پیام جیانی مرلو رییس انجمن جهانی ورزشی نویسان به مناسبت آغاز سال ۲۰۲۳

پیام جیانی مرلو رییس انجمن جهانی ورزشی نویسان به مناسبت آغاز سال ۲۰۲۳

به گزارش ایسجا؛ جیانی مرلو رییس انجمن جهانی ورزشی نویسان (ایپس) با ارسال یک پیام ویدئویی آغاز سال ۲۰۲۳ میلادی را تبریک گفت.

وی در پیام خود با اشاره به رویدادهای سال ۲۰۲۳ میلادی و نقش ورزش در عرصه جهانی گفت سال ۲۰۲۲ پر از رویداد ورزشی، پر از شادی و همچنین پر از خشم، غم و خشونت بود. مرلو با توجه به ظرفیت ورزش به عنوان پل بین کشورها، بین ایدئولوژی ها، و بین مذاهب اظهار داشت اکنون و در شرایط کنونی جهان با وضعیتی مواجه هستیم که واقعا غیر قابل تحمل است. جنگ در اوکراین و شرایط بسیار بدی که در سراسر جهان وجود دارد می تواند به جنگ دیگری منجر شود. بنابراین ورزش باید به فکر چگونگی مبارزه برای آزادی به ویژه برای صلح باشد، زیرا بدون این ها، آینده ای برای نسل های بعدی وجود ندارد.

جیانی مرلو ضمن تمجید از برگزاری بسیار موفق جام جهانی فوتبال در  قطر، از بی احترامی تیم آرژانتین به خبرنگاران و رسانه های ورزشی در هم خوانی آهنگ جشن قهرمانی در میکس زون انتقاد کرد و آن را توهین به حرفه روزنامه نگاری دانست. وی گفت: من می دانم که آنها بسیار خوشحال و سرشار از شادی بودند، اما حتی در شادی باید مراقب باشند که به دیگران توهین نکنند. من امیدوارم که آنها از این رفتار خود عذرخواهی کنند زیرا معتقدم قهرمانان و خبرنگاران باید با هم برای دفاع از اصول ورزش، آزادی ورزش، آزادی گفتگو، و آزادی بیان تلاش کنند.

رییس انجمن جهانی ورزشی نویسان در انتهای پیام خود به دستگیری و زندانی شدن برخی از همکاران و خبرنگاران ایرانی اشاره کرد و گفت در ایران ما همکارانی داریم که در زندان هستند و در شرایط مناسبی قرار ندارند و وظیفه ما است که برای آزادی هرچه سریعتر آنان تلاش کنیم. ما باید همه روزنامه نگاران در سراسر جهان را از زندان دور نگه داریم زیرا آزادی بیان بسیار مهم است و با آزادی بیان می توانیم از حقوق بشر و آینده نسل های بعدی دفاع کنیم.

۱۱ دی ۱۴۰۱
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

عکس بالای فوتر

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ـ ایران

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ـ ایران‌ (که‌ در این‌ اساسنامه‌ به‌ اختصار “انجمن‌” نامیده‌ می‌شود) تشکیلاتی است‌ فرهنگی‌، علمی‌، تخصصی‌، غیرسیاسی‌، غیرانتفاعی‌، که‌ با هماهنگی کمیته‌ ملی المپیک‌ جمهوری اسلامی ایران‌ تأسیس‌ شده‌ است‌.

تماس با ما

  • تلفن :۰۲۱ ۲۶۲۱۶۳۶۷
  • آدرس ایمیل انجمن : Isjaahmadi@gmail.com
  • آدرس ایمیل انجمن :تهران- بزرگراه نیایش- مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب- کوچه هفتم- سالن شماره 9 (کمیته تدارکاتی بازی های آسیایی)- طبقه همکف- انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی
نقشه

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید