گزارش سمیرا شیرمردی، نماینده اعزامی انجمن ورزشی نویسان ایران از مالزی
حضور نایب رییس انجمن جهانی ورزشی نویسان در اولین دوره آموزشی زنان ورزشی نویس آسیا

گزارش سمیرا شیرمردی، نماینده اعزامی انجمن ورزشی نویسان ایران از مالزی<br>حضور نایب رییس انجمن جهانی ورزشی نویسان در اولین دوره آموزشی زنان ورزشی نویس آسیا
آگاهی کامل از کلیه بخش های یک رشته ورزشی و رقابت های آن، تسلط بر زبان های خارجی برای برقراری ارتباط و داشتن نگاه دقیق، توصیه های نایب رییس ایپس برای زنان ورزشی نویس آسیا بود.
به گزارش شیرمردی، لایما یانوسونیته،  معاون انجمن ورزشی نویسان جهان، با حضور در اولین دوره آموزشی زنان ورزشی نویس آسیا، با تاکید بر اهمیت و لزوم تسلط به زبان های دیگر بخصوص زبان انگلیسی، گفت: "به عنوان یک خبرنگار لازم است که توانایی صحبت به زبان انگلیسی را داشته باشید. صحبت کردن و برقراری ارتباط اولین اصل در کار خبرنگاری است. اینکه یک خبرنگار نتواند با یک زبان جهانی، با سایرین ارتباط برقرار کند اصلا قابل توجیه نیست. چندی پیش من به مراکش رفتم و با رییس تلویزیون ملی مراکش که رییس انجمن ورزشی نویسان آنجاست دیدار داشتم دو متوجه شدم که او نمی توانست انگلیسی صحبت کند و این اصلا حرفه ای نبود. ما برای پیشرفت باید تلاش کنیم. باید ذهنیت مردم را در مورد بانوان خبرنگار تغییر داد."
یانوسونیته با اشاره به تجربیاتش به عنوان خبرنگار ادامه داد: "من در المپیک آتلانتا به عنوان خبرنگار حضور داشتم. آن زمان من باید ماشین می گرفتم و از این ورزشگاه به آن ورزشگاه می رفتم و بلافاصله به محل اقامت برمی گشتم تا بتوانم خبرها را ارسال کنم. آن زمان اینترنت و موبایل نبود اما امروز شبکه های اجتماعی خیلی سریع عمل می کنند. به همین خاطر هم باید طوری عمل کنیم که خبرهایمان خوانده شود. مثلا باید قوانین بازی ها را خوب  و کامل بدانیم. در مورد تیم ها، مربیان، بازیکنان و داورها اطلاعات کامل داشته باشیم. برای مشهور شدن به عنوان خبرنگار باید نکات  ظریف را دید. این ها را باید به خبرنگاران جوان آموزش داد. اینکه چطور خبرها را پوشش دهند، در کنفرانس خبری باید چه چیزهایی پرسید و چطور عکس گرفت. با شکل گیری اینترنت و شبکه های اجتماعی، زمانی برای از دست دادن وجود ندارد، اما باید خیلی دقیق بود، تجربه کسب کرد و نکات را دید."
نایب رییس انجمن جهانی ورزشی نویسان با اشاره به بانوان ورزشکار محجبه ادامه داد: "من دومین دوره بازی های آسیایی که در ایران برگزار شد را تماشا کردم و دیدم لباس متفاوت و حجاب مشکلی ایجاد نمی کند. ورزشکاران محجبه بسیار حرفه ای و پرقدرت در مسابقاتشان شرکت کردند. پس بدانیم مسائلی مثل حجاب، متاهل بودن، بچه داری، آشپزی و... نمی تواند مانع پیشرفت بانوان شود."
یانوسونیته در پایان به اهمیت مبارزه با دوپینگ اشاره کرد و گفت: "دوپینگ بحران بزرگی است. به تازگی مشخص شد دوپینگ قهرمان المپیک پکن مثبت است. شما به عنوان خبرنگار باید اطلاعات کافی در مورد دوپینگ و قوانین آن داشته باشید و برای حرفه ای بودن تلاش کنید."
۱۳ شهریور ۱۳۹۵
حسام روناسى
۱۳۹۷/۱۲/۰۳
5
0
0

متشکرم خانم شیرمردى .. همیشه شما خوب منیفستید .. استفاده کردم


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

عکس بالای فوتر

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ـ ایران

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ـ ایران‌ (که‌ در این‌ اساسنامه‌ به‌ اختصار “انجمن‌” نامیده‌ می‌شود) تشکیلاتی است‌ فرهنگی‌، علمی‌، تخصصی‌، غیرسیاسی‌، غیرانتفاعی‌، که‌ با هماهنگی کمیته‌ ملی المپیک‌ جمهوری اسلامی ایران‌ تأسیس‌ شده‌ است‌.

تماس با ما

  • تلفن :۰۲۱ ۲۶۲۱۶۳۶۷
  • آدرس ایمیل انجمن : Isjaahmadi@gmail.com
  • آدرس ایمیل انجمن :تهران- بزرگراه نیایش- مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب- کوچه هفتم- سالن شماره 9 (کمیته تدارکاتی بازی های آسیایی)- طبقه همکف- انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی
نقشه

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید