​سی امین جلسه هیات مدیره انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی ایران با حضور رییس فدراسیون فوتبال برگزار شد

​سی امین جلسه هیات مدیره انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی ایران با حضور رییس فدراسیون فوتبال برگزار شد
 به گزارش ایسجا؛ این جلسه روز ۲۸ فروردین ماه از ساعت ۹:۳۰ لغایت ۱۲:۳۰ با حضور رئیس، دبیرکل، بازرس، خزانه دار، اعضای هیات مدیره و آقای تاج رییس فدراسیون فوتبال در دفتر انجمن برگزار شد.
 
 در بخش نخست این جلسه موضوعات ذیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت:
- مقرر شد کمیته های انجمن برنامه های پیشنهادی سال ۱۴۰۲ را در راستای اهداف انجمن و پاسخگویی به انتظارات اعضا به صورت یکساله تنظیم و برای بررسی و تصویب به هیات مدیره ارائه نمایند.
- براساس گزارش خزانه دار انجمن در خصوص پیش بینی های انجام شده برای تامین منابع مورد نیاز انجمن،  مقرر شد هماهنگی لازم از سوی کمیته رفاهی و اقتصادی برای تعامل و همکاری با بانک اقتصاد نوین جهت حمایت از برنامه های سال ۱۴۰۲ صورت پذیرد.
 
- مقرر شد هماهنگی با وزارت کشور برای برگزاری مجمع عمومی سالانه انجمن ورزشی نویسان در خرداد ماه ۱۴۰۲ از طریق دبیرکل و دبیرخانه انجمن پیگیری شود.

 

- ارائه گزارش رییس انجمن از مراحل انجام داوری جایزه جهانی ایپس و اعلام اسامی ۱۰ نفر برتر گروههای هشت گانه که اسامی ۵ ایرانی برگزیده در این مرحله شامل علیرضا زینلی در گروه عکس خبرنگاران جوان، سعیده فتح آبادی و افسون حضرتی در گروه نوشتاری/ یادداشت، مازیار کوپیدار و موحد تاریمرادی در گروه ویدئو کوتاه اعلام گردیده است.

 

- گزارش دبیرکل انجمن از بررسی و اعلام اسامی دو خبرنگار جوان برای حضور در برنامه آموزشی خبرنگاران جوان انجمن جهانی ورزشی نویسان در المپیک ویژه برلین و یونیورسیاد دانشجویان چین.
 
در بخش دوم نشست هیات مدیره انجمن که با حضور آقای مهدی تاج ریاست فدراسیون فوتبال، غلامحسین زمان آبادی و امیر مهدی علوی مدیر روابط عمومی فدراسیون ادامه یافت ابتدا دکتر احمدی ضمن خیرمقدم و تشکر از حضور رییس فدراسیون در جمع هیات مدیره انجمن، گزارشی از سوابق و فعالیت های انجمن و همکاری های فیمابین انجمن و فدراسیون فوتبال را ارائه داد. دکتر احمدی با اشاره به جایگاه فوتبال در رسانه های ورزشی و توجه خاص و ویژه اهالی رسانه به فوتبال به عنوان رسانه ای ترین رشته ورزشی جهان، بر ضرورت تعامل و همکاری هرچه بیشتر انجمن با فدراسیون تاکید کرد. وی با اشاره به برخی چالش ها و مشکلات خبرنگاران و عکاسان ورزشی برای پوشش خبری و تصویری رویدادها و مسابقات فوتبال، بر ضرورت ایجاد تمهیدات، امکانات و تسهیلات لازم برای خبرنگاران و عکاسان ورزشی و به ویژه تسهیل حضور بانوان خبرنگار و عکاس در ورزشگاههای برگزارکننده مسابقات فوتبال تاکید کرد. در ادامه جلسه اعضای هیات مدیره انجمن نیز نکاتی را درباره مسائل و چالش های روز فوتبال از جمله رسالت اجتماعی فوتبال، ضرورت تعامل بیشتر فدراسیون با رسانه ها، به روز رسانی قوانین و مقررات فوتبال، ضرورت توجه موثرتر فدراسیون به فوتبال بانوان و رسیدگی به مشکلات تیم ها و باشگاهها فوتبال بانوان، مسائل تیم های ملی و به ویژه تیم ملی امید، ساختار و تشکیلات فوتبال حرفه ای، مشکلات خبرنگاران و عکاسان ورزشی در میادین فوتبال، زمینه های تعامل و همکاری انجمن با فدراسیون فوتبال، چشم انداز توسعه فوتبال کشور و ضرورت به روز رسانی جایگاه فوتبال ایران در قاره آسیا از طریق بکارگیری نیروهای کارآمد و خبره ارائه کردند.
آقای تاج رییس فدراسیون فوتبال در سخنان خود ضمن تشکر از همکاری های موثر انجمن با فدراسیون و تشکر از نظرات ارزنده اعضای هیات مدیره انجمن با اشاره به جایگاه فوتبال در کشور و نقش موثر و بی بدیل آن در همبستگی و نشاط اجتماعی بر ضرورت همفکری، همکاری و تعامل هرچه بیشتر و نزدیکتر انجمن و اهالی رسانه های ورزشی با فدراسیون تاکید کرد و گفت عزم فدراسیون در این دوره اجرای کامل قوانین و مقررات فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا است. رییس فدراسیون فوتبال با اشاره به خوشنام نبودن فوتبال ایران در نهادهای بین المللی و توضیح خواسته های فیفا و اف ای سی درباره چالش های موجود به ویژه صدور مجوز حرفه ای، حضور بانوان در مسابقات فوتبال، و شفافیت درآمدها و هزینه ها در فوتبال نکات مهمی را بیان کرد. وی با تاکید بر ۵ منبع درآمد فوتبال شامل حق پخش رسانه ای و تلویزیونی، تبلیغات، ترانسفر، بلیط فروشی و درآمد روز مسابقه، و فروش محصولات باشگاه، به حساسیت و دقت فیفا به استقلال و شفافیت منابع درآمد فوتبال و باشگاهها تاکید کرد و گفت اگر استقلال منابع درآمد فوتبال و باشگاهها شفاف و قابل اثبات نباشد با چالش جدی روبرو خواهیم بود و براین اساس لازم است انجمن با همکاری فدراسیون و با تشکیل نشست ها و جلسات تخصصی با حضور کارشناسان رسانه ها و فوتبال درباره این چالش و راهکارهای تحقق خواست نهادهای بین المللی فوتبال از مسیر قانون، دولت، مجلس، صداوسیما، با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور ارائه طریق نمایند. رییس فدراسیون فوتبال همچنین بر ضرورت توجه و فضاسازی رسانه های ورزشی برای همراهی هرچه بیشتر مجلس شورای اسلامی بر حل مشکل حق پخش تلویزیونی از طریق قانون قابل اجرا که بیش از 64 درصد منابع درآمدی فوتبال را تامین می کند تاکید کرد.
در پایان این نشست قابی از زنده یاد صدری میرعمادی، نخستین ورزشی نویس ایران از سوی رئیس فدراسیون فوتبال به دفتر انجمن اهدا شد. استاد میرعمادی، نویسنده ورزشی و از موسسان تیم فوتبال کیان بود که در روز ۲۱ تیر ۱۳۶۹ درگذشت.
 
۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

عکس بالای فوتر

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ـ ایران

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ـ ایران‌ (که‌ در این‌ اساسنامه‌ به‌ اختصار “انجمن‌” نامیده‌ می‌شود) تشکیلاتی است‌ فرهنگی‌، علمی‌، تخصصی‌، غیرسیاسی‌، غیرانتفاعی‌، که‌ با هماهنگی کمیته‌ ملی المپیک‌ جمهوری اسلامی ایران‌ تأسیس‌ شده‌ است‌.

تماس با ما

  • تلفن :۰۲۱ ۲۶۲۱۶۳۶۷
  • آدرس ایمیل انجمن : Isjaahmadi@gmail.com
  • آدرس ایمیل انجمن :تهران- بزرگراه نیایش- مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب- کوچه هفتم- سالن شماره 9 (کمیته تدارکاتی بازی های آسیایی)- طبقه همکف- انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی
نقشه

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید