نکته هایی درباره جشنواره ایپس (قسمت سوم)

نکته هایی درباره جشنواره ایپس (قسمت سوم)
آثار ویدیویی فنی باشند، با داستانی تأثیرگذار

 

 

به گزارش ایسجا؛ دومین دوره از جشنواره ایپس برای شناسایی بهترین آثار ورزشی، امسال هم برگزار می شود. تقریبا یک ماه تا آخرین مهلت برای ارسال آثار باقی مانده است و در این فاصله، بار دیگر همکاران رسانه ای را دعوت می کنیم تا در این جشنواره حضور فعال داشته باشند. 

این جشنواره در بخش‌های مختلفی برگزار می‌شود که در این مطلب توضیحاتی را درباره بخش ویدیو و صدا ارائه می‌کنیم تا همکارانی که می‌خواهند آثار خود را در این بخش‌ها ‌ ارسال کنند، اطلاعات کافی را داشته باشند. پیش از این 15 نکته در قالب مطالب دیگری  منتشر شده است و در این مطلب به مواردی که در ارسال آثار در قالب ویدیو و صدا باید مورد توجه باشد، اشاره می‌شود. برای حفظ ترتیب اطلاعاتی که ارائه می‌شود، نکته ها به ترتیب از شماره یک آغاز شده و تا شماره 100 ادامه دارد، به این امید که همکاران بتوانند از آنها استفاده کنند. 

***

16) بخش ویدیو سه قسمت فرعی دارد که تعیین می کند ویدئوهای ارسالی در چه قالبی باید تهیه شوند. داستان کوتاه، گزارش از ورزشکار و مستند، تقسیم بندی است که ایپس انجام داده است. 

17) ایپس یکی از بخش‌ها را با عنوان Short Feature نامگذاری کرده است که با توجه به تعریف ارائه شده، می توان فیلم کوتاه نامید. برای توصیف این بخش می‌توان گفت که ویدیویی تهیه شود که بیشتر از 10 دقیقه نباشد. محدودیتی در ارتباط با موضوع وجود ندارد اما مهم این است که روایتگر داستانی قوی و تاثیرگذار باشد. 

18) مستند ( Documentary) بخش دیگری است که در تقسیم بندی ویدیو دیده می شود. داستانی افشاگرانه درباره یکی از جنبه‌های ورزش در دنیا. اثری که در این بخش تهیه می شود باید حاوی یک کار تحقیقی با یک متن قوی و البته فیلمبرداری با کیفیت باشد تا بتواند نظر داوران این بخش را جلب کند. 

19) قسمت دیگر در ویدیو، مبتنی بر زندگی ورزشکاران است که از آن با عنوان  Athlete profile یاد شده است. این ویدیو باید تصویری کامل و عمیق از یک ورزشکار که شخصیت برجسته‌ای دارد را به تصویر بکشد و حاوی نکته‌های جالبی درباره آن فرد باشد. 

20) ویدیوها در دو بخش مستند و  ورزشکار محور، حداقل باید 11 دقیقه باشند. 

22) در مورد بخش مستند یک نکته دیگر هم وجود دارد. اگر مستند مورد نظر بخشی از یک "سری مستند" است، همان اپیزود مورد نظر انتخاب شود و کل اثر ارسال نشود. 

21) کلیه فیلم‌ها باید در قالب ویدیوئی معتبر بارگذاری شوند که امکان بررسی توسط تیم داوری را داشته باشند. 

23) اعضایی که علاقه مند به ارسال ویدیو هستند، باید به این نکته توجه کنند که نقش خود را به طور شفاف اعلام کنند. برای مثال اعلام کنند که تهیه کننده هستند یا فیلمبردار. بعد از این افراد دیگری که در این اثر نقش موثر داشته‌اند هم باید نامشان مشخص باشد. 

24) در ارتباط با بخش صدا، توضیح چندانی ارائه نشده و محدودیت زیادی گذاشته نشده است. اما بر این موضوع تاکید شده که آثار ارسالی در این بخش یا می تواند بخشی از یک گزارش رادیویی باشد؛ یا پادکست باشد یا اینکه قسمتی از یک تفسیر و تحلیل درباره یک اتفاق ورزشی. در کنار این موارد نباید به نوآوری فنی هم بی تفاوت بود.

۱۳ شهریور ۱۳۹۸
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

عکس بالای فوتر

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ـ ایران

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ـ ایران‌ (که‌ در این‌ اساسنامه‌ به‌ اختصار “انجمن‌” نامیده‌ می‌شود) تشکیلاتی است‌ فرهنگی‌، علمی‌، تخصصی‌، غیرسیاسی‌، غیرانتفاعی‌، که‌ با هماهنگی کمیته‌ ملی المپیک‌ جمهوری اسلامی ایران‌ تأسیس‌ شده‌ است‌.

تماس با ما

  • تلفن :۰۲۱ ۲۶۲۱۶۳۶۷
  • آدرس ایمیل انجمن : Isjaahmadi@gmail.com
  • آدرس ایمیل انجمن :تهران- بزرگراه نیایش- مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب- کوچه هفتم- سالن شماره 9 (کمیته تدارکاتی بازی های آسیایی)- طبقه همکف- انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی
نقشه

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید