پرونده سومین جشنواره جهانی ایپس بسته شد

پرونده سومین جشنواره جهانی ایپس بسته شد
یک پنجمی و یک دهمی برای ایران

   به گزارش ایسجا؛اختتامیه سومین جشنواره جهانی ایپس با معرفی آثار برتر بخش های مختلف به صورت آنلاین برگزار  شد. انجمن جهانی ورزشی نویسان با وجود شیوع وبروس کرونا و مشکلاتی که در مسیر برگزاری رویدادهای ورزشی و به تبع آن پوشش خبری رویدادها به وجود آمد، سومین دوره جشنواره جهانی ایپس را برگزار کرد. این جشنواره در حالی برگزار شد که ١٨٧١ اثر با ٣٤ زبان از  ١٢٩ کشور در این رقابت شرکت کردند. در  این جشنواره بیش از ٥٠ اثر از سوی خبرنگار ان و عکاسان ورزشی ایران در بخش های نوشتاری، عکس، ویدئو، صدا، و خبرنگاران جوان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد. 

داوری جشنواره در سه مرحله توسط دبیرخانه ایپس، هیات رئیسه ایپس، و هیأت ژوری ١٢ نفری از ٥ قاره انجام شد که در نهایت پس از گذشت ١١ ماه و شش روز از شروع جشنواره، ٢٧ اثر برگزیده در بخش های مختلف معرفی شدند. همکاران ایرانی نیز در این جشنواره حضور پررنگی داشتند که پس از طی مراحل داوری دو اثر ویدئویی آقایان کوپیدار و فرهپور به جمع ١٠ اثر برتر رسیدند و بین این دو اثر، ویدیو مازیار کوپیدار در جمع ٥ اثر برتر به فینال راه پیدا کرد؛ 

با توجه به رده بندی نهایی که ایپس اعلام کرد ویدیو ارسالی از سوی کوپیدار در رده پنجم و اثر فرهپور در رده دهم قرار گرفت.حضور گسترده آثار ایرانی با توجه به شرایطی که به واسطه شیوع کرونا در کشور وجود داشت، و راهیابی تعدادی از آنان در جمع آثار برتر قابل تقدیر است. ایران از نظر تعداد اثر بعد از چین در رده دوم آسیا قرار گرفت.                                

همچنین با توجه به آثار زیادی که با موضوع کرونا به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، در مسیر داوری، جیانی مرلو ( رییس انجمن جهانی خبرنگاران و عکاسان ورزشی) و هیأت ژوری به این نتیجه رسیدند که یک بخش مربوط به کووید ١٩ را اضافه کنند که در بخش  خبرنگاران جوان از ویدیو محمد فرهپور تقدیر شد.  در این قسمت فقط بهترین ها معرفی شدند و جایزه ای مانند برگزیدگان بخش های دیگر به آنها تعلق نگرفت.  

برگزیدگان جشنواره جهانی ایپس مانند دو دوره قبل به ترتیب ٨ هزار دلار، ٣ هزار دلار و ٢ هزار دلار دریافت  می کنند.                    

مراسم اختتامیه به صورت برخط با حضور اعضای هیات رییسه ایپس، هیات ژوری و فینالیست ها (با پخش ماهواره ای و تلویزیونی و شبکه های یوتیوب و فیس بوک ) برگزار  شد. 

جیانی مرلو ضمن تقدیر از شرکت کنندگان سومین جشنواره تاکید کرد که به زودی مقدمات برگزاری چهارمین جشنواره جهانی ایپس فراهم می شود و اطلاع رسانی لازم صورت می گیرد.

۳ فروردین ۱۴۰۰
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

عکس بالای فوتر

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ـ ایران

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ـ ایران‌ (که‌ در این‌ اساسنامه‌ به‌ اختصار “انجمن‌” نامیده‌ می‌شود) تشکیلاتی است‌ فرهنگی‌، علمی‌، تخصصی‌، غیرسیاسی‌، غیرانتفاعی‌، که‌ با هماهنگی کمیته‌ ملی المپیک‌ جمهوری اسلامی ایران‌ تأسیس‌ شده‌ است‌.

تماس با ما

  • تلفن :۰۲۱ ۲۶۲۱۶۳۶۷
  • آدرس ایمیل انجمن : Isjaahmadi@gmail.com
  • آدرس ایمیل انجمن :تهران- بزرگراه نیایش- مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب- کوچه هفتم- سالن شماره 9 (کمیته تدارکاتی بازی های آسیایی)- طبقه همکف- انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی
نقشه

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید