با مشارکت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پنل تخصصی بررسی مشکلات ورزشی نویسان ایران برگزار شد

با مشارکت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پنل تخصصی بررسی مشکلات ورزشی نویسان ایران برگزار شد
تاکید پیشکسوتان ورزشی نویس بر ضرورت حل مشکلات بیمه ای همکاران
نخستین نشست روزنامه نگاران  نیازهای حرفه ای و مسائل اجتماعی روز جمعه به میزبانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.
به گزارش ایسجا، نخستین نشست "روزنامه نگاران ، نیازهای حرفه ای و مسائل اجتماعی" با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و انجمن ملی مطالعات فرهنگی و ارتباطات جمعه 16 مرداد ماه مقارن با روز خبرنگار در مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش برگزار شد.
در نشست اصلی که با حضور دکتر علی ربیعی ، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اساتید روزنامه نگاری، مدیران مسئول و روزنامه نگاران برگزار شد، مسائل مرتبط با جامعه مطبوعاتی در دو پنل اصلی و چند پنل جانبی مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت. در این نشست که در آن دکتر معصومه ابتکار -رئیس سازمان محیط زیست- و علی اکبر صالحی -رئیس سازمان انرژی اتمی- نیز در آن به سخنرانی پرداختند، جمعی از پیشکسوتان و خبرنگاران حوزه ورزش نیز حضور داشتند.
نشست وزارت رفاه در پنلِ مختص انجمن نویسندگان، عکاسان و خبرنگاران ورزشی ایران که توسط میثم زمان آبادی دبیر کل انجمن در راستای پنل اصلی برگزار شد، جمعی از پیشکسوتان خبرنگار ورزشی حضور یافتند و هر کدام به ایراد سخنرانی و بررسی مشکلات و مسائل مرتبط با جامعه خبرنگاران ورزشی و ارائه راه حل هایی در این زمینه پرداختند.
در ابتدای پنل، میثم زمان آبادی  ضمن خاطر نشان کردن این موضوع که صنف ورزشی نویسان ایران تنها صنف دعوت شده به این مراسم هستند و باید از این فرصت و حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت پیگیری مسائل و بیان مشکلات و یافتن راه حل هایی برای آنها بهره ببرند، از خبرنگاران حاضر در پنل درخواست کردند که هر کدام به بیان نظرات خود بپردازند.
رضا میرزائیان -عضو کمیته پیشکسوتان انجمن- به صحبت در باره معضلات جامعه رسانه پرداخت و خاطر نشان ساخت که بحث در این رابطه باید به طور جدی صورت گیرد. جمشید حمیدی نیز ضمن اعلام نارضایتی از وضعیت موجود مبنی بر استخدام خبرنگاران تازه وارد با رابطه های خاص، به جای استخدام خبرنگاران قدیمی و پیشکسوت در برخی رسانه ها، افزود: بهتر است که انجمن نویسندگان ورزشی ایران کمیته ای جهت احراز هویت بهتر خبرنگاران و جلوگیری از مشکلات بیمه شدن آنها تشکیل شود.
حجت الله جیرودی- عضو اصلی هیئت مدیره کمیته پیشکسوتان انجمن ورزشی نویسان ایران- نیز ضمن اظهار تأسف در رابطه با اینکه بنگاه های مطبوعاتیِ ما فاقد هویت بنگاه مطبوعاتی هستند و چندین روزنامه ورزشی داریم که نمی توانند شرایط تأمین اجتماعی کارکنانشان را برقرار کنند، افزود، از آنجایی که کارفرمایان وظیفه بیمه کردن خبرنگارانشان را بر عهده دارند، لذا باید از سازمان تأمین اجتماعی درخواست کنند که آنها مأمورینشان را جهت بررسی وضعیت بیمه خبرنگاران، به رسانه های مختلف اعزام کنند.
داریوش کاووسی- تهیه کننده، گزارشگر و گویندۀ ورزشی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران- نیز افزود: ما باید به عنوان یک تشکّل صنفی خودمان را مطرح کنیم و پیگیر این مسأله باشیم که چه نیازهایی داریم و چگونه باید آنها را برطرف سازیم.
در ادامه غلامحسین زمان آبادی به بیان خاطره ای از شهید رجایی پرداخت و افزود: مخاطب همکاران ما نسل جوان و نوجوانی است که در حال تمرین آزاداندیشی هستند اما نه در فضای سیاسی.
وی در ادامه تأکید کرد که ما خواهان ایجاد یک فضای امن به دور از مسائل سیاسی در کارمان هستیم.
وی همچنین به تشریح این مطلب پرداخت که نیاز به اطلاعات طبقه بندی شده ای که بتواند به راحتی در اختیار خبرنگاران ورزشی قرار گیرد و مانع از هرزنویسی شود بشدت احساس می شود.
محود عبداللهی- عضو هیئت رئیسه انجمن ورزشی نویسان ایران نیز اظهار داشت که مهم ترین موضوع برای یک خبرنگار این است که بداند چه نوع قراردادی باید با رسانه منعقد کند.
ابراهیم افشاری از پیشکسوتانِ ورزشی نویس و عضو انجمن ورزشی نویسان ایران- هم به درخواست توجه بیشتر به پیشکسوتان خبرنگار ورزشی را داشتند.
مصطفی شوقی-سردبیر روزنامۀ همشهری- نیز ضمن تأکید لزوم برخورد شفاف با موضوعات اظهار داشت: حال که ما یک انجمن صنفی داریم، باید از ظرفیت های آن به خوبی استفاده کنیم و به برطرف کردن مشکلات و مطالبات در حوزه کاری خودمان بپردازیم.
در ادامه این پنل سید حسین موسوی، مدیر کل امور ورزشی وزارت تعاون، رفاه و کار اجتماعی نیز به ایراد سخنرانی پرداخت. وی با بیان اینکه علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قراردادهای شفاهی بین کارفرما و کارمندان را ملغی کردند افزود: انجمن ورزشی نویسان ایران باید با استفاده و به کارگیری ظرفیت بالای خود، نسبت به بیمه کردن اعضای خود اقدامات لازم را صورت دهد و تأکید کرد که بیمه خبرنگاران باید از نوع بیمه کارهای سخت و زیان آور محسوب شود.
۱- لحاظ کردن موضوع بیمه خبرنگاران به عنوان قطعه ای از پازل مشکلات صنفی و نه همه ی آن
۲- ضرورت توجه ویژه به فعالان رسانه ای جدید و رسانه های مدرن
۳- ضرورت هم آهنگ کردن تدبیرها با تغییرات در عرصه ی به سرعت درحال تغییر رسانه

نشست وزارت رفاه


۱۷ اَمرداد ۱۳۹۴
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

عکس بالای فوتر

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ـ ایران

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ـ ایران‌ (که‌ در این‌ اساسنامه‌ به‌ اختصار “انجمن‌” نامیده‌ می‌شود) تشکیلاتی است‌ فرهنگی‌، علمی‌، تخصصی‌، غیرسیاسی‌، غیرانتفاعی‌، که‌ با هماهنگی کمیته‌ ملی المپیک‌ جمهوری اسلامی ایران‌ تأسیس‌ شده‌ است‌.

تماس با ما

  • تلفن :۰۲۱ ۲۶۲۱۶۳۶۷
  • آدرس ایمیل انجمن : Isjaahmadi@gmail.com
  • آدرس ایمیل انجمن :تهران- بزرگراه نیایش- مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب- کوچه هفتم- سالن شماره 9 (کمیته تدارکاتی بازی های آسیایی)- طبقه همکف- انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی
نقشه

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید