ایمان شمسایی مدیرکل مطبوعات داخلی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد با حضور در جمع اعضای هیات مدیره انجمن ورزشی نویسان ایران از پیگیری وضعیت خبرنگاران ورزشی بازداشت شده در حوادث اخیر خبر داد

ایمان شمسایی مدیرکل مطبوعات داخلی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد با حضور در جمع اعضای هیات مدیره انجمن ورزشی نویسان ایران از پیگیری وضعیت خبرنگاران ورزشی بازداشت شده در حوادث اخیر خبر داد
✳️به گزارش ایسجا، اعضای هیات مدیره  انجمن ورزشی نویسان ایران در هفته گذشته در ادامه پیگیری های خود برای آزادی اعضای بازداشت شده خود در حوادث اخیر که مورد مطالبه اعضا و انجمن جهانی ورزشی نویسان است، با دعوت از ایمان شمسایی مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد، به تشریح درخواست های اعضاء و نهادهای بین المللی پرداخته و راه های کمک به حل مشکلات ایجاد شده برای همکاران را بررسی کردند.
 
✳️در این نشست ۱۲۰ دقیقه ای شمسایی در ابتدا به تشریح حوادث رخ داده اخیر و روند دستگیری ها و همچنین اقدامات انجام گرفته از سوی وزارت ارشاد پرداخت. 
 
✳️وی گفت: در موضوع بازداشت های اخیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از همان روزهای نخست ضمن ارتباط با نهادهای انتظامی و امنیتی پیگیر موضوع محدودیت های ایجاد شده برای خبرنگاران بوده و تلاش زیادی برای آزادی دستگیر شدگان داشته است که خوشبختانه تعدای از آنان در فاصله زمانی کوتاهی آزاد شده اند. وی با اشاره به این که برخی خبرنگاران دستگیر شده سابقه رسانه ای ثبت شده ای در سامانه رسانه ای کشور ندارند و دلیل بازداشت برخی خبرنگاران نیز فعالیت رسانه ای آنان نبوده و دلایل دیگری در این رابطه وجود داشته است گفت با این حال طی جلسات متعدد هم با نهادهای انتظامی و امنیتی و هم با مدیران رسانه های خبرنگاران بازداشتی به دنبال حل مشکل و رفع محدودیت های ایجاد شده برای این همکاران بوده و هستیم و امیدوارم با تسریع در روند قضایی و رسیدگی به پرونده های خبرنگاران دستگیر شده هرچه سریعتر شرایط آزادی آنان در چارچوب احکام قضایی فراهم شود. ایشان همچنین قول مساعد داد تا تمام تلاش خود را از مجاری قانونی برای حل مشکلات ایجاد شده 
برای همکاران به کار بگیرد.
 
✳️دکتر احمدی رییس انجمن ورزشی نویسان، محمود عبداللهی دبیرکل انجمن و دیگر اعضای انجمن هم در این نشست ضمن تشریح مشکلات ایجاد شده برای همکاران خواهان تلاش برای تعیین تکلیف و آزادی هرچه زودتر همکاران ورزشی نویس شدند. 
 
✳️دکتر احمدی گفت: مهم ترین دغدغه هفته های اخیر هیات مدیره انجمن موضوع خبرنگاران ورزشی بازداشت شده و تلاش برای دریافت اطلاعات از وضعیت آنان و کمک به تسریع در آزادسازی این همکاران بوده است. درخواست انجمن آن است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی حوزه رسانه در کشور بتواند در تعیین تکلیف وضعیت و تسریع در رفع بازداشت همکاران رسانه ای اقدام موثری انجام دهد.در این جلسه چند کارویژه از سوی اعضا و آقای شمسایی به عنوان راهکارهای سریع و در دسترس بررسی و قرار بر انجام شان شد.
 
✳️در بخش های دیگری از این نشست مدیرکل مطبوعات داخلی معاونت مطبوعاتی ضمن تشکر از پیگیری و همکاری انجمن در اعزام خبرنگاران و عکاسان ورزشی به جام جهانی در دوحه قطر، از رفتار حرفه ای این عزیزان در طول دوره حضور در قطر به نیکی یاد کرد. ایشان همچنین با تشریح روند انتخاب کاروان اعزامی ، به بخشی از حواشی ایجاد شده دراین زمینه پرداخت و تاکید داشت وزارت ارشاد آمادگی حمایت و تقویت انجمن ورزشی نویسان إیران و همکاری های بیشتر با این تشکل صنفی و حرفه ای در همه زمینه ها از جمله اعزام های بین المللی، و برگزاری برنامه های آموزشی و فرهنگی مرتبط با حرفه خبرنگاری و روزنامه نگاری ورزشی، و ارائه خدمات رفاهی چون بیمه و بیمه تکمیلی و خدمات ایجاد شده در صندوق هنر دارد.
۲ دی ۱۴۰۱
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

عکس بالای فوتر

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ـ ایران

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ـ ایران‌ (که‌ در این‌ اساسنامه‌ به‌ اختصار “انجمن‌” نامیده‌ می‌شود) تشکیلاتی است‌ فرهنگی‌، علمی‌، تخصصی‌، غیرسیاسی‌، غیرانتفاعی‌، که‌ با هماهنگی کمیته‌ ملی المپیک‌ جمهوری اسلامی ایران‌ تأسیس‌ شده‌ است‌.

تماس با ما

  • تلفن :۰۲۱ ۲۶۲۱۶۳۶۷
  • آدرس ایمیل انجمن : Isjaahmadi@gmail.com
  • آدرس ایمیل انجمن :تهران- بزرگراه نیایش- مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب- کوچه هفتم- سالن شماره 9 (کمیته تدارکاتی بازی های آسیایی)- طبقه همکف- انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی
نقشه

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید