جیانی مرلو: زنان ورزشی نویس ملکه باشند

جیانی مرلو:  زنان ورزشی نویس ملکه باشند
رییس انجمن جهانی ورزشی نویسان ارتباط داشتن نویسندگان ورزشی با تمام نسل ها را از تفاوت های بارز آنها با دیگر نویسندگان ذکر کرد.
به گزارش ایسجا، جیانی مرلو که در کارگاه کارگاه  یک روزه" سبک زندگی حرفه ای، ویژه روزنامه نگاران و خبرنگاران ورزشی " تدریس می کرد، گفت: "ورزش تنها عرصه ایست که خبرنگاران ورزشی باید اخبار ورزشی کودک 7 ساله تا پیرمرد 90 ساله را در نوشته های خود بگنجانند. در حقیقت آنها با تمام نسل ها و افراد جامعه صحبت میکنند. به همین دلیل ما باید به نسل جوان و جدید برای ارتقای نویسندگی ورزشی کمک زیادی کنیم."
رسانه ها منابع دست اول را پیدا کنند
تمرکز رسانه های وزرشی روی کیفیت و رجوع آنها به منابع دست اول، محور مهم این تدریس یک روزه مرلو بود. وی معتقد است:" تنها روزنامه ها و رسانه هایی میتوانند به حیات خود ادامه دهند که کیفیت مطالبشان بالا باشد. با این توصیف کمیت و تولید اخبار زیادی هیچ اهمیتی نخواهد داشت. از طرفی رسانه ها باید از مصرف گرایی و رجوع به سایت های مختلف برای نوشت مطالبشان پرهیز کنند. من از رسانه های ورزشی می خواهم که خودشان به منابع دست اول برسند و به تولید اخبار بپردازند."

6

خبرنگاران تنبل شده اند
مرلو در بخش دیگری از صحبت های خود اشاره می کند:" شرایط کنونی نشان می دهد که با وجود همه ابزارهای پیشرفته ای که خبرنگاران در شرایط فعلی در اختیار دارند ، اما بسیار تنبل شده اند. از نظر من اینترنت به معنای آزادی نیست . بی حرکت ماندن آنها مقابل اینترنت و دستگاه های پیشرفته ارسال خبر نوعی تهدید برایشان محسوب می شود. به عنوان یک خبرنگار به شما پیشنهاد می کنم تلاش بیشتری برای رسیدن به اخبار انجام دهید و خودتان به منابع خبری دست یابید و اخبار سایت های ضعیف و بی پایه و اساس را رها کنید. رسیدن به منابع اصلی سطح اطلاعات و فرهنگ شما را افزایش خواهد داد. متاسفانه شرایط حاکم طوری است که باتجربه ها دوست ندارند آموزش دهند و جوانان امروز نیز علاقه ی به یادگیری ندارند.
اصول اخلاقی  اولویت همه چیز در پارک ژوراسیک
بازگویی خاطرات پارک ژوراسیک (روزنامه نگاری قدیم) و کمبود امکانات اولیه که هر خبرنگاری با آن مواجه میشود ، بخش دیگری از صبحت های مرلو بود. و با بازگویی این بخش از تجربیات خود قصد داشت خبرنگاران را توجیه کند که با آن همه شرایط سخت و طاقت فرسا هیچ گاه اصول اخلاقی خبرنگاری را زیر پا نگذاشتند و همچنان آن اصول ارزشمند رایج است .  وی در توصیف این دوران گفت:"  در آن دوران ما حتی تلفن برای ارسال اخبار خود نداشتیم و از طریق یک تلفن اپراتور با کشورمان در مسابقات ورزشی خارجی ارتباط برقرار کرده و حتی باید کلمه به کلمه اخبارمان را هجی می کردیم. اما با همه آن امکانات کم و اولیه مهمترین مسئله در پارک ژوراسیک رعایت اصول اخلاقی بود. امروزه همه شیوه های برقرار ارتباط جهت ارسال اخبار فرق کرده اما اصول اخلاقی فرق نکرده است."

8

دستکاری نتایج و تقلب در ورزش
اخلاق مدار بودن و آموزش اصول اخلاقی رمز موفقیت هر رسانه است . مرلو بار دیگر خطاب به رسانه های ورزشی تاکید می کند :" همیشه به روز باشید و اخلاق مدار بودن را به خبرنگاران ورزشی آموزش دهید . اخلاقی بودن و چگونه ابراز کردن آن اهمیت بسیار بالایی دارد . طی شش سال گذشته کار مهمی که علیه فساد در ورزش صورت گرفت. موضوعاتی مانند دستکاری در نتایج، تقلب و شرط بندی. متاسفانه برای مبارزه در این زمینه تا حدی میتوان جلو رفت و پس از آن پلیس هر کشوری باید ورود داشته باشد. به همین دلیل راهکارهای قانونی برای مبارزه با فساد در دستور کار هردولتی باید قرار داشته باشد.
زنان ورزشی نویس ملکه باشند 
پایان بخش این پنل تخصصی پرداختن به موضوع تبعیض جنسیتی میان روزنامه نگاران ورزشی بود که خود رییس انجمن جهانی ورزشی نویسان قبول داشت چنین روندی در کل دنیا وجود دارد و باید زنان در جایگاه های کلیدی حضور جدی تر داشته باشند:" ما با شرایط متفاوتی در کشورهای مختلف مواجه هستیم و نوع رویکرد کشورها به روزنامه نگاران ورزشی زن متفاوت است به همین دلیل در کنگره جهانی گذشته ورزشی نویسان پیشنهاد کردیم تعداد مشخصی از زنان در هیات رییسه ما باشد که متاسفانه برخی زنان مخالف این موضوع بودند. بنابراین باید انقلابی در افکار زنان به وجود بیاید. شرایط در همه جا درحال تغییر است و میبینم که زنان در حال رسیدن به قدرت بیشتری هستند. مگر زنان در خانه های خود نقش یک ملکه را ندارند؟ پس باید در عرصه کاری خود و گرفتن پست های کلیدی هم ملکه باشند."
۱ اسفند ۱۳۹۵
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

عکس بالای فوتر

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ـ ایران

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ـ ایران‌ (که‌ در این‌ اساسنامه‌ به‌ اختصار “انجمن‌” نامیده‌ می‌شود) تشکیلاتی است‌ فرهنگی‌، علمی‌، تخصصی‌، غیرسیاسی‌، غیرانتفاعی‌، که‌ با هماهنگی کمیته‌ ملی المپیک‌ جمهوری اسلامی ایران‌ تأسیس‌ شده‌ است‌.

تماس با ما

  • تلفن :۰۲۱ ۲۶۲۱۶۳۶۷
  • آدرس ایمیل انجمن : Isjaahmadi@gmail.com
  • آدرس ایمیل انجمن :تهران- بزرگراه نیایش- مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب- کوچه هفتم- سالن شماره 9 (کمیته تدارکاتی بازی های آسیایی)- طبقه همکف- انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی
نقشه

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید