گردهمایی مسئولان روابط عمومی ادارات کل ورزش و جوانان استان ها

گردهمایی مسئولان روابط عمومی ادارات کل ورزش و جوانان استان ها
دکتر احمدی : امیدوارم مدیران کل استانی به روابط عمومی و کارکردهایش اهمیت بدهند /روابط عمومی یکی از مشاغل سخت است.

به گزارش ایسجا، به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دکتر احمدی که در جمع مسئولان روابط عمومی ادارات کل استانی سخن می گفت، ضمن تبیین نقش این بخش و اثر گذاری آن، توجه به کارکردهای این حوزه را مورد توجه قرار داد.


وی افزود: کار در روابط عمومی یک وجه مشترک در همه سازمان ها دارد که این وجه قابل تعمیم است البته در برخی از سازمان ها و ادارات به دلیل ماهیت کارشان از درجه سختی بیشتری برخوردار است.
مشاور عالی وزیر درجۀ سختی و پر مخاطره بودن آن را به دلیل وجه اجتماعی و تعدد مخاطبان  خاص و عام دو بخش ورزش و جوانان دانست و اظهار داشت: برای کار بهتر در این حوزه باید ضمن شناسایی چالش ها و تهدیدهای فرا رو، ابعاد مختلف، گذر از آنها و دستیابی به موفقیت نسبی را مورد بررسی قرار داد.


وی تصریح کرد: در نهادی مثل وزارت ورزش و جوانان که حوزه ای حساس و پر حاشیه است این موضوع را بررسی کنیم که ما در چه شرایطی هستیم؟ موقعیت مان در میان جامعه مخاطب چگونه است؟ آیا توانسته ایم انتظارات حوزه ورزش و جوانان را برآورده سازیم؟ چه موقع می توانیم بگوییم در شرایط مطلوب قرار داریم؟

دکتر احمدی با اشاره به اینکه حرفۀ روابط عمومی یکی از مشاغل سخت دنیا محسوب می شود، ضرب العجل بودن، به طور دائم در سفر بودن مسئولان این حوزه، حضور در شرایط هیجانی و پر استرس، کار طولانی مدت و در معرض رقابت و دید بودن را تنها بخشی از شرایطی نام برد که این حرفه را در رده 10 شغل سخت قرار می دهد.


وی با اشاره به نقش تعیین کننده مدیران روابط عمومی ها، حاضران در نشست را خطاب قرار داد و گفت:باید از کار در روابط عمومی، شناخت دقیق  داشته باشید و به روز بودن را در حوزه ی اطلاعاتی خود حفظ کنید.


معاون وزیر ادامه داد: شما باید فرهنگ، هویت و تعصب درون سازمانی را تقویت کنید و این مهم جز با تلاش و کوشش چند برابری امکان پذیر نخواهد بود.
وی افزود: با وجود تمام سختی ها  که فرا روی شما قرار دارد می توانید با نظم در کارها و برنامه ریزی ها ،بررسی شرایط   و ارزیابی های شخصی از موقعیت و عملکرد خود موفقیت تان را پی ریزی کنید .


دکتر احمدی گفت: با وجود گستردگی مخاطبان، به یقین توقع ها از شما بسیار بالاست، بنابراین برای پاسخگویی به خواست مخاطبان باید همیشه مسیرها از پیش تعیین شده باشند و براساس آنها حرکت کنید.


وی در این خصوص تدوین نظام جامع روابط عمومی ها را پیشنهاد کرد و افزود: این اقدام در وزارت ورزش و جوانان در دستور کار قرار دارد و به طور جدی این موضوع را با همکاری کارشناسان این حوزه پیگیری می کنیم.


معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان گفت: ما نیازمند این هستیم که یک نظام جامع برای روابط عمومی ها داشته باشیم. این نظام نامه می تواند، مسئولیت مدیران روابط عمومی، فعالیت ها و برنامه ها را شفاف کند و چشم اندازی روشن در اختیار مسئولان بالادستی قرار دهد.


وی در ادامه تشکیل شوراهای  اطلاع رسانی و رسانه ای را مورد تاکید قرار داد و خواستار بهره گیری از ظرفیت ارزشمند مشورتی مدیران شد و گفت: یکی از محورهای حرکتی و بال های دستگاه ها  این دو بخش هستند.


دکتر احمدی با بیان اینکه مهمترین کار ما اطلاع رسانی است، ادامه داد: همه کار ما به رسانه خلاصه نمی شود، ما کارهای مهم تری هم داریم که یکی از آنها ارتباط درون سازمانی است.
وی توضیح داد: ضعف در ارتباطات  درون سازمانی، مجموعه را ضعیف می کند و قوت بخشیدن به تعاملات درونی، سازمان را از چالش دور می کند. ما نیازمند تقویت فرهنگ درون سازمانی هستیم.
مشاور عالی وزیر با اشاره به ظرفیت های گسترده برون سازمانی در این خصوص شبکه های اجتماعی را مثال زد و در ادامه توجه مسئولان روابط عمومی های ادارات کل ورزش جوانان، نسبت به رسانه های دیداری به خصوص صدا و سیما، تلفن همراه، پیامک و...  را جلب کرد.
وی از صدا و سیما به عنوان یکی از اثر گذارترین رسانه ها نام  برد و با تاکید بر بهره مندی از این ظرفیت افزود: شما باید بتوانید ضمن آشنایی با آخرین دستاوردهای ارتباطی، از این پتانسیل ها در مسیر اطلاع رسانی بهره بگیرید.


وی در پایان تاکید کرد: مدیران کل ورزش و جوانان استان ها به روابط عمومی ها اهمیت بدهند چرا که موفقیت مسئولان این حوزه موفقیت اداره  کل و در نهایت موفقیت وزارت ورزش و جوانان را در پی خواهد داشت

۳ اسفند ۱۳۹۳
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

عکس بالای فوتر

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ـ ایران

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ـ ایران‌ (که‌ در این‌ اساسنامه‌ به‌ اختصار “انجمن‌” نامیده‌ می‌شود) تشکیلاتی است‌ فرهنگی‌، علمی‌، تخصصی‌، غیرسیاسی‌، غیرانتفاعی‌، که‌ با هماهنگی کمیته‌ ملی المپیک‌ جمهوری اسلامی ایران‌ تأسیس‌ شده‌ است‌.

تماس با ما

  • تلفن :۰۲۱ ۲۶۲۱۶۳۶۷
  • آدرس ایمیل انجمن : Isjaahmadi@gmail.com
  • آدرس ایمیل انجمن :تهران- بزرگراه نیایش- مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب- کوچه هفتم- سالن شماره 9 (کمیته تدارکاتی بازی های آسیایی)- طبقه همکف- انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی
نقشه

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید