گزارش سمیرا شیرمردی، نماینده اعزامی انجمن به مالزی
کار جالب ریموند چو و صحبت‌های بنگ چو
خبرنگاران و تجربه ورزش‌های مختلف

گزارش سمیرا شیرمردی، نماینده اعزامی انجمن به مالزی<BR> کار جالب ریموند چو و صحبت‌های بنگ چو<BR> خبرنگاران و تجربه ورزش‌های مختلف
آخرین روز از اولین دوره آموزشی ورزشی نویسان زن آسیا با سخنرانی دبیر افتخاری شورای المپیک مالزی و نایب رییس انجمن ورزشی نویسان آسیا برگزار شد.
در ادامه کارگاه آموزشی ورزشی نویسان زن ایپس آسیا، لاو بنگ چو دبیر افتخاری شورای المپیک مالزی حضور پیدا کرد و از حضور بانوان در المپیک صحبت کرد. بنگ چو با اشاره به اینکه در اولین دوره رقابت‌های المپیک که در سال 1896 برگزار شد، بانوان حضور نداشتند، گفت: «در اولین دوره رقابت‌های المپیک که در سال 1896 برگزار شد اجازه حضور به بانوان داده نشد چون معتقد بودند برای بانوان خطرناک است اما بعد از آن، بانوان هم در رقابت‌های المپیک حضور پیدا کردند و دوره به دوره بهتر شدند تا اینکه در المپیک 2012 لندن، برای اولین بار بانوان در همه رشته‌ها حضور پیدا کردند. خوشبختانه دیگر بانوان از سر بیکاری ورزش نمی‌کنند و آنها هم نگاه حرفه‌ای به ورزش دارند. ضمن اینکه الان بانوان نقش رهبری و هدایت‌کننده هم در همه رشته‌ها دارند.» دبیر افتخاری شورای المپیک مالزی، با اشاره به حضور موفق زنان در ورزش ادامه داد: «برای اولین بار در سال 2004 بانوان مالزیایی توانستند موفق شوند و در المپیک مدال بگیرند. خوشبختانه دیگر هیچ محدودیتی برای بانوان در ورزش وجود ندارد و آنها نیز مثل مردان می‌توانند مربی باشند، مدیر باشند و تصمیم‌های مهم بگیرند. پس خودتان را باور کنید و اعتقاد داشته باشید می‌توانید کارهایتان را انجام دهید.»
بعد از صحبت‌های لاو بنگ چو، دبیر افتخاری شورای المپیک مالزی، ریموند چو نایب رییس انجمن ورزشی نویسان آسیا دست به کار زیبایی زد و با نشان دادن فیلم‌هایی از حضور خبرنگاران از تجربه جدید آنها صحبت کرد. چو در 3 بخش فیلم‌هایی که تهیه کرده بود را به نمایش گذاشت. در این فیلم‌ها او تعدادی از خبرنگاران که از هنگ‌کنگ، پاکستان، تایوان و ... بود را به باشگاه‌های مختلف برد تا ورزش‌های گوناگون و تمریناتش را تجربه و سختی‌های آن را درک کنند. به عنوان مثال خبرنگاران که شامل بانوان و آقایان بودند، در تمرینات تیم‌های گلف، هاکی، بوکس و ... حضور پیدا کردند و مثل ورزشکاران حرفه‌ای تمرین کردند. در آنجا بود که خبرنگاران متوجه شدند ورزش و گرفتن مدال آسان نیست و نیاز به تلاش زیادی دارد. چرا که آنها حتی از پس آسان‌ترن تمرینات هم برنمی‌آمدند و به سختی تنها بخشی از آن را انجام می‌دادند. این کار چو باعث شد خبرنگاران هم درک بهتری نسبت به سختی ورزش‌ها داشته باشند و هم اینکه با این ورزش‌ها و حتی تمرینات‌شان بیشتر آشنا شوند.
در پایان هم بار دیگر لایما یانوسونیته نایب رییس انجمن ورزشی‌نویسان جهان پشت تریبون رفت و از این تجربه و حضور بانوان در اولین کارگاه آموزشی ایپس آسیا تشکر و قدردانی کرد.
به این ترتیب مراسم اهدای گواهینامه کارگاه آموزشی و گرفتن عکس یادگاری هم انجام شد تا اولین کارگاه آموزشی بانوان ورزشی نویس آسیا به پایان برسد.
۱۸ شهریور ۱۳۹۵
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

عکس بالای فوتر

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ـ ایران

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ـ ایران‌ (که‌ در این‌ اساسنامه‌ به‌ اختصار “انجمن‌” نامیده‌ می‌شود) تشکیلاتی است‌ فرهنگی‌، علمی‌، تخصصی‌، غیرسیاسی‌، غیرانتفاعی‌، که‌ با هماهنگی کمیته‌ ملی المپیک‌ جمهوری اسلامی ایران‌ تأسیس‌ شده‌ است‌.

تماس با ما

  • تلفن :۰۲۱ ۲۶۲۱۶۳۶۷
  • آدرس ایمیل انجمن : Isjaahmadi@gmail.com
  • آدرس ایمیل انجمن :تهران- بزرگراه نیایش- مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب- کوچه هفتم- سالن شماره 9 (کمیته تدارکاتی بازی های آسیایی)- طبقه همکف- انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی
نقشه

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید