نماینده ولی فقیه در استان فارس:

نماینده ولی فقیه در استان فارس:
ورزشی نویسان با تدبیر برندسازی کنند
آیت الله دژکام: ورزش با معنویت ارتباط مستقیم دارد
به گزارش ایسجا و به نقل از روابط عمومی استان فارس؛ نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: شکل گیری انجمن با کیفیتی در عرصه ورزش نویسی بیانگر این موضوع است که از حیث اجتماعی به قله هایی رسیده ایم.
آیت ا... لطف الله دژکام در دیدار با هیئت رئیسه انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی استان فارس که به مناسبت روز جهانی ورزشی نویسان برگزار شد، اظهار داشت: شکل گیری انجمن ورزشی نویسان در شیراز، به عنوان دومین استان در کشور به معنای رشد و بالندگی تلاش هایی است که در این زمینه صورت گرفته است.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر این شیراز در قله است، اظهار داشت: شکل گیری تیم های ورزشی، گزارش خبری ورزشی و نهایتا انجمن ورزشی نویسان به معنی این است که زنجیره هدفمندی تشکیل و تکمیل شده که این نمادی از اوج فرهنگی شهر ما است.
امام جمعه شیراز جامعه قوام یافته را مقدم بر کنار هم قرارگرفتن دانست و اظهار داشت: وقتی ما تشکل هایی مثل انجمن ورزشی نویسان ایجاد می کنیم باید اهداف خود را کاملا مشخص نماییم. در ورزش عده ای بازیکن و ورزشکار داریم و عده ای دوست داران و طرفداران ورزش و عده ای مدیران عرصه ورزش هستند. حالا باید دید اهداف هرکدام چیست؟
او در پاسخ به این پرسش افزود:  اهداف اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی که پشت ورزش است برای ورزشی نویسان باید ملموس باشد. یعنی با چه هدفی این انجمن راه اندازی شده و از نظر اجتماعی سیاسی و فرهنگی کجای کار قرار می گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: ما گاهی هدف مان از ورزش این است که جلوی رشد اعتیاد را بگیریم که این هدف اجتماعی است. گاهی برخی سیاستمداران ممکن است از ورزش بهره مند شوند و به دنبال رای هستند و این هدفش سیاسی است. بنابراین ورزشی نویس باید به این اهداف دقت نظر داشته باشید.
آیت الله دژکام خواستار توجه بیشتر به اهداف افرادی که در این حیطه فعال هستند شد و اظهار داشت: اگر بنا است که ورزش کاربرد سیاسی اجتماعی وسیعی داشته باشد، آنهایی که میخواهند جهان را در قبضه قدرت خود داشته باشند مسلما از این موقعیت استفاده می کنند. یعنی ممکن است یک هدف در سطح نماینده شدن باشد، یک هدف در سطح کشور است و اینکه یک جریان سیاسی بالا بیاید و یک هدف جهانی است.
 
وی در ادامه به شعری از فردوسی پاک نهاد اشاره کرد و افزود: شعر "چو ایران نباشد تن من مباد" باید به شکل یک هدف گذاری ملی درآید و اگر منافع سیاسی اجتماعی و ملی ما تامین نشود در پازل هیچکس بازی نمی‌کنیم. البته مقصود این نیست که همه چیز برای ما باشد و ما در تعامل بین المللی بی انصاف نیستیم اما اینکه یک طرفه برای آنها باشد هم قبول نیست.
آیت الله دژکام با اشاره به این موضوع که انجمن ورزشی نویسان برند سازی می کنند اظهار داشت: جهانی شدن رستم، شاهکار برند سازی فردوسی است. در همین حوزه اگر قلم خبرنگاران و ورزشی نویسان هم حساب ‌شده به میدان نیاید، ورزشکاران ما به عنوان پهلوان به جامعه معرفی نمی شود. به همین دلیل همه باید دست به دست هم دهند تا شخصیت کشتی گیر یا کاپیتان تیم را مطرح کند و کار ‌شما این است و باید برنامه داشته باشید تا در راستای اهداف ملی و دینی برند بسازید.
نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخش پایانی سخنانش با هیئت رئیسه انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی استان فارس گفت: ورزش همان طور که با معنویت ارتباط دارد با سلامت هم ارتباط دارد و بحث ورزش های همگانی ناظر به مسئله سلامت است.بانوانی که از مسئله سلامت به واسطه ورزش نکردن رنج می برند درصد بیشتری در جامعه دارند و از این جهت حتما باید کار شود و محیط های مناسب جهت ورزش بانوان فراهم شود.
۱۴ تیر ۱۴۰۱
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

عکس بالای فوتر

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ـ ایران

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ـ ایران‌ (که‌ در این‌ اساسنامه‌ به‌ اختصار “انجمن‌” نامیده‌ می‌شود) تشکیلاتی است‌ فرهنگی‌، علمی‌، تخصصی‌، غیرسیاسی‌، غیرانتفاعی‌، که‌ با هماهنگی کمیته‌ ملی المپیک‌ جمهوری اسلامی ایران‌ تأسیس‌ شده‌ است‌.

تماس با ما

  • تلفن :۰۲۱ ۲۶۲۱۶۳۶۷
  • آدرس ایمیل انجمن : Isjaahmadi@gmail.com
  • آدرس ایمیل انجمن :تهران- بزرگراه نیایش- مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب- کوچه هفتم- سالن شماره 9 (کمیته تدارکاتی بازی های آسیایی)- طبقه همکف- انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی
نقشه

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید