادامه داد. بهمنش در سال های 1333 تا 1337 در نشریه امید ایران نیز می نوشت و پس از آن نیز از نویسندگان مجله کیهان ورزشی به شمار می آمد و با نشریاتی همچون روزنامه اطلاعات، گلبانگ، روزنامه ری، ایران ورزشی نیز همکاری داشت.
همچنین، استاد بهمنش چندین دوره قهرمان دو و میدانی تهران در رشته های نیمه استقامت، دفاع راست تیم فوتبال بانک ملی بوده و در رشته های تنیس و کوهنوردی نیز فعالیت کرده است. البته مهمترین علاقه و بیشترین فعالیت بهمنش در زمینه ورزش کشتی بوده است بطوریکه وی به مدت پنج سال دبیر و نایب رئیس فدراسیون کشتی ایران نیز بود.

بهمنش

۳ مهر ۱۳۹۴
ش.ش.
۱۳۹۴/۰۷/۰۴
0
0
1

من به شخصه ارادت خاصی خدمت ایشون دارم و می توان به عنوان اساتید بزرگ جامعه مطبوعات و خبرنگاری در ورزش یاد کرد.امیدوارم همیشه حرمت به بزرگان ورزشی در جامعه ما حفظ شود و اینگونه برنامه ها و تجلیل از بزرگان رنگ پررنگ تری بهخود بگیرد..

طیبه افشار
۱۳۹۴/۰۷/۰۵
5
0
0

بااحترام با تشکر از بزرگوارانی که به حرمت زحمات این پیشکسوت فراموش ناشدنی با ایشان دیدار کردند. تشکر بی پایان ما به این بزرگوار وماندگار در خاطر همه ی دوستاران ورزش


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

عکس بالای فوتر

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ـ ایران

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ـ ایران‌ (که‌ در این‌ اساسنامه‌ به‌ اختصار “انجمن‌” نامیده‌ می‌شود) تشکیلاتی است‌ فرهنگی‌، علمی‌، تخصصی‌، غیرسیاسی‌، غیرانتفاعی‌، که‌ با هماهنگی کمیته‌ ملی المپیک‌ جمهوری اسلامی ایران‌ تأسیس‌ شده‌ است‌.

تماس با ما

  • تلفن :۰۲۱ ۲۶۲۱۶۳۶۷
  • آدرس ایمیل انجمن : Isjaahmadi@gmail.com
  • آدرس ایمیل انجمن :تهران- بزرگراه نیایش- مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب- کوچه هفتم- سالن شماره 9 (کمیته تدارکاتی بازی های آسیایی)- طبقه همکف- انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی
نقشه

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید