هیجان، رویا و نوستالژی

هیجان، رویا و نوستالژی
آغاز جام جهانی آغاز هیجان، رویا و نوستالژی هاست.خیلی ها اولین جام است که فوتبال را با درک و فهم از تیم ها و نوع بازی ها تماشا می کنند. خیلی ها در میان تکل ها، سانترها و ضربه های کاشته به دنبال تحقق رویاهایشان هستند که در میان نود دقیقه هیاهو جام قهرمانی به دستان تیم محبوبشان برسد. خیلی های دیگر هم جام جهانی را با لذت بردن از حس نوستالژی دوره های گذشته تماشا می کنند و به یاد مارادونا، مسی را تشویق می کنند. اما جام جهانی برای من همه اینهاست.هیجان، رویا و نوستالژی را در یک ظرف ریخته اند و مترادف واژه جام جهانی قرار داده اند. هرچه بیشتر از پشت پرده فوتبال فهمیدم، هرچه بیشتر درباره فوتبال خواندم، هرچه بیشتر به فوتبال نزدیک شدم، هیجان کشف این همه پیچیدگی را بیشتر یافتم و حالا فوتبال برایم عرصه ای تامل برانگیز است که گاهی می توانم همه این تاملات را کنار بگذارم و نود دقیقه از دنیا و حواشی اش فاصله بگیرم و به مستطیل سبز و غیرقابل پیش بینی ام پناه ببرم.
هرچهارسال یکبار که تب جام جهانی همه دنیا را فرا می گیرد و بدون وقفه صبح و شب بازی های زیبا می بینیم، رویای حضور در جام جهانی از سرمان می گذرد و بعید می دانم کسی باشد که فوتبال ببیند و رویای حضور در جام جهانی را نداشته باشد.برای من رویا از فرانسه آغاز شد و بعد ژاپن، آلمان، آفریقای جنوبی و حالا هم برزیل. رویای حضور در شهرمیزبان و لمس هیجان، رویا و نوستالژی از نزدیک. اینبار هم آغاز شده و اینبار برزیل محل تحقق رویای خیلی هاست.همه آنهایی که به نام بازیکن،کادرفنی، تماشاگر، عکاس و خبرنگار به جام جهانی رفته اند.
رویاها خلق می شوند تا روزی به واقعیت تبدیل شوند. و حالا برزیل محل تحقق رویای من است.برزیلی که اولین بار بازی اش را در فینال 1994 با ایتالیا دیدم و از همان روز ایتالیا تیم محبوبم شد و برزیل سرزمینی که باید کشفش کرد. مثل همیشه تاریخ، سهم حضور بانوان ایرانی در جام بیستم هم هیچ بود اما خوشحالم که به عنوان اولین خبرنگار مستقل ایرانی به کشور قهوه و فوتبال می روم.
حالا Discover football میزبان من در جام جهانی برزیل است و انتخاب شده ام تا به عنوان نخستین خبرنگار خانم ایرانی به جام جهانی بروم و رویا، هیجان و نوستالژی های تازه ای کشف کنم.حضور در شهر میزبان جام جهانی  به خودی خود برای یک خبرنگار خانم ایرانی چالش بزرگی است و حالا در مواجه با این چالش خود را آغاز راهی طولانی، پر فراز و نشیب و دلچسب می بینم. و امروز با اطمینان بیشتری می توانم بگویم که اولین قدم برای تحقق رویاها، خلق آنهاست.
شکوفه موسوی



۲۷ خرداد ۱۳۹۳
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

عکس بالای فوتر

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ـ ایران

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ـ ایران‌ (که‌ در این‌ اساسنامه‌ به‌ اختصار “انجمن‌” نامیده‌ می‌شود) تشکیلاتی است‌ فرهنگی‌، علمی‌، تخصصی‌، غیرسیاسی‌، غیرانتفاعی‌، که‌ با هماهنگی کمیته‌ ملی المپیک‌ جمهوری اسلامی ایران‌ تأسیس‌ شده‌ است‌.

تماس با ما

  • تلفن :۰۲۱ ۲۶۲۱۶۳۶۷
  • آدرس ایمیل انجمن : Isjaahmadi@gmail.com
  • آدرس ایمیل انجمن :تهران- بزرگراه نیایش- مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب- کوچه هفتم- سالن شماره 9 (کمیته تدارکاتی بازی های آسیایی)- طبقه همکف- انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی
نقشه

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید