یک عضو شورای سیاستگذاری دوسالانه عکس ورزشی: حوزه عکس ورزشی یتیم است

یک عضو شورای سیاستگذاری دوسالانه عکس ورزشی: حوزه عکس ورزشی یتیم است
به گزارش ستاد خبری نخستین دو سالانه عکس ورزشی، جاوید نیکپور عکاس ورزشی با تجربه کشورمان که به تازگی از سفر عکاسی خود از جام جهانی برزیل بازگشته در خصوص لزوم برگزاری دوسالانه عکس ورزشی گفت: متاسفانه قشر عکاسان ورزشی کشورمان از بلوغ حرفه ای این نوع عکاسی به دور هستند ، یکی از دلایل مغفول ماندنش هم پررنگ شدن و مورد توجه قرار گرفتن بیش از حد عکاسی صرفا مصرفی خبری است، با این وجود برگزاری چنین دوسالانه ای علاوه براینکه جنبه فرهنگ سازی دارد، به نوعی جنبه آموزشی هم دارد چون عکاسان با حضور در این دوسالانه می توانند یکسری مهارتهای هنری را دیده ودرآینده تجربه کنند.
وی در ادامه در خصوص عکس ورزشی در سایر کشورها افزود: در سایر کشورهای خاورمیانه اوضاع عکاسی ورزشی بهتر است چون با آژانس های بزرگ و معتبر عکس کار می کنند، بنابراین تجارب بیشتر و حرفه ای تری دراین باره بدست می اورند. 
نیکپور با ابراز تاسف از اینکه تا بحال چنین دوسالانه ای در این حوزه برگزار نشده است گفت: صنف ما اتحادیه و یا شورای صنفی ندارد و به اصطلاح حوزه کاری ما یتیم است، که در صورت وجود اتحادیه مرتبط، برگزاری این دوسالانه به عهده آن اتحادیه بود نه اینکه فردی یا نهادی از بیرون تصمیم به برگزاری این دوسالانه بگیرد، اگرچه در این سالهای اخیر انجمن نویسندگان و خبرنگاران ورزشی فعالیتهایی در حوزه ورزشی داشته که بیشتر معطوف به خبرنگاران بوده است که اخیرا با تشکیل کمیته عکاسان در صدد انجام امور صنفی است.
این عضو شورای سیاستگذاری دوسالانه در مقایسه حوزه عکس ورزشی ایران با سایر کشورها اضافه کرد: در خصوص اینکه مشابه چنین دوسالانه ای در کشورهای دیگری برگزار می شود یا خیر اطلاع دقیقی ندارم ولی می دانم که شاخه عکس ورزشی در مسابقات معتبر دنیا مانند ورد پرس فوتو از اهمیت بسزایی برخوردار است و مرجع بسیار مهمی برای عکاسان ورزشی است.
نیکپور همچنین در مورد جشنواره های خارجی عکس که عکاسان ایرانی بسیاری در آنها شرکت می کنند توضیح داد: یکی ازدلایل اصلی شرکت کردن عکاسان ایرانی در این جشنواره ها این است که بسیاری از سوژه ها را در کشورمان نمی توانیم کار کنیم بنابراین سختگیری برای نمایش عکس با سوژه های خاص موجب شده که عکاسان ایرانی میل و رغبت بیشتری جهت حضور عکسهایشان در جشنواره های خارجی را داشته باشند.
وی درپایان در خصوص حضورش در جام جهانی 2014  برزیل گفت: علی رغم سختی هایی که در آنجا وجود داشت مثل اتلاف وقت زیاد برای جابجایی بین شهرهای مختلف، فرصت و تجربه خوبی کسب کردم ، اما برای من در میان همه بازی ها بازی ایران و آرژانتین و حضور در فن فست فیفا در زمان بازی شیلی و هلند بهترین خاطره سفرم بود.
۱۵ تیر ۱۳۹۳
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

عکس بالای فوتر

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ـ ایران

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ـ ایران‌ (که‌ در این‌ اساسنامه‌ به‌ اختصار “انجمن‌” نامیده‌ می‌شود) تشکیلاتی است‌ فرهنگی‌، علمی‌، تخصصی‌، غیرسیاسی‌، غیرانتفاعی‌، که‌ با هماهنگی کمیته‌ ملی المپیک‌ جمهوری اسلامی ایران‌ تأسیس‌ شده‌ است‌.

تماس با ما

  • تلفن :۰۲۱ ۲۶۲۱۶۳۶۷
  • آدرس ایمیل انجمن : Isjaahmadi@gmail.com
  • آدرس ایمیل انجمن :تهران- بزرگراه نیایش- مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب- کوچه هفتم- سالن شماره 9 (کمیته تدارکاتی بازی های آسیایی)- طبقه همکف- انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی
نقشه

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید