مدیر کل فرهنک و ارشاد کرمانشاه در همایش ورزش، سلامت و رسانه: ورزش امروزه نمادی از قدرت و همبستگی است

مدیر کل فرهنک و ارشاد کرمانشاه در همایش ورزش، سلامت و رسانه: ورزش امروزه نمادی از قدرت و همبستگی است
انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی ایران – شعبه کرمانشاه - اولین همایش غرب کشور «ورزش، سلامت و رسانه» در محل آمفی تئاتر اداره کل فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه برگزار کرد.
این همایش و با همکاری فرمانداری کرمانشاه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، اداره کل فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه، سازمان بسیج رسانه استان برگزار شد، جمعی کثیری از نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی استان کرمانشاه حضور داشتند. 
دکتر ابراهیم رحیمی‌زنگنه مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در این همایش گفت: امروزه ورزش دیگر تنها وسیله‌ای برای تقویت جسم و روح و تأمین سلامت و نشاط نیست، بلکه پدیده‌ای است استثنایی که همه‌ی مرزهای جغرافیایی و سیاسی را در نوردیده و به عنوان یک میراث جهانی خودنمایی می‌کند، به‌طوری که ممکن است میلیاردها انسان در سرتاسر گیتی در آن واحد در حال تماشای یک مسابقه‌ی ورزشی باشند؛ همین‌هاست که ورزش را به یک صنعت بزرگ و سود آور بدل ساخته است.
وی افزود: ورزش حرفه‌ای، امروزه به مدد همین اقبال عمومی یک صنعت است و مبالغ هنگفتی در آن صرف و از آن عاید می‌شود.
مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: هرچند سال‌ها پیش، اهمیت ورزش شاید تنها در حوزه‌ی حفظ سلامت جسمانی و پیش‌گیری از بیماری‌ها قابل درک و مورد توجه بوده، اما با پیشرفت جوامع و فرو ریختن مرزهای ارتباطی، حیات ورزش امروزه یکی از عرصه‌های مهم و تاثیرگذار اجتماعی است که نه فقط بر فرهنگ، سبک زندگی و نوع نگرش ورزشکار مؤثر است، بلکه شاخصی از توسعه‌ی  انسانی - اجتماعی و نمادی از قدرت و همبستگی نیز تلقی می‌گردد. 
رحیمی‌زنگنه ادامه داد: ظرفیت و پتانسیل بالای محیط‌های ورزشی ما موجب اهتمام جدی رسانه‌ها به اخبار و تحولات آن شده، به نحوی که کمتر رسانه‌ی مکتوب یا الکترونیکی را می‌توان یافت که از صفحه یا بخش ورزشی تهی باشد.
وی افزود: نام ورزش و قهرمانی از سوی دیگر پیوسته با صفاتی چون مروت، جوانمردی و پهلوانی گره خورده و حافظان نظم و قانون و مدافعان اخلاق در جامعه به دلیل خیل گسترده‌ی مردمان عمدتاً جوانی که به طور مستیقم به محیط‌های ورزشی تردد دارند یا اخبار و تحولات آن را با علاقه و دقت دنبال می‌کنند، حفظ پاکیزگی و تعمیق آراستگی این محیط را در دستور کار خود قرار داده‌اند.
مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: آرمان و هدف اصلی ورزش، همانا تعالی روح و جسم آدمی است و در این میانه، اخلاق نقشی انکارناپذیر دارد.
رحیمی‌زنگنه در ادامه پیرامون مسائل اخلاقی اظهار داشت: اخلاق و ضرورت پایبندی به اصول آن است که می‌تواند ضامن ایجاد محیطی سالم و سازنده باشد، و اگر اخلاق و جوانمردی در صحنه‌ی ورزش وجود نداشته باشد، فعالیت ورزشی به جای آن که سازنده باشد، مخرب خواهد بود که مهم‌ترین نکته در این زمینه اعتقاد به اصل توحید و داشتن بینش و درک صحیح نسبت به جامعه و جهان هستی است.
وی افزود: انسان موجودی دارای  دو بعد مادی و معنوی است و هرگاه نوع انسان را با انواع جانوران بسنجیم، در می‌یابیم که تنها تفاوتش با جانواران دیگر، بهره‌مندی نوع آدمی از نیروی باطنی است که از آن گاهی بهنفس، و گاهی به عقل تعبیر می‌شود. مزیت دیگر انسان، قدرت تفهیم افراد با یکدیگر است که به وسیله‌ی آن هر فرد می‌تواند مدرکات، احساسات و تمایل و اراده‌ی خود را به افرادی که بخواهد، منتقل سازد.
مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: از آنجایی که انسان از یک حقیقت بی‌نهایت سرچشمه می‌گیرد، داشتن اندیشه درست و منزه از بدی‌ها، عاملی برای رسیدن به برداشتی درست از جهان هستی و خالق این جهان محسوب می‌شود. 
رحیمی‌زنگنه ادامه داد: همان‌طور که گوهر وجودی انسان محدود به عالم ماده نیست و از همچون منشا خود از عالم ملکوت بوده و فنا ناپذیر می‌باشد، با مرگ انسان از بین نرفته و تنها از عالمی به عالم دیگر عروج پیدا می‌کند. 
وی افزود: انسان به عنوان موجودی با قابلیت تجلی اسماء و صفات الهی در خود می‌تواند با اندیشه و عمل خود به شکوفایی رسیده و به حقیقت جهان آفرینش و ذات الهی دست یابد.
 رحیمی‌زنگنه در پایان گفت: اندیشه در اعمال و رفتار انسان اثر‌گذار است و هر عملی که از انسان سر می‌زند ناشی از تأثیر اندیشه‌ای می‌باشد که در ضمیر اوست و به عبارتی انسان در گرو آن چیزی‌ست که انجام می‌دهد.
۱۳ دی ۱۳۹۵
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

عکس بالای فوتر

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ـ ایران

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ـ ایران‌ (که‌ در این‌ اساسنامه‌ به‌ اختصار “انجمن‌” نامیده‌ می‌شود) تشکیلاتی است‌ فرهنگی‌، علمی‌، تخصصی‌، غیرسیاسی‌، غیرانتفاعی‌، که‌ با هماهنگی کمیته‌ ملی المپیک‌ جمهوری اسلامی ایران‌ تأسیس‌ شده‌ است‌.

تماس با ما

  • تلفن :۰۲۱ ۲۶۲۱۶۳۶۷
  • آدرس ایمیل انجمن : Isjaahmadi@gmail.com
  • آدرس ایمیل انجمن :تهران- بزرگراه نیایش- مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب- کوچه هفتم- سالن شماره 9 (کمیته تدارکاتی بازی های آسیایی)- طبقه همکف- انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی
نقشه

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید