مراسم یادبود مرحوم مهدی نفر در خبرگزاری فارس برگزار شد
دبیرانجمن ورزشی نویسان ایران: کاش چنان زندگی کنیم که مانند مهدی نفر «مشایعت» شویم

مراسم یادبود مرحوم مهدی نفر در خبرگزاری فارس برگزار شد<br> دبیرانجمن ورزشی نویسان ایران: کاش چنان زندگی کنیم که مانند مهدی نفر «مشایعت» شویم
به مناسبت درگذشت مهدی نفر خبرنگار متعهد و با وجدان خبرگزاری فارس، امروز مراسم یادبودی در سالن اجتماعات خبرگزاری فارس برگزار شد.
به گزارش ایسجا، به نقل از خبرگزاری فارس، این مراسم از ساعت 11 و 30 دقیقه آغاز شد و جمعی از مسئولان ورزشی و کشوری، اهالی رسانه و ورزشکاران در آن حاضر شدند.در ابتدای مراسم، قرائت قرآن انجام شد. سپس محمدرضا احمدی مجری مراسم در ابتدای صحبت‌های خود گفت: مهدی نفر یک نفر نبود، او یک لشگر بود. امروز سخت‌ترین اجرای خود را پیش رو دارم. اخلاق، معرفت و منش یک انسان کاری می‌کند کارستان. مهدی نفر با اخلاق و وجدان خود قلب همه را تسخیر کرد و باعث شد همگان با نبود او این چنین بسوزند.
در این مراسم، سیدنظام‌الدین موسوی مدیرعامل و بسیاری از اعضای خبرگزاری فارس حضور داشتند.
محمد مایلی‌کهن سرمربی سابق تیم ملی، میرشاد ماجدی سرپرست استقلال،داود آذرنوش رئیس سازمان بسیج ورزشکاران، علیرضا مرزبان سرمربی تیم پدیده، محمود کلهر، رضا ترابیان، میثم زمان‌آبادی، محمدرضا احمدی، آرش میراسماعیلی، محمد خدادی مدیرعامل ایرنا و غیره حضور داشتند.
بسیاری از اعضای رسانه‌های ورزشی، خبرگزاری مهر، خبرگزاری تسنیم، خبرگزاری ایسنا، خبرگزاری ایرنا، روزنامه ورزشی پیروزی، روزنامه ابرار ورزشی، انجمن ورزشی‌نویسان، مجله دنیای ورزش، روزنامه شوت، روابط عمومی انجمن‌های ورزشی و غیره حضور داشتند.
در بخش بعدی این مراسم، سیدنظام‌الدین موسوی مدیرعامل خبرگزاری فارس با حضور در پشت تریبون در مورد درگذشت مهدی نفر سخنرانی کرد.
موسوی در ابتدای صحبت‌های خود گفت: مجدداً درگذشت مهدی نفر را تسلیت می‌گویم و این مصیبت را از جانب خودم و همه همکاران به خانواده محترم آقا مهدی عزیز تسلیت می‌گویم. الحق و الانصاف رفتن مهدی نفر خیلی زود و غیرقابل باور بود.
وی افزود: تازه زمان گل چیدن و شهدگیری از این جوان چه برای عالم رسانه و چه خانواده بود که متأسفانه همه ما این رفیق شفیق را از دست دادیم. ما در خبرگزاری فارس یک الگو را دیگر کنارمان نداریم. ای کاش فرصتی بود تا امروز در مقام و جایگاه دیگری برای آقامهدی عزیز مراسم بزرگداشت می‌گرفتیم اما تقدیر این بوده و کاری از دستمان بر نمی‌آید و این باعث شد امروز با این شمایل در کنار یکدیگر جمع شویم.
مدیرعامل خبرگزاری فارس در ادامه تصریح کرد: یک نفر نه، یک لشگر از بین ما رفت. خیلی‌ها ستاره هستند و در رسانه نامشان مطرح است، آنها وقتی از دنیا می‌روند همه به نوعی برای اتصال با آن فرد به مراسم تحریم می‌آیند، اما شهادت می‌دهم خلوص نیت و بی‌ریایی که در مهدی نفر وجود داشت باعث شده خیلی از افراد بدون هیچ هدف و شائبه‌ای در این مکان جمع شوند و در روز تشیع پیکر او پشت جسم او حاضر شده و با این عزیز وداع کنند. همه در روز مراسم تحریم نفر به خوبی و نیکی این خبرنگار عزیز شهادت دادند.
وی افزود: شاید خیلی از همکاران ما در خبرگزاری فقط اسم نفر را شنیده باشند، در کار ما خبرنگار سنگرساز بی‌سنگر است و خودش در صحنه حضور ندارند. شاید در رسانه تصویری اثر خبرنگار باشد اما در خبرگزاری اثری از آثار خبرنگار دیده نمی‌شود. خیلی‌ها مهدی نفر را رسماً نمی‌شناختند اما او کاری با دلها کرده بود تا جمعیت بسیار زیادی پس از پرکشیدنش برای تشیع پیکرش حاضر شوند. کسی برای رنگ و ریا نیامده بود و همه با رضایت قلبی و به خوبی در این مراسم‌ها حاضر شدند.
موسوی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به خصایص و سجایای اخلاقی مهدی نفر اظهار داشت: او با اخلاق خوبش یک الگو بود و توانست افراد مختلف را از طیف‌های متفاوت به خود جذب کند. من ارتباط خیلی زیادی با نفر نداشتم، اما او فردی بود که یک خبر تکذیبی نداشت و اخبار او هیچ وقت حاشیه‌ساز نمی‌شد. او خبرنگاری از این جنس بود که برای اعتلای ورزش و حوزه خود فعالیت می‌کرد. چندبار توفیق داشتم هنگامی که او افرادی را به خبرگزاری دعوت می‌کند با نفر دیدار کنم. همه افراد نامدار با عشق و علاقه خاصی از آقا مهدی یاد می‌کردند و می‌گفتند ما به خاطر او خبرگزاری آمدیم. باز هم تأکید می‌کنم که نفر یک الگوی ماندگار برای همه ماست.
مدیرعامل خبرگزاری فارس در ادامه تأکید کرد: او خبرنگاری بود که به بهترین نحو به وظیفه خود عمل می‌کرد و به جای پاشیدن تخم نفاق و کینه، بذر دوستی و رأفت می‌پاشید. او در حوزه خود به کمال رسیده بود و به اصطلاح ورزشی‌ها در اوج بود. تقدیر خدا این بود که نفر را از ما بگیرد. این راه حقی است که همه درنهایت به آن سمت می‌روند و تنها روح ما باقی می‌ماند. آن زمانی که سر به بالین مرگ می‌گذاریم و می‌خواهیم از دنیا برویم و به تعبیر امام(ره) قرار است دست ما از دنیا کوتاه شود، چیزی که به داد ما می‌رسد نفس حقی است که شهادت به خوبی ما می‌دهند. بسیاری انسانها وقتی می‌روند، کسی برایشان اشک نمی‌ریزد و خدای نکرده لعن و نفرین می‌کنند. نفر از تمامی این مسائل بری بود و زندگی پاک و سالمی داشت.
وی افزود: مادر عزیز مهدی نفر او را با مشقت بزرگ کرد و نفر به خاطر از دست دادن پدرش در سنین نوجوانی بدون سرپرست و با حمایت مادر بزرگ شد. او لقمه‌ای را که با تلاش کسب می‌کرد در اختیار خانواده قرار می‌داد و 10 دقیقه قبل از درگذشتش خبر ارسال کرده بود. او به خاطر تعهد به کار شاید از حق رسیدگی خود به بچه و خانواده‌اش زده بود، از علیرضا فرزند کوچک آقامهدی و خانواده‌اش می‌زد تا کار خود را به نحو عالی انجام دهد. آقا مهدی آنقدر عزیز بود که خانواده‌اش از حق خودشان می‌گذشتند. همه می‌دانند ما چه گلی را از دست دادیم و جای یک نفر همیشه بین ما خالی خواهد ماند. چقدر زیباست انسان وقتی در هر شرایطی می‌رود همه به نیکی او شهادت دهند. برای مهدی نفر عزیز آرزوی غفران و طلب بخشش دارم و امیدوارم روحش قرین رحمت الهی قرار بگیرد. از خدا می‌خواهم به همه ما صبر بدهد تا بتوانیم این مصیبت بزرگ را تحمل کنیم.
پس از صحبت‌های مدیرعامل خبرگزاری فارس، میثم زمان‌آبادی دبیرکل انجمن ورزشی‌نویسان پشت سن حاضر شد.
وی در صحبت‌های خود گفت: یکی از سخت‌ترین کارهای دنیا صحبت در مورد این اتفاقات است. همیشه از حرف زدن در این موارد ابا داشتم و در این قبیل مراسم‌ها خودم بیش از سایرین احساساتی می‌شوم. امیدوارم صحبت‌هایی که انجام می‌دهم به ما کمک کند تا از خدا نعمت صبر بگیریم.
وی افزود: خیلی دوست داشتم با حضور مهدی نفر در مورد زندگی حرف می‌زدیم. در حوزه‌های زیادی فعالیت کردم اما هیچ‌کدام به اندازه ورزش با زندگی ارتباط نداشتند. این سیرت ورزش است که ما را به نشاط و زندگی رهنمود می‌کند. در روزهایی که گم‌شده همه ما زندگی است، جای مهدی خیلی خالی است. به فردی گفتند فلانی کار را انجام نده چرا که طول زندگی تو را کم می‌کند، او گفت مهم عرض زندگی است. مهدی عرض زندگی بزرگی داشت، همه ما متعلق به مکتبی هستیم که بزرگش می‌گوید مردم خوابند و وقتی بیدار می‌شوند که می‌میرند. از آن ایمان و اعتقادی که حرفی می‌زنیم اگر وجود دارد باید برای خودمان صحبت کنیم و آرامش و اطمینان و سکینه قلب بخواهیم. مطمئناً مهدی نفر اینجا حضور دارد و وقتی آرامش او بیشتر می‌شود که ببیند افرادی که زندگی‌اش را وقفه آنها کرده، در آرامش و راحتی زندگی می‌کنند. باید با مادر، فرزند و همسر مهدی نفر مهربان‌تر باشیم و بدانیم که خانواده او حضور دارند و قرار نیست آنها تنها باشند.
زمان‌آبادی در ادامه تأکید کرد: با همه تلخی‌هایی که این اتفاق داشت، بعد از مدتی وقفه به کار رسانه بازگشتم، خیلی دوست داشتم پرشور برنامه خود را اجرا کنم اما مجبور شدم در ابتدای کار، خبر درگذشت مهدی نفر که من را به شدت تحت تأثیر قرار داده بودم اعلام کنم. اما آن شب یک اتفاق بسیار خوب در دنیای دیجیتال رقم خورد، دوستان رسانه‌ای در گروهی با حضور 100 عضو ختم قرآنی برای مهدی نفر به راه انداختند و با شب‌زنده‌داری برای شادی روح این عزیز از دست‌رفته قرآن قرائت کردند. امیدوارم وقتی از ما هم یاد می‌شود اینگونه مشایعت شویم. جا دارد از بچه‌های ورزشی خبرگزاری فارس هم تشکر کنم، آنها یک سبک جدید از بدرقه را نشان دادند. به علیرضا خلیفه مدیرکل ورزشی خبرگزاری فارس گفتم دلم نمی‌آید با تو تماس بگیرم، چرا که می‌دانم چه حال و هوایی داری. تک به تک بچه‌های ورزشی چنین حال و هوایی داشتند. امیدوارم خدا به ما کمک کند تا هرکدام از ما وقتی در این دنیای فانی گامی برمی‌داریم در نهایت اینگونه بدرقه شویم.
در بخش بعدی مراسم ختم، کلیپی از مراسم تشیع و خاکسپاری مهدی نفر پخش شد.
احمدی در اواخر این برنامه صحبت‌های خود را اینگونه ادامه داد: به دوستان خودم می‌گویم، خداوکیلی دنیا خیلی بی‌ارزش است و باید یک مقدار هوای هم را بیشتر داشته باشیم. خواهش می‌کنم وقتی پشت هم برای یکدیگر می‌زنیم که این کار در همه جای دنیا وجود دارد، طوری طرفمان را هدف قرار دهیم که از جا بلند شود.
وی افزود: دنیا خیلی بی‌ارزش است. من مجری‌ام و حرف قشنگ بلد نیستم، اما رفتن مهدی نفر یک زنگ خطر و تلنگر برای همه ماست. همه ما برای درگذشت دوستان و فامیل به بهشت‌زهرا رفتیم اما تأثیر آن فقط سه ساعت بوده است. قسم می‌خورم خدا کسی را از جمع ما می‌چیند که جای خالی او خیلی احساس می‌شود. اکنون همه ما وقتی می‌خواهیم در مورد پرسپولیس بررسی انجام دهیم نمی‌دانیم باید به چه کسی زنگ بزنیم و از نبود مهدی نفر بیداد خواهیم کرد. باز هم برای نفر طلب غفران و بخشش دارم و امیدوارم روح بزرگ او قرین رحمت الهی باشد.
۳ شهریور ۱۳۹۳
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

عکس بالای فوتر

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ـ ایران

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ـ ایران‌ (که‌ در این‌ اساسنامه‌ به‌ اختصار “انجمن‌” نامیده‌ می‌شود) تشکیلاتی است‌ فرهنگی‌، علمی‌، تخصصی‌، غیرسیاسی‌، غیرانتفاعی‌، که‌ با هماهنگی کمیته‌ ملی المپیک‌ جمهوری اسلامی ایران‌ تأسیس‌ شده‌ است‌.

تماس با ما

  • تلفن :۰۲۱ ۲۶۲۱۶۳۶۷
  • آدرس ایمیل انجمن : Isjaahmadi@gmail.com
  • آدرس ایمیل انجمن :تهران- بزرگراه نیایش- مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب- کوچه هفتم- سالن شماره 9 (کمیته تدارکاتی بازی های آسیایی)- طبقه همکف- انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی
نقشه

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید