ششمین نشست فصلی انجمن ورزشی نویسان ایران به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد

ششمین نشست فصلی انجمن ورزشی نویسان ایران به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد
انجمن نویسندگان،خبرنگاران و عکاسان ورزشی ایران، به مناسبت روز خبرنگار و با همکاری وزارت ورزش و جوانان، ششمین نشست فصلی خود را دیروز، چهارشنبه، 13 مردادماه، برگزار کرد.
به گزارش ایسجا، ساعت ها پیش از اینکه ششمین نشست انجمن به طور رسمی آغاز شود، اعضای هیات های مدیره و موسس انجمن های ورزشی استان ها، از ساعت 12 روز چهارشنبه 13 مرداد ماه، در سالن همایش های هتل ورزش حضور به هم رسانده و تا ساعت 18 جلسات متعددی را با اعضای هیات رییسه انجمن ورزشی نویسان ایران برگزار کردند. اعضای هیات رییسه استان های اصفهان و کرمانشاه از عملکرد و چالش های خود در مدت تاسیس انجمن سخن گفته و اعضای هیات موسس استان های مرکزی و آذربایجان شرقی پس از آشنایی با روند شکل گیری انجمن در استان ها، انتظارات و درخواست های خود را از هیات رییسه بیان کردند.
با آغاز رسمی نشست و در بخش ابتداییِ آن ، پس از قرائت قرآن؛ پخش سرود ملی و استقرار اعضای هیات رییسه سنی انجمن ورزشی نویسان، آقایان اردشیر لارودی، غلامحسین زمان آبادی، جهانگیر کوثری، مسعود اسکویی و حجت اله جیرودی در جایگاه؛ دکتر عبدالحمید احمدی، با خوش آمدگویی و تبریک روز خبرنگار، سخنرانی کوتاهی را با موضوع اهمیت رسانه ها در پیشرفت ورزش کشور و همراهی هرچه بیشتر این حوزه ایراد کرد.  او  نقش رسانه ها را در پیشرفت ورزش کشور مهم دانست و تاکید کرد: ورزش بدون همراهی رسانه های ورزشی نمی تواند فرصت پیشرفت پیدا کند . 
اجرای پنجمین نشست فصلی انجمن ورزشی نویسان را در سال گذشنه مرحوم محمد علی اینانلو برعهده داشت. امسال برای تکریم این عضو قدیمی و محبوب انجمن ورزشی نویسان، مراسم یادبودی همراه با پخش ویدئویی از وی بخشی از برنامه های آغازین نشست بود. پیش از پخش این ویدئو، جهانگیر کوثری با قرائت متنی در وصف آن مرحوم و خاطراتی از او، یاد محمدعلی اینانلو را برای همه حضار زنده کرد.
میثم زمان آبادی، دبیر کل انجمن ورزشی نویسان ایران، ضمن خوشامد گویی به همۀ همکاران و تبریک روز خبرنگار به اجرای مرحوم اینانلو در نشست قبلی اشاره کرد و یاد و خاطره اش را زنده داشت. دبیرکل انجمن، در ادامه سخنانش از فعالیت های چشمگیر کمیته بانوان تقدیر کرد و این کمیته را نمونه یک گروه فعال در یک نهاد صنفی دانست. دلایل تشکیل کمیته جوانان و پیگیری های خاص جهت پیشبرد هرچه سریعتر فعالیت های این کمیته، و علاوه بر آن تاکید بر آموزش به عنوان هدف اصلی انجمن ورزشی نویسان از موضوعاتی بود که میثم زمان آبادی در سخنرانی خود به آنها پرداخت. در ادامه گزارشی از عملکرد سال گذشته انجمن ورزشی نویسان ایران در زمینه تشکیل هیات های استانی و تقدیر از حضور آنها در این نشست، توسط دبیرکل انجمن ارائه شد.
بخش بعدی مراسم به رونمایی از کتاب" از طهران تا تهران" نوشته ابراهیم افشار و بیان مطالبی توسط محمد رضایی، ریاست سازمان ورزش شهرداری در این زمینه اختصاص داشت. سازمان ورزش شهرداری، ناشر کتاب "ازطهران تا تهران" است.
در ادامه و با گزارش نمایندگان کمیته های پیشکسوتان، بانوان و جوانان؛ حجت اله جیرودی با اشاره به جلسات مستمر کمیته پیشکسوتان در سال گذشته برنامه هایی همچون بازدید اعضای این کمیته از تحریریه روزنامه ها، ملاقات با پیشکسوتان و اعضای قدیمی انجمن ورزشی نویسان را از جمله فعالیت های این کمیته ذکر کرد و در ادامه تعدد کمیته های تخصصی مختلف در انجمن ورزشی نویسان را نشانه پیشرفت این نهاد صنفی دانست و از این کمیته ها به عنوان بازوی اجرایی انجمن یاد کرد. 
سمیرا شیر مردی، عضو کمیته زنان انجمن ورزشی نویسان آسیا، به عنوان نماینده کمیته بانوان گزارشی از عملکرد این کمینه ارائه داد که مهمترین آن برگزاری ٣ کارگاه آموزشی در یک سال اخیر و همچنین برگزاری نشست های کمیته بانوان به صورت ماهانه بوده که در این نشست ها بانوان استقبال خوبی داشتند. به جز این موارد، حضور پررنگ بانوان در المپیک ریو مورد اشاره قرار گرفت. در کنار آن به اعزام مینا عباسپور از طرف انجمن ورزشی نویسان به جام جهانی فوتبال بانوان زیر ١٧ سال پرداخته شد که این مساله حاصل تلاش آقایان منوچهر زندی و میثم زمان آبادی بود.
زهرا شریف زاده نیز به عنوان نماینده کمیته تازه تاسیس جوانان، با بیان مراحل تشکیل این کمیته و برنامه هایی که انجمن ورزشی نویسان برای این قشر جوان از جامعه رسانه های ورزشی در نظر گرفته است، حمایت همه جانبه انجمن از پیشرفت این گروه 27 نفری را اعلام کرد.
با حضور یافتن دکتر گودرزی، وزیر ورزش و جوانان در بین اعضای انجمن ورزشی نویسان ایران، و رو نمایی از کتاب" خبرنگاری و روزنامه نگاری ورزشی" نوشته دکتر حمید قاسمی، نایب رییس انجمن ورزشی نویسان ایران؛ وزیر ورزش و جوانان  با ابراز خرسندی از حضور در جمع روزنامه نگاران ورزشی، به بیان جملاتی در زمینه نقش انجمن ورزشی نویسان ایران در سلامت نسل و سلامت نفس جامعه پرداخت. 
محمود حداد، روزنامه نگار با سابقه و عضو قدیمی انجمن ورزشی نویسان ایران، به پاس یک عمر فعالیت حرفه ای و به عنوان فردی که اولین اخبار را از وجود چنین انجمنی در جهان، به ایران آورد و یکی بانیان تاسیس این انجمن شد، در ششمین نشست فصلی انجمن ورزشی نویسان ایران مورد تقدیر قرار گرفت. 
رونمایی از کتاب " المپیک شگفتی ها" به تالیف محمدرضا آخوندی، امضاء نسخه یادبود در حضور وزیر ورزش و استماع سخنان مولف در زمینه کتابش بخش بعدی نشست فصلی را تشکیل داد. 
قدردانی از تلاش های پیام نظر، عضو همراه و فعال انجمن ورزشی نویسان ایران و تربون آزاد آخرین بخش های این نشست بود.
۱۴ اَمرداد ۱۳۹۵
ش.ش.
۱۳۹۵/۰۵/۱۶
0
0
1

با سلام و خسته نباشید خدمت مسئولان و بزرگان انجمن و همه عزیزانی که مشغول خواندن این پیام هستند.خوشحالم که افتخار نصیبم شد و توانستم در ششمین نشست فصلی انجمن حضور بدارم.نشستی که همه ساله بهانه قشنگی ست برای دیدار با دوستان و همکاران قدیمی در دنیای مطبوعات.چقدر
جای آقای اینانلو خالی بود.بزرگی که هر ساله با بودنشون این نشست رنگ بیشتری می گرفت.متاسفانه فرصت نشد که من نیز به نوبه خودم نظری و یا پرسشی اگر دارم مطرح کنم.این سه ساعت برای گفتگوهای ساده بین دو همکار نیز افاقه نکرد،ادامه...

ش.ش.
۱۳۹۵/۰۵/۱۶
0
0
1

..دنباله:و حتی در خاتمه انقدر همه چی ام.پی.تری و فشرده شد،که فرصت عکس دست جمعی گرفتن نیز که با زمان شام تداخل پیدا کرده بود،از دست رفت.بهتر می بود اگر برنامه ریزی با در نظر گرفتن وقت،منظم تر میشد.و همین طور فرصت های بیشتری برای رساندن صدای ما به مسئولان
انجمن باشد.انتظار داریم انجمن خانه ای امن برای ما که عضوش هستیم باشد،تا در محیط کاری خیلی از بزرگانی که سعی دارند لای چرخ ما چوب بگذارند،و ما را به بهانه هایی از انجمن دور کنند،موفق نشوند.دل ما قرص است به این خانه و این اهالی زحمت کش آن .یا علی!


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

عکس بالای فوتر

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ـ ایران

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ـ ایران‌ (که‌ در این‌ اساسنامه‌ به‌ اختصار “انجمن‌” نامیده‌ می‌شود) تشکیلاتی است‌ فرهنگی‌، علمی‌، تخصصی‌، غیرسیاسی‌، غیرانتفاعی‌، که‌ با هماهنگی کمیته‌ ملی المپیک‌ جمهوری اسلامی ایران‌ تأسیس‌ شده‌ است‌.

تماس با ما

  • تلفن :۰۲۱ ۲۶۲۱۶۳۶۷
  • آدرس ایمیل انجمن : Isjaahmadi@gmail.com
  • آدرس ایمیل انجمن :تهران- بزرگراه نیایش- مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب- کوچه هفتم- سالن شماره 9 (کمیته تدارکاتی بازی های آسیایی)- طبقه همکف- انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی
نقشه

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید