قهرمانان ورزشی سال در نظرسنجی AIPS ؛

قهرمانان ورزشی سال  در نظرسنجی AIPS ؛
سیمون بایلز و نواک جوکوویچ به عنوان قهرمانان سال۲۰۲۳ انتخاب شدند

 

لوزان، ۳۰ دسامبر ۲۰۲۳ - سیمون بایلز، ستاره ژیمناستیک آمریکایی و نواک جوکوویچ تنیسور شماره یک صربستانی جهان، به عنوان ورزشکاران سال ۲۰۲۳ AIPS انتخاب شدند. این نتیجه نظرسنجی انجمن بین المللی ورزشی نویسان (AIPS) است که در آن ۴۰۵ روزنامه نگار ورزشی از ۱۰۷ کشور به قهرمانان سال ۲۰۲۳ رأی دادند.

قهرمان زن سال در سال ۲۰۲۳، سیمون آریان بیلز، متولد ۱۴ مارس ۱۹۹۷، در کلمبوس، اوهایو، پرافتخارترین ژیمناست جهان شد. بازگشت پیروزمندانه او به مسابقات پس از دو سال وقفه، موقعیت او را به عنوان بهترین ورزشکار تمام دوران تثبیت کرد. مدال های بین المللی او تا به امروز هفت مدال المپیک است - چهار طلا، یک نقره، دو برنز. و ۳۰ مدال قهرمانی جهان – ۲۳ طلا، چهار نقره، و سه برنز.

رده بندی بهترین ورزشکار زن AIPS در سال ۲۰۲۳ 

۱- سیمون بایلز - ژیمناستیک، ایالات متحده - ۳۵۳ رای

۲- فایث کیپیگون - دو و میدانی، کنیا - ۳۲۹ رای

۳- آی تانا بون ماتی - فوتبال، اسپانیا - ۲۹۷ رای

۴- میکائلا شیفرین - اسکی، ایالات متحده آمریکا - ۲۵۶ رای

۵- آسفا تیگست - دو و میدانی، اتیوپی - ۲۳۷ رای

قهرمان مرد سال در سال ۲۰۲۳، نواک جوکوویچ، متولد ۲۲ می ۱۹۸۷ در بلگراد، صربستان، فصل ۲۰۲۳ خود را به عنوان "یکی از بهترین ها " توصیف کرد. در حالی که او پس از به دست آوردن رکورد طولانی هشتمین سال در رده بندی جهانی تنیس انفرادی مردان، به این فکر می کرد که چگونه سال ۲۰۲۳ در برابر برخی از بهترین فصل های حرفه ای خود قرار می گیرد. جوکوویچ صربستانی امسال تنها در ۱۲ تورنمنت، از جمله فینال ATP، بازی کرده است، اما در ۶ مورد از آن ها، از جمله سه گرند اسلم، قهرمان شده است و سال ۲۰۲۳ را به یکی از فراموش نشدنی ترین سال های دوران حرفه ای خود تبدیل کرده است.

بهترین ورزشکار مرد AIPS در سال ۲۰۲۳ 

 ۱- جوکوویچ نواک - تنیس، صربستان - ۶۱۶ رای

۲- دوپلانتیس آرماند - دو و میدانی، سوئد - ۳۳۵ رای

۳- لیونل مسی - فوتبال، آرژانتین - ۲۷۷ رای

۴- هالند ارلینگ - فوتبال، نروژ - ۲۲۹ رای

۵- ورشتاپن مکس - فرمول ۱، هلند - ۲۱۲ رای

اعضای AIPS از ۱۰۷ کشورجهان و از جمله ایران در نظرسنجی بهترین های سال ۲۰۲۳ شرکت کردند. لینک کامل خبر در سایت انجمن جهانی ورزشی نویسان قابل مشاهده است.

https://www.aipsmedia.com/aips/pages/articles/2023/

۱۰ دی ۱۴۰۲
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

عکس بالای فوتر

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ـ ایران

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ـ ایران‌ (که‌ در این‌ اساسنامه‌ به‌ اختصار “انجمن‌” نامیده‌ می‌شود) تشکیلاتی است‌ فرهنگی‌، علمی‌، تخصصی‌، غیرسیاسی‌، غیرانتفاعی‌، که‌ با هماهنگی کمیته‌ ملی المپیک‌ جمهوری اسلامی ایران‌ تأسیس‌ شده‌ است‌.

تماس با ما

  • تلفن :۰۲۱ ۲۶۲۱۶۳۶۷
  • آدرس ایمیل انجمن : Isjaahmadi@gmail.com
  • آدرس ایمیل انجمن :تهران- بزرگراه نیایش- مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب- کوچه هفتم- سالن شماره 9 (کمیته تدارکاتی بازی های آسیایی)- طبقه همکف- انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی
نقشه

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید