روایتی تحلیلی از مجمع عمومی انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی ایران

روایتی تحلیلی از مجمع عمومی انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی ایران
پانزدهم تیرماه ٩٦ برای انجمن ورزشی نویسان ایران روزی بیاد ماندنی و خاطره انگیز شد.
بیش از ٣٥٠ عضو انجمن از جوانترین ها تا پیش کسوتان در زیر سقف آکادمی ملی المپیک گذر از مرز ٢٢ سالگی انجمن را با حضوری پرشور و برگزاری مجمع انتخابات هیات رئیسه در تاریخ ثبت کردند.
از نکات بسیار جالب و قابل توجه این مجمع می توان به حضور پرشور و فعال اعضای انجمن و به ویژه جوانترها برای طرح دیدگاهها، انتظارات، و مطالباتشان و مهم تر از همه اعلام داوطلبی بیش از ٤٠ نفر برای انتخاب در هیات رئیسه انجمن اشاره کرد. 
تشکیل کانال های تلگرام در فضای مجازی و کمپین های انتخاباتی و پیشنهاد لیست های انتخاباتی متنوع همراه با طرح انتقادات و پرسش های ریز و درشت در فضای مجازی نشانه های بارز مجمعی پرچالش برای انجمن بود.
خوشبختانه مجمع انجمن علیرغم تاخیر ١/٥ ساعته با صبر و متانت اعضایی که خوش قول تر بودند به حدنصاب رسید. هرچند که در همین فاصله زمانی نیز آخرین هماهنگی ها و لابی های انتخابی با شور و حال خاصی ادامه داشت.
با شروع رسمی مجمع و در شرایطی که به دلیل حضور بیش از حد ظرفیت سالن عده ای از اعضا جایی برای نشستن نداشتند شاهد اوج گیری پرسشگری همراه با انتقاد و اعتراض و طرح سوالات گوناگون از سوی برخی اعضا در مقابل گزارش هیات رئیسه انجمن بودیم، بگونه ای فضای این مجمع را کاملا متفاوت از مجامع قبلی انجمن کرده بود.
طی زمان طولانی بیش از دو و نیم ساعت برای رسیدن به رأی گیری و فراز و فرودهای طرح سوالات و ارائه پاسخ ها و نظرات موافق و مخالف اعضا در باره معرفی کاندیداها و پرداختن به سایر نکاتی که برخی اعضای معترض به آن تاکید داشتند همگی مؤید آن بود که مجمع انجمن بسیار جدی و بی تعارف و رودربایستی است و براحتی از کنار مسائل عبور نمی کند.
فراز پایانی مجمع برگزاری انتخابات بود که با اعلام اسامی کاندیدا های هیات رئیسه و بازرسی و پس از آن معرفی برخی اعضای داوطلب در میان همهمه و هیاهوی حاضرین همراه شد. با انجام رأی گیری و در حالی که عقربه های ساعت به چهار عصر رسیده بود اعضای حاضر در مجمع به صرف ناهار دعوت شدند تا با خلوت تر شدن سالن و استقرار گروههای رآی شمار، کار شمارش آرا با نظارت کامل هیات رئیسه مجمع و جمعی از اعضا که منتظر استخراج نتایج آراء بودند دنبال شود. 
پایان ماراتن مجمع انجمن در حوالی ساعت ٦ بعدازظهر بود که با اعلام نتیجه رآی گیری به انتها رسید و برگزیدگان هیات رئیسه و بازرسی مشخص شدند.
انتخاب مجدد پنج عضو قبلی هیات رئیسه و بازرس انجمن و ورود ٤ عضو جدید به هیات رئیسه و اضافه شدن تعداد عکاسان ورزشی از یک به دو و مهم تر از آن حضور یک بانو در ترکیب هیات رئیسه را می توان مهم ترین اتفاقات انتخابات انجمن دانست.
شاید بتوان چند ویژگی مهم مجمع ١٥ تیرماه انجمن را به صورت زیر جمع بندی کرد:
- مشارکت گسترده و حضور فعال اعضای انجمن
- حضور چشمگیر و مطالبه جویانه جوانان ورزشی نویس
- فعالتر شدن بانوان و حضور موثرتر آنان در فضای مجمع و انتخابات
- مشارکت بسیار مؤثر بزرگترها و پیش کسوتان و نقش آفرینی آنان در مدیریت مجمع همراه با ایجاد فضای تدبیر و اعتدال
- پاسخگویی به سوالات، انتقادات و اعتراضات از سوی هیات رئیسه انجمن همراه با آرامش و سعه صدر
- دوستی و رفاقت حاکم در فضای مجمع و احترام به عقائد و گرایش های مختلف از سوی اکثریت اعضا و گروههای حاضر 
- متانت، صبر و حوصله اعضای مجمع و حضور و همراهی بیش از چهار ساعت برای اجرای دقیق دستور کار مجمع
- همراهی بسیار مؤثر و قابل تحسین نماینده وزارت کشور در برگزاری موفق مجمع
- تلاش موفق همکاران دبیرخانه انجمن و سایر دوستانی که داوطلبانه در برگزاری مجمعی منظم و باشکوه
- پذیرش نتیجه انتخابات از سوی اعضای مجمع و کاندیداها و تبریک و آرزوی موفقیت به اعضای منتخب از سوی حاضرین در مجمع.
به یقین هیات رئیسه منتخب انجمن برای دوره جدید برای پاسخگویی به مطالبات و خواسته های اعضا در چارچوب اساسنامه راه دشواری را در پیش روی خواهد داشت و طی این مسیر دشوار میسر نخواهد بود مگر آن که بیش ازگذشته شاهد همدلی و هم افزایی و مسئولیت پذیری در هیات رئیسه و ایجاد زمینه مشارکت هرچه بیشتر اعضا در فعالیت ها وبرنامه های انجمن باشیم.
۱۷ تیر ۱۳۹۶
علی
۱۳۹۶/۰۴/۱۷
0
2
4

هرکه تنها به قاضی رود، راضی باز می گردد! نفرات منتخب از قبل چیده شده بودند و 300 نفر، بازیگر سناریویی از قبل نوشته شده بودند.


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

عکس بالای فوتر

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ـ ایران

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ـ ایران‌ (که‌ در این‌ اساسنامه‌ به‌ اختصار “انجمن‌” نامیده‌ می‌شود) تشکیلاتی است‌ فرهنگی‌، علمی‌، تخصصی‌، غیرسیاسی‌، غیرانتفاعی‌، که‌ با هماهنگی کمیته‌ ملی المپیک‌ جمهوری اسلامی ایران‌ تأسیس‌ شده‌ است‌.

تماس با ما

  • تلفن :۰۲۱ ۲۶۲۱۶۳۶۷
  • آدرس ایمیل انجمن : Isjaahmadi@gmail.com
  • آدرس ایمیل انجمن :تهران- بزرگراه نیایش- مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب- کوچه هفتم- سالن شماره 9 (کمیته تدارکاتی بازی های آسیایی)- طبقه همکف- انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی
نقشه

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید