مستند حقیقت یک دروغ؛ استواری یک خبرنگار صبور و بی مانند

مستند حقیقت یک دروغ؛ استواری یک خبرنگار صبور و بی مانند
به گزارش ایسجا و به نقل از البرز ورزشی؛ مستند زندگی حمید بهمنی عضو قدیمی انجمن ورزشی نویسان ایران و خبرنگار و فیلمبردار بلند آوازه ورزش و تلویزیون به زودی از شبکه های داخلی پخش می شوند.

 

راوی این مستند ۵۰ دقیقه ای حمید بهمنی جانباز بصیر در حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۰ است که با کارگردانی مهرداد طاهری تصویر برداری علی روزبهانی و تدوینگری روح الله اسدی تهیه شده و کارشناسان حسن بهشتی پور است.

 

عنوان این مستند حقیقت یک دروغ است، همه ی اقدامات آمریکا در چند دهه گذشته در حمله به کشور های مختلف مبتنی بر دروغ بوده است از جمله حمله به ویتنام و عراق که مورد اعتراض و انتقاد بسیاری از کارشناسان و مردان جهان قرار گرفت. 

 

یکی از هزاران قربانی استفاده تسلیحات حاوی اورانیوم ضعیف شده ارتش آمریکا در جنگ عراق حمید بهمنی تصویر بردار اعزامی شبکه خبری العالم بود که برای پوشش خبر در صحنه نبرد حضور داشت که جراحات حاصل از آن منجر به نابینایی همیشگی و مشکلات حاد تنفسی ایشان شد.

 

بعد از ۲۰ سال از آن حمله ناجوانمردانه زخم عمیق استفاده از اورانیوم ضعیف شده در سیمای فیلمبردار هنرمند ورزش و صحنه های اجتماعی به حد دل آزاری دیده می شود.

 

حمید بهمنی با وجود این ضایعه و اکنون به عنوان مجری یک برنامه تلویزیونی، رادیویی عضوی جست و جوگر و دغدغه مند از خانواده رسانه جهانی است که در طول این مستند از عمق درون خود روایتگر آثار و نتایج تاسف آور حمله ی آمریکایی ها و اشغال عراق است. 
بهمنی به سراغ آنها می رود که آیا جهان بعد از گذشت این همه سال از آن یورش ناجوانمردانه امن تر شده و دموکراسی مورد ادعای آمریکا هایی ها در عراق، افغانستان و... ثمر داده یا منجر به ویرانی آوارگی مردم این کشور ها شده است.
بهمنی در این مستند روایتگر خاطرات تلخ آن زمان تحت عنوان حقیقت یک دروغ است که به زودی در شبکه ی پرس تی وی و برخی شبکه های داخلی پخش خواهد شد.
بهمنی اگر اسطوره رسانه نباشد اسوه ی ایثار و صبوری است که هرگز ایمان خود را از دست نداده است.
 
۶ تیر ۱۴۰۲
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

عکس بالای فوتر

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ـ ایران

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ـ ایران‌ (که‌ در این‌ اساسنامه‌ به‌ اختصار “انجمن‌” نامیده‌ می‌شود) تشکیلاتی است‌ فرهنگی‌، علمی‌، تخصصی‌، غیرسیاسی‌، غیرانتفاعی‌، که‌ با هماهنگی کمیته‌ ملی المپیک‌ جمهوری اسلامی ایران‌ تأسیس‌ شده‌ است‌.

تماس با ما

  • تلفن :۰۲۱ ۲۶۲۱۶۳۶۷
  • آدرس ایمیل انجمن : Isjaahmadi@gmail.com
  • آدرس ایمیل انجمن :تهران- بزرگراه نیایش- مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب- کوچه هفتم- سالن شماره 9 (کمیته تدارکاتی بازی های آسیایی)- طبقه همکف- انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی
نقشه

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید