همایش ورزشی نویسان نصف جهان برگزار شد

همایش ورزشی نویسان نصف جهان برگزار شد
به مناسبت روز جهانی ورزشی نویسان و به میزبانی انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی استان اصفهان همایش ورزشی نویسان نصف جهان با حضور اعضاء این انجمن، پیشکسوتان، مدیران و قهرمانان ورزش استان اصفهان در سالن همایش کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار شد.

 

 

به گزارش ایسجا و به نقل از روابط عمومی انجمن استان؛ در این همایش رئیس انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی استان اصفهان با اشاره به این که خبرنگاران انسان‌های عاشقی هستند که در سرما و گرما به دنبال ثبت واقعیت‌ها هستند، گفت: خبرنگاری و عکاسی ورزشی در استان اصفهان در صدر کشور قرار دارد، یکی از مهم‌ترین دلایل آن وجود دو باشگاه قدرتمند سپاهان و ذوب آهن است و افرادی که عهده‌دار مدیریت در باشگاه‌ها بودند مکتبی را پدید آورده اند که نیاز به رسانه داشته و موجب رشد خبرنگاران و رسانه های ورزشی در استان شده است. امین کریمیان با اشاره به این که رسانه‌ها، خبرنگاران، ورزشی نویسان و اهالی قلم برای رشد و خبر رسانی همیشه از جان مایه می‌گذارند تا واقعیت‌ها با شفافیت نگاشته شود گفت: ما باید به این همه شرافت و صداقت احترام بگذاریم و از این رو در این همایش از اعضای خانواده مرحوم استاد سیدعبداله هاشمی نسب عکاس پیشکسوت ورزشی، مرحوم محمد پاکروان گزارشگر و گوینده ورزشی و مرحوم امیرحسین اکبری خبرنگار ورزشی دعوت و تجلیل کردیم و یاد آن عزیزان که هر سه عزیز از همکاران صادق و پاک سرشت ما در عرصه خبرنگاری ورزشی بودند که این امر موجب شادمانی خانواده های این عزیزان را فراهم ساخت. رئیس انجمن ورزشی نویسان کشور ضمن تبریک روز جهانی ورزشی نویسان به خبرنگاران و فعالان این حوزه اظهار کرد: در ۲ جولای ۱۹۲۴ جمعی از ورزشی نویسان خوش فکر و آینده‌نگر تصمیم گرفتند یک تشکل بین‌المللی برای پیشبرد اهداف روزنامه نگاری ورزشی در جهان تأسیس کنند. اولین جلسه تشکل انجمن جهانی ورزشی نویسان در یک رینگ بوکس برگزار شد و بعدها این رینگ تبدیل به نماد انجمن ورزشی نویسان جهان شد. زیرا رینگ بوکس نمایانگر مبارزه و مقاومت در برابر دشواری ها و سختی ها است و ورزشی نویسان و خبرنگاران نیز در کار خود با مبارزه و مقاومت در برابر سختی‌ها و دشواری ها، انتقال دهنده هیجانات رقابت های ورزشی و انعکاس اخبار رویدادها و اتفاقات ورزشی به مردم هستند.

عبدالحمید احمدی‌ با اشاره به این که یکی از رسالت‌های مهم ورزشی نویسان صیانت از واقعیت‌ها و ترویج راستی و درستی، اخلاق، صداقت و رقابت منصفانه است گفت: به دلیل اینکه در ورزش برد و باخت، و رقابت و پاداش وجود دارد می‌تواند در صورت عدم مراقبت و صیانت دستخوش مشکلات و اتفاقات ناگوار شود، براین اساس نباید همه حرف‌ها و کار رسانه های ورزشی صرفا به نتیجه، برد و باخت و مدال و سکو معطوف شود. بلکه باید همه جوانب ورزش و بویژه صیانت از راستی و درستی و بازی جوانمردانه، منش پهلوانی، و مراقبت از آسیب‌ها همیشه مورد توجه ورزشی نویسان باشد. احمدی فلسفه وجودی انجمن را باهم بودن و هویت جمعی دانست و گفت: ما باید به این انجمن افتخار کنیم چرا که اگر می‌گوئیم تشکلی ۱۰۰ ساله یعنی ما عضو جامعه ای بزرگ هستیم که یک قرن سابقه دارد. انجمن ورزشی نویسان مدیون افرادی است که از سال‌های دور این مسیر را شروع کرده و راه را هموار کرده‌اند. باید همیشه به ریشه‌هایمان که پیشکسوتان و ورزشی نویسان ارشد انجمن هستند، وصل باشیم. موضوع بزرگ‌تر و پیشکسوتان همه جا بخصوص در ورزش همیشه مورد توجه است. خوشحال هستیم که انجمن ورزشی نویسان ایران ۴۰ سال با هدایت و راهبری بزرگترها و پیشکسوتان رو به جلو حرکت کرده است.

وی با اشاره به این که انجمن ورزشی نویسان ایران در جهان می‌درخشد و جایگاه‌های خوبی در جهان و آسیا دارد گفت: همکاران ورزشی نویس ما در شش دوره جایزه جهانی ایپس تا مقام اول جهان رفته‌اند. انجمن ورزشی نویسان ایران در آسیا با فاصله در رتبه برتر قرار دارد و در حد جهانی فعالیت می‌کند که حاصل حضور فعال ورزشی نویسان کشور است و ما بیش از ۷۰۰ عضو فعال در انجمن ایران داریم که بزرگ‌ترین پشتوانه و سرمایه انجمن هستند.

تشکیل انجمن در استان ها تیز از موفقیت های سال های اخیر بوده که انجمن ورزشی نویسان استان اصفهان با ۱۴ سال سابقه فعالیت و ۱۳۰ نفر عضو در جایگاه اول استان های کشور قرار دارد و امیدوارم این اتحاد و همدلی موجود بین ورزشی نویسان اصفهان و مسئولان ورزش و مدیران ارشد استان و باشگاه ها تداوم داشته باشد.

در این همایش عبدالحمید احمدی‌ رئیس انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی ایران، استاد منوچهر زندی نایب رئیس افتخاری انجمن جهانی ورزشی نویسان، سید مهدی صدری مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان، مهدی آذربایجانی مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد مبارکه سپاهان، حجت الاسلام منوچهر مهروی پور رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان، فلاح عضو شورای اسلامی شهر اصفهان، محمد شبانی شهردار شهر بهارستان، قاسمی نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی، قاسم حدادی فر کاپیتان پیشین تیم فوتبال ذوب آهن، مرتضی عظیمی قهرمان ووشو آسیا و تعدادی از مدیران شهری حضور داشتند که در سخنان خود حمایت شان را از فعالیت ها و برنامه های انجمن اعلام داشتند.

۱۷ تیر ۱۴۰۳
مهرشاد ملکی
۱۴۰۳/۰۴/۱۹
0
0
0

ورزشی نویسان اصفهان از جمله با عشق ترین نویسندگان این حوزه هستند


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

عکس بالای فوتر

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ـ ایران

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ـ ایران‌ (که‌ در این‌ اساسنامه‌ به‌ اختصار “انجمن‌” نامیده‌ می‌شود) تشکیلاتی است‌ فرهنگی‌، علمی‌، تخصصی‌، غیرسیاسی‌، غیرانتفاعی‌، که‌ با هماهنگی کمیته‌ ملی المپیک‌ جمهوری اسلامی ایران‌ تأسیس‌ شده‌ است‌.

تماس با ما

  • تلفن :۰۲۱ ۲۶۲۱۶۳۶۷
  • آدرس ایمیل انجمن : Isjaahmadi@gmail.com
  • آدرس ایمیل انجمن :تهران- بزرگراه نیایش- مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب- کوچه هفتم- سالن شماره 9 (کمیته تدارکاتی بازی های آسیایی)- طبقه همکف- انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی
نقشه

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید