دست به دست هم دهیم به مهر
توضیح ضروری به نقد مشفقانه همکاران ایسنایی

دست به دست هم دهیم به مهر <br> توضیح ضروری به نقد مشفقانه همکاران ایسنایی
آزاده پیراکوه - دبیر کمیته بانوان انجمن ورزشی نویسان ایران
خبرگزاری ایسنا نقدی در ارتباط با نشست‌های کمیته بانوان انجمن ورزشی نویسان مطرح کرده که محتوای این مطلب نشان می‌دهد، نیاز است توضیحاتی از سوی انجمن برای شفاف سازی موارد مبهمی که در این مطلب به آنها اشاره شده، ارائه شود، با این امید که در ادامه مسیر کار کمیته بانوان انجمن که ارتقای سطح خبرنگاران خانم ورزشی نویس در زمینه‌های مختلف است، هم دوستان ما در این خبرگزاری و هم کسانیکه هنوز به این جمع ملحق نشده‌اند نیز همراه شوند و کمک کنند تا برنامه‌ها با قدرت بیشتری پیش برود. 
در سال‌های اخیر شاهد حضور تعداد گسترده‌ای از خبرنگاران خانم در حوزه ورزش بوده ایم که این حضور گسترده نسل جوان کنار قدیمی‌ترهای این حوزه را باید به فال نیک گرفت؛ بانوانی توانمند که نگاه گذرا به تحریریه رسانه‌های مختلف نشان می‌دهد که بار زیادی از کار رسانه های ورزشی را بر دوش می‌کشند و الان زمان اینست که فراتر از جایگاهی که دارند، بایستند و مسیر را با قدرت بیشتری طی کنند. با این نگاه کمیته بانوان انجمن ورزشی نویسان، مدتی است که کار خود را آغاز کرده و در این مدت سعی شده که در زمینه ارتقای سطح بانوان، اقداماتی صورت گیرد و دوره های اموزشی شکل گیرد که چند کارگاه آموزشی در تهران، یک کارگاه در کیش و یک نشست صمیمی در جیرود برنامه هایی است که اجرا شده است. اولین نشست بعد از تشکیل کمیته بانوان، سمینار زن، ورزش و رسانه بود که با همت وزارت ورزش و انجمن ورزشی نویسان برگزار شد اما در آن نشست از تعداد بالایی خبرنگار خانم که به صورت تلفنی دعوت شدند، به واسطه مشغله‌های کاری و موارد دیگر،  تنها شش خانم خبرنگار حضور یافتند و بقیه حاضران از دانشجویان تربیت بدنی بودند. بعد از این سمینار بود که برنامه ریزی ها در مسیر دیگری قرار گرفت چراکه این نیاز احساس شد که باید بانوان برای حضور در دوره‌های آموزشی انگیزه بیشتری پیدا کنند و مدیران رسانه‌ها هم به این باور برسند که بانوان می توانند نقش‌های پررنگ تری ایفا کنند. 
در این شرایط بود که کارگاه‌های یک روزه با کمک برخی دوستان، شکل گرفت. کارگاه‌هایی که برای هر کدام‌شان، از رسانه‌های مختلف خبرنگارانی دعوت شدند که برخی آمدند و علاقه مند شدند و برخی هم نیامدند. برای شکل گیری این کارگاه‌ها نیز چه در کانال تلگرام انجمن، چه روی سایت فراخوان زده شده و از همه دعوت شده، اما برخی از دوستان به این فراخوان‌ها بی توجه بوده‌اند. نکته قابل توجه اینست که حتی برای کارگاهی که در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، از سردبیران رسانه های مختلف از جمله ایسنا هم برای حضور در جلسه و شنیدن نظرات‌شان دعوت شدند اما برخی از همین دوستان که ایسنا هم جزوشان بود، بنا به دلایل مختلف که حتما محترم است، در جلسه‌ حاضر نشدند. 
از شکل گیری این جریان نوپا که برنامه‌های بلند مدتی در پیش دارد، حدود یک سالی می گذرد و در این بین حدود 40 خانم خبرنگار، علاقه مندی خود را با حضور دائم در نشست‌ها که هر چند ماه یک بار برگزار می‌شود، نشان داده‌اند و با توجه به حضور دائم در نشست ها و برای دلگرمی این افراد، نشست جیرود به میزبانی جناب آقای جیرودی و خانواده محترم‌شان تدارک دیده شد. 
در مطلبی که خبرگزاری ایسنا منتشر کرده، سوالاتی مطرح شده که قابل تامل است اما از آنجاییکه نیاز نیست دو طیف همکار به مقام پاسخگویی همدیگر برآیند، فقط به ذکر این نکته اکتفا می‌کنم که فعالیت‌هایی که در حوزه بانوان انجمن صورت می‌گیرد، به واسطه تلاش بانوان خبرنگاریست که به این جریان ملحق شده‌اند و البته حمایت را هم از سوی هیات رییسه انجمن دیده اند. ضمن اینکه کمیته های دیگر مثل پیشکسوتان و عکاسان نیز در انجمن فعالیت دارند؛ فقط برنامه‌های بانوان، به خاطر تلاش بانوان و حمیات دوستان، می رود که شکل منظم تری بگیرد و در این مسیر انجمن هزینه‌ای برای بخش بانوان نداشته است.  
با تمام این مسائل و با وجود دعوت‌هایی که قبلا صورت گرفته، همچنان برای نشست‌های پیش رو از حضور تمام خبرنگاران خانم دعوت می‌شود تا در این مسیر همراه شوند به این امید که در بخش خبرنگاران خانم ورزشی نویس شاهد اتفاق‌های بهتری باشیم؛ ضمن اینکه به دوستانی که نقدی بر عملکرد این حوزه دارند، توصیه می‌شود، شان بانوانی که در فعالیت‌های آموزشی استمرار داشته‌اند و همگی جزو دوستان و همکاران همه ما هستند، حفظ کنند؛ بانوانی که تلاش می‌کنند به نسبت زحمتی که در رسانه‌ها متحمل می‌شوند، دیده شوند. مسئله به همین سادگی است و آنقدر پیچیده نیست که بخواهیم واژه‌هایی مثل افراد خاص ... را به کار ببریم.
۱۶ آبان ۱۳۹۵
ش.ش.
۱۳۹۵/۰۸/۱۷
0
0
1

با سلام و خسته نباشید و با سپاس از اقدامات مثبتی که برای پیشرفت خبرنگاران خانم برمی دارید.خود من یکی از آن علاقمندان شرکت در کارگاه کیش بودم،ولی به علت اطلاع رسانی دبر و زمان کم ثبت نام که با تعطیلات رسمی مواجه شده بود،موفق به ثبت نام و شرکت کردن نشده
بودم.اتفاقاً خواهشی که من و تعدادی از همکاران داریم،این است که انجمن حداقل کمی با نظم بیشتری اینطور موارد را به اطلاع برساند و ما پشت خط تلفن های اغلب بی جواب انجمن نمانیم..ارادتمند:ش.شریفی


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

عکس بالای فوتر

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ـ ایران

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ـ ایران‌ (که‌ در این‌ اساسنامه‌ به‌ اختصار “انجمن‌” نامیده‌ می‌شود) تشکیلاتی است‌ فرهنگی‌، علمی‌، تخصصی‌، غیرسیاسی‌، غیرانتفاعی‌، که‌ با هماهنگی کمیته‌ ملی المپیک‌ جمهوری اسلامی ایران‌ تأسیس‌ شده‌ است‌.

تماس با ما

  • تلفن :۰۲۱ ۲۶۲۱۶۳۶۷
  • آدرس ایمیل انجمن : Isjaahmadi@gmail.com
  • آدرس ایمیل انجمن :تهران- بزرگراه نیایش- مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب- کوچه هفتم- سالن شماره 9 (کمیته تدارکاتی بازی های آسیایی)- طبقه همکف- انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی
نقشه

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید