حال فوتبال خوب نیست، رسانه ها باید کمک کنند

حال فوتبال خوب نیست، رسانه ها باید کمک کنند
رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان در نشست صمیمی با اعضای کمیته پیشکسوتان انجمن ورزشی نویسان ایران تأکبد کرد که حال فوتبال خوب نیست و باید رسانه ها و همچنین نویسندگان، و کارشناسان این رشته کمک کنند تا فضای فعلی از این وضعیت خارج شود.
ایسجا-  نشست صمیمانه کمیته پیشکسوتان انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی ایران با مهندس مهدی تاج روز گذشته در محل آکادمی ملی فوتبال کشورمان برگزار شد. در این جلسه مهدی تاج پس از شنیدن دیدگاه ها و راهکارهای اعضای این کمیته گفت: خوشبختانه فوتبال ما در عرصه ملی نتایج خوبی کسب کرده و این توفیق ها با تمجید مقامات فیفا مواجه شده است، حتی در نشست هایی که بنده در اجلاس های مختلف فیفا داشتم، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال از صعود بدون شکست به جام جهانی روسیه و همچنین تیلان خوب و موفقیت های فوتسال، ساحلی، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان طی سال های اخیر تشکر کرده است. اما واقعیت این است که ارزیابی مردم به فوتبال در ابعاد داخلی خوب نیست و متأسفانه همگی به نوعی قصد داریم خودزنی کنیم.
وی افزود: به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال نگران آینده این ورزش هستم و پیشنهاد می کنم به جای حمله بیاییم دست در دست هم بگذاریم و فضای غبارآلود فعلی را از چهره  فوتبال دور کنیم. برخلاف برخی ها من و دوستانم نقدهای منصفانه و راهکارهای کارشناسان و نویسندگان را با دقت مطالعه می کنیم اما علاقمند هستم که از دانش و تجارب گرانسنگ اعضای این کمیته در راه بالندگی و سلامت فوتبال استفاده شود.
مهندس تاج در پایان تصریح کرد: آرزوی بنده این است که بتوانیم درپرتو همدلی با کارشناسان مجرب و دلسوز کاری کنیم تا برای فوتبال نسخه شفابخشی تجویز شود و طبعاً در این مسیر باید همدلی پیشه کرد.
در این نشست ابتدا غلامحسین زمان آبادی دبیر کمیته پیشکسوتان با ارائه گزارشی از فعالیت های این کمیته هدف از نشست را تعامل با فدراسیون فوتبال و تبادل اندیشه با نخبگان رسانه های ورزشی قلمداد کرد. براساس این گزارش چکیده دیدگاه اعضای کمیته پیشکسوتان در این نشست به شرح زیر است:
شهرام وزیری از نویسندگان و کارشناسان پرسابقه برگزاری این نشست را به فال نیک گرفت و تأکید کرد: امید است همنشینی به هم اندیشی تبدیل شود و از دانش چهره های با سابقه رسانه های ورزشی بهره گرفته شود.
حجت اله جیرودی بانی نشریه خبرورزشی و از اعضای فعال این کمیته نیز اظهار داشت: توفیق های فوتبال ما در عرصه ملی به سادگی به دست نیامده و قطعاً توانمندی هایی بوده که تیم ملی ما توانسته با اقتدار راهی روسیه شود. وی افزود: نباید میان برخی از رسانه ها و عوامل اجرایی فدراسیون فوتبال اصطحکاک باشد و بهتر است که فدراسیون فوتبال تعامل بهتری با آنها داشته باشد. درخصوص ابتیاع بلیت های جام جهانی نیز باید به گونه ای مهندسی شود که مردم بتوانند به سهولت آن را تهیه کنند و مشکلات موجود مرتفع شود.
داریوش کاوسی از تهیه کنندگان با سابقه برنامه های تلویزیون گفت: متأسفانه ما به جای باشگاه داری، تیم داری می کنیم و سالهاست که این مقوله در صداوسیما مطرح بوده و اکنون نیز همچنان پابرجاست. بحث مشکلات در آکادمی های فوتبال، مسائل اخلاقی، اسپانسرینگ و غیره در فوتبال امروزی به عینه دیده می شود که باید در سایه تعامل دوسویه در راه رفع این مشکلات قدم برداریم. کاوسی همچنین تصریح کرد: باید قانونمند باشیم و همگی کمکم کنیم تا نظام باشگاه داری در مسیر درست حرکت کند.
خسرو کفیلی دبیر باسابقه گروه اخبار ورزشی ایرنا نیز گفت: جمع فعلی از تجارب فراوانی در عرصه فوتبال برخوردارند و بنده به آقای تاج پیشنهاد می کنم که از این نفرات در اتاق فکر استفاده کند.
خسرو والی زاده سردبیر سابق گروه اخبار ورزشی ایرنا و یکی از کارشناسان فعلی رادیو ورزش اظهار داشت: اعضای کمیته پیشکسوتان به هیچ چیزی نیاز ندارند و علاقمند هستند بدون هیچ چمشداشتی برای رفع موانع و مشکلات گام های اساسی بردارند. وی از انتصاب علی جوادی به عنوان مدیر رسانه ایی فدراسیون فوتبال تمجید کرد و گفت: ایشان از جنس رسانه است و حضور وی را باید به فال نیک گرفت.
علی رئیسی از نویسندگان باسابقه فوتبال تصریح کرد: خوشحال هستم که تیم ملی ما به جام جهانی صعود کرده  ولی چه خوب است همگی دست در دست هم بگذاریم و برای رفع مشکلات فوتبال قدم های اساسی برداریم.
رضا میرزاییان سردبیر سابق گروه اخبار ورزشی ایرنا و از نویسندگان پرسابقه فوتبال ضمن پرسش از مهدی تاج، خطاب به رئیس فدراسیون فوتبال گفت: آیا شما نقدها و یادداشت های منتقدین را دنبال می کنید و آیا اصلا فرصت این کار را دارید؟ 
وی در ادامه افزود: مدیری می تواند موفق باشد و در مسیر بالندگی حرکت کند که نقد پذیر باشد و راهکارهای منصفانه کارشناسان دلسوز را با جان و دل قبول کند.
جهانگیر کوثری چهره نام آشنای فوتبال و سردبیر سابق گروه ورزشی همشهری اظهار داشت: اعضای کمیته پیشکسوتان را افرادی تشکیل می دهند که جملگی در رسانه های ورزشی مدیریت کرده، تحصیل کرده و خوشنام هستند و از همه مهمتر اینکه اصلا توقعی ندارند. هدف ما این است که بدون هیچ منافعی ارتباطی منطقی با فدراسیون داشته باشیم. وی در ادامه گفت: واقعیت این است که فوتبال در حال حاضر کاراکتر پیدا کرده و دنیا امروز روی فوتبال ما حساب می کند. در فوتسال و بانوان نیز همینطور. اینکه تیم ملی ما بدون شکست به جام جهانی رفته و از سوی فیفا پنج ستاره شده مایه مباهات است و باید از این فرصت برای اعتلای فوتبال استفاده کرد.
مجید ندیری مدیر سابق رادیو ورزش و یکی از تهیه کنندگان مجرب صدا و سیما گفت:آزمون اصلی فدراسیون فوتبال در جام جهانی فوتبال روسیه رقم خواهد خورد اما باید پذیرفت که فوتبال ما آکنده از مشکلات و حاشیه است که این تنش ها در باشگاه ها بیش از پیش به چشم می خورد. وی افزود: باید از دانش نفرات حاضر بهره برد و قطعاً نویسندگان و مدیران رسانه ای که در این جمع هستند می توانند عصای دست فدراسیون فوتبال باشند.
همچنین مهرداد مسعودی مشاور رسانه ای فیفا پیشنهاد کرد که از دل این کمیته2- 3 نفر کارشناس مجرب انتخاب شوند تا با مقامات فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا ارتباط برقرار کنند. وی افزود: فوتبال در منطقه ما با حاشیه ها و ارتباطات خاصی همراه است که می توان از طریق فدراسیون کشورمان به این موارد ورود کرد و توسط دوستان فاخر در کمیته پیشکسوتان ان را به گوش مسئولان بلند پایه فیفا رساند و حتی آنها را رسانه ای کرد.
اعضای کمیته پیشکسوتان پس از صرف ناهار از نقاط مختلف آکادمی فوتبال بازدید کردند و در خاتمه دبیر فدراسیون فوتبال توضیخاتی در راستای برنامه های انجام شده و در دست اقدام در این آکادمی ارائه داد.
۱۹ دی ۱۳۹۶
ش.ش
۱۳۹۶/۱۰/۱۹
0
0
2

با سلام و عرض ادب..فوتبال ما مدتهاست در حال درجا زدنه و وقتی امسئولین دلسوزی نمی کنند و بحث تنها بر سر قدرته،از رسانه ها و مطبوعات به تنهایی کاری ساخته نیست.فوتبال ورزش اتحاد و وحدت تیمی است.وحدتی بین ١١ تن و ١١ نفس..ولی این اتحاد اصلا در زمین فوتبال ایران
ما،دیده نمی شود.بامید ارتقای بیشتر و وحدانیت محکمتر بین رسانه و فوتبال و تیم های فوتبال ایران...ارادتمند؛ش.شریفی


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

عکس بالای فوتر

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ـ ایران

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ـ ایران‌ (که‌ در این‌ اساسنامه‌ به‌ اختصار “انجمن‌” نامیده‌ می‌شود) تشکیلاتی است‌ فرهنگی‌، علمی‌، تخصصی‌، غیرسیاسی‌، غیرانتفاعی‌، که‌ با هماهنگی کمیته‌ ملی المپیک‌ جمهوری اسلامی ایران‌ تأسیس‌ شده‌ است‌.

تماس با ما

  • تلفن :۰۲۱ ۲۶۲۱۶۳۶۷
  • آدرس ایمیل انجمن : Isjaahmadi@gmail.com
  • آدرس ایمیل انجمن :تهران- بزرگراه نیایش- مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب- کوچه هفتم- سالن شماره 9 (کمیته تدارکاتی بازی های آسیایی)- طبقه همکف- انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی
نقشه

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید