یادداشت رییس انجمن به مناسبت روز جهانی ورزشی نویسان؛

یادداشت رییس انجمن به مناسبت روز جهانی ورزشی نویسان؛
جایگاه تحسین برانگیز ورزشی نویسان ایران در آسیا و جهان
 به گزارش ایسجا؛ یادداشت دکتر احمدی رییس انجمن به مناسبت دوم جولای که در مراسم روز جهانی ورزشی نویسان در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک قرائت شد به شرح زیر است:
ثبت دوم جولای به عنوان روز جهانی ورزشی نویسان حکایت از شکل گیری و اجتماع یک جمع جریان ساز در ورزش جهان و تشکیل خانواده ای بزرگ از نویسندگان، روزنامه نگاران، گزارشگران، خبرنگاران و عکاسان ورزشی در بین همه ملت ها و کشورها در سراسر جهان است. همچون سایر بخش های ورزش مانند المپیک، پارالمپیک، و فدراسیون های ورزشی که به یک جمع بزرگ بین المللی تعلق دارند، انجمن های ملی ورزشی نویسان در بیش از ۱۹۰ کشور جهان نیز با قرار گرفتن زیر چتر انجمن جهانی ورزشی نویسان، سهم بزرگی در اطلاع رسانی، دانش افزایی، و ترویج فرهنگ ورزش در بین مردم و صیانت از اصول و ارزش های ورزش داشته و در دفاع از حقوق و استقلال حرفه ای روزنامه نگاری ورزشی و تضمین بهترین شرایط کاری برای آنان نقش مهمی ایفا می کنند.
انجمن جهانی ورزشی نویسان در آستانه صد سالگی است و سال ۲۰۲۴ همزمان با برگزاری المپیک و در شهر پاریس، صدمین سال تأسیس خود را جشن خواهد گرفت. جشنی که با حضور رییس و مقامات IOC و روسای فدراسیون های بین المللی، و در راستای تحکیم جایگاه فرهنگی و حرفه ای ایپس در ورزش جهان و ارتقاء تعامل و همکاری انجمن جهانی با نهادها و سازمان های بین المللی ورزشی برگزار خواهد شد.
انجمن ورزشی نویسان ایران نیز اگر چه به لحاظ سال تاسیس، با سابقه صدساله انجمن جهانی فاصله ای قابل توجه دارد، اما به جهت برخورداری از پیشینه ای غنی در فعالیت روزنامه نگاری ورزشی از سال ۱۳۰۰ به بعد از یکسو، و حضور قوی و موثر انجمن ورزشی نویسان ایران در عرصه های ملی و بین المللی از سوی دیگر و با پشتوانه عضویت بیش از هفتصد همکار از رسانه های ورزشی مختلف، و برخورداری از حمایت تام و تمام نهادهای ورزشی و رسانه ای کشور و به ویژه کمیته ملی المپیک، خوشبختانه در جایگاهی شایسته در جهان و آسیا قرار دارد و به جرأت می توان گفت که انجمن ایران در جهان در گروه ده کشور اول و در قاره کهن آسیا رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.
شاهد این ادعا کسب کرسی در هیات رئیسه های انجمن جهانی و انجمن آسیایی ورزشی نویسان در کمتر از پنج سال بعد از فعالیت رسمی انجمن از سال ۲۰۰۱ و حفظ و ارتقاء این کرسی ها تاکنون، و حضور درخشان خبرنگاران و عکاسان ورزشی ایران‌ در پنج دوره جایزه جهانی ورزشی نویسان و دریافت جوایز و کسب رتبه های برتر در جهان و آسیا است که حاکی از بنیه قوی همکاران ما و قوت آثار تولیدی در گروه‌های نوشتاری، عکس، ویدئو، و صدا در رقابتی گاه نابرابر با ورزشی نویسان در سایر کشورهاست.
در پنجمین دوره جایزه جهانی ایپس، همکاران ایرانی توانستند در قاره آسیا به لحاظ تعداد آثار ارسالی در جایگاه دوم، و به لحاظ کسب تعداد رتبه ها (سه رتبه اول و در مجموع ۲۱ رتبه برتر) در جایگاه نخست قرار بگیرند که بسیار جای تحسین و تشویق دارد. همچنین قرار گرفتن آقای مازیار کوپیدار در رتبه نخست جهان و در رقابت با رقبایی از آمریکا و استرالیا، که نام ایران را به عنوان تنها کشور آسیایی دارای رتبه در جهان قرار داد افتخاری بس بزرگ برای ورزشی نویسان ایران است. به ویژه آن‌که آقای کوپیدار توانست برای بار دوم بصورت متوالی جایگاه نخست در جهان را به خود اختصاص دهد.
اینک و در روز جهانی ورزشی نویسان ضمن تاکید مجدد بر ضرورت رعایت حقوق و فراهم بودن شرایط حرفه ای آزاد و مستقل برای ورزشی نویسان و اصحاب رسانه، امیدواریم با تدبیر مسئولان امر، روز به روز شاهد ارتقاء کیفی وضعیت حضور و فعالیت همکارانمان در محیط ورزشگاهها و در جریان مسابقات و رویدادهای ورزشی باشیم. ضمن آنکه انتظار داریم با هرگونه بی احترامی و حرمت شکنی نسبت به نمایندگان رسانه های ورزشی برخوردی قاطع و پیشگیرانه از سوی مدیران و دست اندرکاران ذیربط در فدراسیون ها و نهادهای ورزشی کشور صورت پذیرد.
در پایان ضمن تشکر مجدد از جامعه ورزش و به ویژه مدیران ورزش کشور در تکریم و بزرگداشت روز جهانی ورزشی نویسان، به نمایندگی از جمع حاضر و همکاران عزیز در رسانه های ورزشی مراتب تعهد خود را به استمرار امانتداری در حفظ قداست قلم و همراهی مسئولانه، صادقانه و منصفانه در جهت توسعه و پیشبرد اهداف ورزش کشور اعلام می داریم.
سیدعبدالحمید احمدی  ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
۱۱ تیر ۱۴۰۲
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

عکس بالای فوتر

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ـ ایران

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ـ ایران‌ (که‌ در این‌ اساسنامه‌ به‌ اختصار “انجمن‌” نامیده‌ می‌شود) تشکیلاتی است‌ فرهنگی‌، علمی‌، تخصصی‌، غیرسیاسی‌، غیرانتفاعی‌، که‌ با هماهنگی کمیته‌ ملی المپیک‌ جمهوری اسلامی ایران‌ تأسیس‌ شده‌ است‌.

تماس با ما

  • تلفن :۰۲۱ ۲۶۲۱۶۳۶۷
  • آدرس ایمیل انجمن : Isjaahmadi@gmail.com
  • آدرس ایمیل انجمن :تهران- بزرگراه نیایش- مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب- کوچه هفتم- سالن شماره 9 (کمیته تدارکاتی بازی های آسیایی)- طبقه همکف- انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی
نقشه

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید