نکته‌هایی درباره جشنواره ایپس ( قسمت اول)

نکته‌هایی درباره جشنواره ایپس ( قسمت اول)
7 اکتبر، آخرین مهلت ارسال آثار
به گزارش ایسجا؛ دومین دوره از جشنواره ایپس برای شناسایی بهترین آثار ورزشی، امسال هم برگزار می شود. سه ماه تا آخرین مهلت برای ارسال آثار باقی مانده است و در این فاصله انجمن جهانی ورزشی نویسان، نکاتی را یادآوری می‌کند. به همین بهانه 100 نکته‌ای که ایپس در نظر گرفته را در قالب چند مطلب مجزا منتشر می کنیم تا همکارانی که می‌خواهند در این جشنواره شرکت کنند، آشنایی بیشتری داشته باشند. انجمن ورزشی نویسان به این بهانه بار دیگر از همکاران دعوت می‌کند تا در این جشنواره بین المللی حضور داشته باشند. این نکات از امروز در قالب 10 مطلب (به صورت روزانه) منتشر می‌شود.  
1-ارسال آثار رایگان است و شرکت کنندگان مبلغی پرداخت نمی کنند.
2- از طریق ثبت نام روی سایت www.aipsawards.com  می توانید آثار خود را ارسال کنید. 
3- هر نفر می‌تواند در هر کدام از بخش‌هایی که تمایل دارد، دو اثر را ارسال کند. محدودیتی وجود ندارد. برای مثال اگر فردی اثری را در بخش مکتوب ارسال کرده، می‌تواند در بخش ویدیو هم اثری داشته باشد. 
4- آخرین مهلت ارسال آثار تا 7 اکتبر 2019 است. 
5- آثاری که ارسال می‌شوند، باید در فاصله زمانی 18 سپتامبر 2018 تا 7 اکتبر 2019 منتشر شده باشند. 
6- دسته‌بندی‌هایی که مسوولان برگزاری این جشنواره در نظر گرفته‌‌اند، شامل آثار مکتوب، عکس، صدا، ویدیو و خبرنگار جوان ( زیر 30 سال) می‌شود. این مورد آخر از امسال به جشنواره اضافه شده و جوایز جداگانه و متفاوتی دارد. 
7- آثار مکتوب دو زیر شاخه دارد. بهترین ستون و بهترین گزارش چند وجهی که در ادامه توضیحات بیشتری در این مورد داده می‌شود. 
8- زیر شاخه " بهترین ستون" تقریبا روشن است. یادداشت یا مطلبی که یک دیدگاه روشن و مشخص را ارائه می‌دهد. مطلبی که نشان دهنده درک و بینش بالا نسبت به یک موضوع باشد. مقاله‌ ها و سرمقاله‌ها در این دسته بندی جای دارند. 
9- زیر شاخه بعدی آثار مکتوب، مطلبی را شامل می‌شود که روایتگر یک داستان است که با نوآوری، زبان شیرین و شور و شوق خاصی ارائه شده باشد. یک کار تحقیقی هم در این زیر شاخه می‌‌گنجد. ضمن اینکه مصاحبه‌ها و گزارش‌ها و پرونده‌های ورزشی که روی سوژه های خاص تمرکز داشته باشد، نیز در این زیرمجموعه قرار می‌گیرد و دست علاقه‌مندان را برای انتخاب اثر باز می‌گذارد. 
10- هیچ محدودیتی از نظر تعداد کلمات و همچنین بلندی یا کوتاهی مطالب وجود ندارد. در مورد زبان آثار هم لازم است به این نکته اشاره کنیم که مشکلی بابت ارسال آثار به زبان فارسی وجود ندارد؛ اگرچه ترجمه انگلیسی، قابل قبول تر است.( در این رابطه ممکن است سوالاتی مطرح شود، مبنی بر اینکه اگر آثار به زبان فارسی ارسال شود؛ داوری‌ها چطور انجام می‌شود؟ تجربه حضور در اولین دوره جشنواره به این شکل است که آثار ابتدا به زبان فارسی ارسال می‌شود اما در بخشی که مربوط به ارائه یک توضیح کلی درباره مطلب است، به زبان انگلیسی توضیحاتتان را یادداشت می‌کنید. در گام اول داوری، سوژه ها مورد بررسی قرار می‌گیرد اما آثاری که به مرحله اصلی داوری وارد می‌شوند، باید ترجمه انگلیسی داشته باشند. با توجه به این شرایط و سختی که سال گذشته برای شرکت کنندگان به وجود آمد، پیشنهاد می‌شود که همکاران از ابتدا به فکر ترجمه اثر خود باشند تا به خاطر محدودیت زمانی برای ترجمه در مرحله بعد با مشکل مواجه نشوند.» 
***
موارد دیگر در مطالب بعدی منتشر می‌شود. در صورت وجود هر سوالی با شماره تلفن 09122448212 (آزاده پیراکوه) تماس بگیرید.
۳۰ تیر ۱۳۹۸
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

عکس بالای فوتر

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ـ ایران

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ـ ایران‌ (که‌ در این‌ اساسنامه‌ به‌ اختصار “انجمن‌” نامیده‌ می‌شود) تشکیلاتی است‌ فرهنگی‌، علمی‌، تخصصی‌، غیرسیاسی‌، غیرانتفاعی‌، که‌ با هماهنگی کمیته‌ ملی المپیک‌ جمهوری اسلامی ایران‌ تأسیس‌ شده‌ است‌.

تماس با ما

  • تلفن :۰۲۱ ۲۶۲۱۶۳۶۷
  • آدرس ایمیل انجمن : Isjaahmadi@gmail.com
  • آدرس ایمیل انجمن :تهران- بزرگراه نیایش- مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب- کوچه هفتم- سالن شماره 9 (کمیته تدارکاتی بازی های آسیایی)- طبقه همکف- انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی
نقشه

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید