باقری‌نسب مدرس دانشگاه در همایش "ورزش ،سلامت و رسانه"
ورزش یکی از پدیدهای مهم عصر ماست

باقری‌نسب مدرس دانشگاه در همایش "ورزش ،سلامت و رسانه"<br> ورزش یکی از پدیدهای مهم عصر ماست
همایش «ورزش، سلامت و رسانه» روز چهارشنبه، هشتم دی ماه، در محل آمفی تئاتر اداره کل فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه برگزار شد.
ابوالحسن باقری‌نسب مدرس دانشگاه و عضو انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی ایران در همایش «ورزش، سلامت و رسانه» گفت: ورزش یکی از پدیدهای مهم عصر ماست. اهمیت فعالیت‌های ورزشی و تحریک جسمی و نقش آن در سلامت جسم و روان، هر روزه بیش از پیش آشکار می‌شود.
وی افزود: ورزشی که امروزه در کشورمان و تمام نقاط جهان  انجام می‌گیرد، با گذشت زمان، تحولات زیادی را به خود دیده تا به وضعیت کنونی درآمده است. آن چه توجه جوامع پیشرفته ورزشی را به خود جلب کرده و تهدید بالقوه‌ای برای ورزش محسوب می‌شود، زوال اخلاقی و کم‌رنگ شدن کمالات انسانی در عرصه‌های مختلف ورزشی است و  سلامت روح و جسم با محوریت مهار خشم و  منشأ خشونت در انسان‌هاست.
این مدرس دانشگاه در آغاز به بررسی موضوع خشم از بعد اجتماعی پرداخت و سپس ارتباط آن با ورزش را مورد بررسی قرار داد و گفت: "خانواده در علل‌یابی ریشه خشونت به عنوان موثرترین نهاد بروز رفتارهای خشونت بار از سوی افراد است و علت آن نبود آموزش لازم در مهارت‌های کنترل احساسات از سوی خانواده به فرزندان می‌باشد."
باقری‌نسب ادامه داد: ضعف در آموزش مهارت‌های اولیه برقراری ارتباط مؤثر افراد با اطرافیان عاملی است که سبب می‌شود انسان‌ها نتوانند تعاملات مناسبی با یکدیگر داشته باشند. بر این اساس است که کاستی‌های ناشی عدم یادگیری آموزش‌های لازم سبب می‌شود که برخی از ورزشکاران با ورود به عرصه ورزش خشونت را جایگزین رعایت موازین گفت‌وگو نمایند.
وی افزود: فشارهای اجتماعی هم به عنوان یکی از علل کاهش آستانه‌ی صبر افراد و ایجاد و تشدید کننده خشونت در جامعه و به تبع آن در  میان ورزشکاران است.
عضو انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی ایران گفت: لزوم یادگیری مهارت‌های لازم در برقراری ارتباط مؤثر و به کار گیری آن‌ها در حرفه خود برای خبرنگاران به عنوان یکی از اقشار جامعه از ضرورت بیشتری برخوردار رسانه‌ها می‌باشد.
باقری‌نسب ادامه داد: سه دیدگاه، غریزی بودن خشونت به عنوان  عاملی برای حمایت از قلمرو، لزوم تزکیه نفس در کنترل و مهار خشم و همچنین وراثتی و زنتیکی بودن در باب خشونت است. 
وی افزود: توانایی پذیرش تفاوت‌های فردی در جامعه هم به عنوان عاملي مؤثر در کاهش بروز اختلاف است که رسانه‌ها همواره باید به دور از هر گونه هیجان و تنگ نظری خبرها را در عین صداقت انعکاس دهند.
گزارش: سمانه امیری
عکاس بنفشه صالحی
۱۲ دی ۱۳۹۵
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

عکس بالای فوتر

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ـ ایران

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ـ ایران‌ (که‌ در این‌ اساسنامه‌ به‌ اختصار “انجمن‌” نامیده‌ می‌شود) تشکیلاتی است‌ فرهنگی‌، علمی‌، تخصصی‌، غیرسیاسی‌، غیرانتفاعی‌، که‌ با هماهنگی کمیته‌ ملی المپیک‌ جمهوری اسلامی ایران‌ تأسیس‌ شده‌ است‌.

تماس با ما

  • تلفن :۰۲۱ ۲۶۲۱۶۳۶۷
  • آدرس ایمیل انجمن : Isjaahmadi@gmail.com
  • آدرس ایمیل انجمن :تهران- بزرگراه نیایش- مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب- کوچه هفتم- سالن شماره 9 (کمیته تدارکاتی بازی های آسیایی)- طبقه همکف- انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی
نقشه

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید