یادداشت مهدی همدانی

یادداشت مهدی همدانی
تکریم عصاره رسانه و تجلیل از برترین های چهارمین جشنواره جهانی ایپس
به گزارش ایسجا؛ صبح دیروز در سالن استاد قاسم فارسی کمیته ملی المپیک شور و حال خاصی برقرار بود. بسیاری از چهره‌های نام‌آشنای رسانه و ورزش گرد هم آمده بودند تا در سالنی که به نام یکی از مردان  ماندگار عکاسی ورزشی ایران ثبت شده، چهره های دیگر از بزرگان عرصه رسانه و ورزش را مورد تکریم قرار دهند. مردی که به جرأت و با افتخار می توان لقب «عصاره رسانه» را برای او در نظر گرفت.
 
اردشیر لارودی
مردی که در کسوت مربی فوتبالیست های بسیار زیادی را تحویل تیم ملی ایران داد. از بهتاش فریبا و حمید استیلی گرفته تا بیژن طاهری، فرشاد پیوس، امیر قلعه نوعی، ناصر محمدخانی و.....
 عصاره رسانه وقتی دست به قلم می شد هم چیره دستی خود را به رخ می کشد. نویسنده ای که بالغ بر ۵ دهه در عرصه مطبوعات ورزشی ایران قلم زد و تعداد زیادی شاگرد در این عرصه هم تحویل اجتماع داد که حالا اغلب آنها خودشان به مقام استادی رسیده اند.
 
ایستادن به پای استاد 
 
به همت انجمن ورزشی نویسان مراسم تجلیل از این چهره ماندگار مطبوعات ایران در سالن استاد قاسم فارسی برگزار شد خیلی ها آمدند تا به احترام مردی از جا بلند شوند که روزگاری به پای همه ی آنها ایستاده بود. از بهتاش فریبا حافظ طاحونی، نادرفریادشیران، حسین راغفر، هومن افاضلی، زهره هراتیان و رضا قراخانلو گرفته تا دکتر سید رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک و البته عادل فردوسی پور که اگرچه دیر رسید اما مثل همیشه حرفهای شنیدنی زد و ضمن بیان خاطره ای از اولین ملاقاتش با اردشیر خان در اوایل دهه هفتاد، با صراحت گفت خود را مدیون او می داند.
 
تجلیل از اردشیر خان و برگزیدگان 
 
در کنار این چهره ها، تعداد بسیار زیادی از شاگردان مطبوعاتی استاد لارودی هم حضور داشتند و مراسم تجلیل آبرومندانه ای برگزار شد. البته قبل از اینکه به پای عصاره رسانه از جا بلند شویم، تقدیری هم از برگزیدگان چهارمین جشنواره جهانی ورزشی نویسان صورت گرفت. 
 
امروز روز ماست، روز جهانی ورزشی نویسان.
روزی که شاید خودمان هم آن را در لابلای تقویم فراموش کرده بودیم ولی وقتی اردشیر لارودی عزیز را دیدیم که در کنار شاگردان و خانواده، برق امید در چشمانش می درخشید به خودمان امیدوار شدیم که مسیر را اشتباه نرفته ایم. لارودی همیشه بزرگ است و بزرگ می ماند چون بزرگ منشی را به شاگردانش آموخت و آنها هم  مطلب را در حق استاد ادا کردند.
۱۲ تیر ۱۴۰۱
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

عکس بالای فوتر

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ـ ایران

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ـ ایران‌ (که‌ در این‌ اساسنامه‌ به‌ اختصار “انجمن‌” نامیده‌ می‌شود) تشکیلاتی است‌ فرهنگی‌، علمی‌، تخصصی‌، غیرسیاسی‌، غیرانتفاعی‌، که‌ با هماهنگی کمیته‌ ملی المپیک‌ جمهوری اسلامی ایران‌ تأسیس‌ شده‌ است‌.

تماس با ما

  • تلفن :۰۲۱ ۲۶۲۱۶۳۶۷
  • آدرس ایمیل انجمن : Isjaahmadi@gmail.com
  • آدرس ایمیل انجمن :تهران- بزرگراه نیایش- مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب- کوچه هفتم- سالن شماره 9 (کمیته تدارکاتی بازی های آسیایی)- طبقه همکف- انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی
نقشه

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید