پیام جیانی مرلو رییس انجمن جهانی ورزشی نویسان در آغاز سال۲۰۲۴؛

پیام جیانی مرلو رییس انجمن جهانی ورزشی نویسان در آغاز سال۲۰۲۴؛
همه با هم برای صلح و آزادی رسانه در آستانه صدسالگی ایپس
 
لوزان، ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳- همکاران عزیز، در پایان سال 2023 هستیم. متأسفانه، این سال پر از خشونت و خشم بود، درگیری در اوکراین، جنگ در غزه، و هزاران و هزاران نفر از بچه ها، زنان، و مردم که جان خود را از دست دادند. من معتقدم که اکنون باید به آینده ای بهتر امیدوار باشیم. اما چرا؟ و چگونه؟ مسئله این است. من فکر می کنم که ورزش می تواند نقش خود را در کمک به مردم برای بازگشت به زندگی عادی ایفا کند. می دانم که این ادعا در شرایط کنونی فقط یک رویا است، اما فکر می کنم اگر همه با هم برای صلح تلاش کنیم، آینده بشریت بسیار بهتر خواهد بود. متاسفانه جنگ امروز فقط در اوکراین یا فلسطین نیست و در بسیاری از جاهای دیگر نیز وجود دارد. این یک مشکل بزرگ دنیای امروز ما است.
من باور دارم که ورزش برای نسل های جوان می تواند عامل نجات آینده آنها باشد و ما به عنوان روزنامه نگار و خبرنگار ورزشی باید به آرمان های ورزش اعتقاد داشته باشیم. و با این باور است که ما می توانیم دوباره با هم باشیم.
 
صد سالگی ایپس؛ سال ۲۰۲۴ مصادف با صدمین سالگرد تاسیس انجمن جهانی ورزشی نویسان برای ما سال بسیار مهمی خواهد بود. ما صد سالگی خود را جشن خواهیم گرفت: یک قرن تاریخ برای خبرنگاران ورزشی، اعم از پیر و جوان. این موضوع چیز کوچکی نیست، و کار بسیار بزرگی است. در ۲ ژوئیه ۱۹۲۴؛ همکاران گذشته ما یک ایده، یک رویا، و یک نگاه متفاوت را خلق کردند که هنوز هم زنده است. ما نیز باید از این نظر در سطح آنها باشیم: آنها افراد بزرگ و روزنامه نگارانی بودند که به آینده نگاه می کردند. آنها دیدند که نوع بشر در آینده چگونه می تواند باشد.
 
شکسته شدن رکوردها در جایزه جهانی  AIPS ؛ اکنون و در آغاز صدمین سالگرد AIPS، ما باید ایده های جدیدی داشته باشیم. سال گذشته سرمایه گذاری زیادی روی خبرنگاران ورزشی جوان انجام دادیم و ۱۰ برنامه برای خبرنگاران جوان برگزار کردیم. ایپس همچنان این مسیر را ادامه خواهد داد، زیرا تنها با حضور و همراهی همکاران جوان می توانیم به سمت صلح برویم. نکته مهم دیگر آن که، در ششمین جایزه جهانی ایپس، ما در مجموع ۱۸۸۰ اثر از ۱۴۱ کشور دریافت کردیم و این رکورد جدیدی است که در این دوره به آن دست یافتیم. من باور دارم که ما در راه درستی قرار داریم. زیرا در حال پایه گذاری و ایجاد یک سنت تاریخی هستیم: هیچ جایزه دیگری مانند جایزه جهانی ایپس در حوزه رسانه با این تعداد اثر و شرکت کننده از کشورهای مختلف جهان سابقه ندارد، همکارانی از سراسر جهان که می خواهند بخشی از این جایزه جهانی باشند. و ما می توانیم به این دستاورد افتخار کنیم، و این یک فرهنگ سازی و سرمایه گذاری واقعی در روزنامه نگاری ورزشی است.
چالش های آینده؛  در آینده با مسائل و چالش های بزرگی مواجه خواهیم بود، به ویژه در رابطه با هوش مصنوعی. فناوری هوش مصنوعی به شرط بکارگیری به روش مناسب  می تواند ابزار بسیار مفیدی در حرفه ما باشد. از سوی دیگر، من معتقدم که می تواند برای ما بسیار خطرناک نیز باشد، زیرا می تواند تعداد زیادی از مشاغل را در حرفه رسانه و روزنامه نگاری کاهش دهد. ما باید با هم راه حلی برای نجات مشاغل در این عرصه پیدا کنیم، و همچنین برای قرن آینده و دومین صدسالگی ایپس با ایده ها و رفتارهای مناسب، مدرن تر از گذشته حرکت کنیم.
 
در خط مقدم؛ ما همچنین باید برای آزادی روزنامه نگاری در سرتاسر جهان مبارزه کنیم: هنوز برخی از همکاران ایرانی در زندان هستند و نمی دانیم چه زمانی آزاد خواهند شد. در کشورهای دیگر هم شرایط همینطور است. براین اساس، حتی روزنامه نگاری ورزشی نیز هم اکنون در خط مقدم است، اما ما فقط برای تحقق صلح در خط مقدم هستیم و برای رسیدن به آن تلاش خواهیم کرد. این وظیفه ماست، زیرا هدف اساسی ورزش، ایجاد تمدن بهتر و همچنین جهانی بهتر برای همه است. بیایید به آینده ای بهتر امیدوار باشیم.
 
لینک کامل خبر در سایت انجمن جهانی ورزشی نویسان:
 
https://www.aipsmedia.com/
۱۳ دی ۱۴۰۲
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

عکس بالای فوتر

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ـ ایران

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ـ ایران‌ (که‌ در این‌ اساسنامه‌ به‌ اختصار “انجمن‌” نامیده‌ می‌شود) تشکیلاتی است‌ فرهنگی‌، علمی‌، تخصصی‌، غیرسیاسی‌، غیرانتفاعی‌، که‌ با هماهنگی کمیته‌ ملی المپیک‌ جمهوری اسلامی ایران‌ تأسیس‌ شده‌ است‌.

تماس با ما

  • تلفن :۰۲۱ ۲۶۲۱۶۳۶۷
  • آدرس ایمیل انجمن : Isjaahmadi@gmail.com
  • آدرس ایمیل انجمن :تهران- بزرگراه نیایش- مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب- کوچه هفتم- سالن شماره 9 (کمیته تدارکاتی بازی های آسیایی)- طبقه همکف- انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی
نقشه

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید