گزارش عملکرد هیات مدیره انجمن ورزشی نویسان ایران 1396-1400

گزارش عملکرد هیات مدیره انجمن ورزشی نویسان ایران  1396-1400

 

گزارش عملکرد هیات مدیره انجمن ورزشی نویسان ایران

1396-1400

مقدمه:

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ایران تشکیلاتی است‌ صنفی‌، تخصصی‌، غیرسیاسی‌، غیرانتفاعی‌، در راستای اهداف و ماموریت های انجمن جهانی ورزشی نویسان(ایپس)، با هماهنگی کمیته‌ ملی المپیک‌ جمهوری اسلامی ایران‌ و مجوز کمیسیون ماده 10 وزارت کشور در سال 1374 تأسیس‌ شده‌ است. انجمن ورزشی نویسان ایران حدود هفتاد سال پس از تشکیل انجمن جهانی تاسیس شد و  از بدو تاسیس نیز از سوی انجمن جهانی به رسمیت شناخته شد. سال 2024 انجمن جهانی ورزشی نویسان جشن صد سالگی خود را برگزار خواهد کرد.

مرور اهداف و وظایف انجمن در اساسنامه:

- ایجاد تشکل‌ به منظور تفاهم‌ و تعاون‌ متقابل‌ در بین‌ اعضای انجمن و خبرنگاران‌ ورزشی‌
- تبادل‌ افکار با شیوه‌های مناسب‌ رسانه ای‌ برای ارتقاء فرهنگ‌ ورزشی در کشور.
- حمایت‌ از حقوق مشترک‌ انسانی‌، مدنی، و صنفی اعضای انجمن‌
- ارتقاء‌ دانش‌ ورزشی و حرفه‌ای اعضای انجمن از طریق‌ برگزاری سمینارها، کلاسها، و دوره های آموزشی داخلی و بین المللی

- تلاش در جهت ایجاد امکانات و شرایط کاری و حرفه ای مناسب برای اعضا در ابعاد سخت افزاری و نرم افزاری  

- ارتباط‌ و بسط‌ همکاری و احترام‌ متقابل‌ بین‌ انجمن‌ و دیگر مجامع‌ و اتحادیه‌های بین‌المللی ورزشی نظیر انجمن‌ بین‌المللی ورزشی‌نویسان‌ (A.I.P.S)، اتحادیه‌ ورزشی‌نویسان‌ آسیا، و انجمن ورزشی نویسان سایر کشورها به‌ منظور تبادل‌ تجارب‌ تخصصی و گسترش‌ دوستی و تفاهم‌ بین‌المللی‌.
- تعامل و همکاری سازنده و اصولی با سازمان ها و نهادهای ورزشی کشور(درچارچوب قوانین کشور و با تایید کمیسیون ماده 10 قانون فعالیت احزاب و انجمن ها)

گزارش عملکرد انجمن:

هیات مدیره انجمن در دوره کاری 1396 تا 1400 تمامی تلاش خود را برای انجام وظایف محوله در اساسنامه بکار گرفت. هرچند در دوسال و نیم اخیر به جهت شیوع ویروس کرونا و آثار ناشی از محدودیت های اعمال شده در همه حوزه های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، فعالیت میدانی انجمن نیز تحت الشعاع قرار گرفت و امکان اجرای برخی برنامه ها از جمله مجمع سالیانه انجمن در سال 1399 و 1400 فراهم نشد.

رئوس برخی از فعالیت های دوره اخیر انجمن به شرح زیر است:

1-  جلسات هیات مدیره: هیات مدیره انجمن طی سال های 1396 تا 26 اردیبهشت ماه 1401 در مجموع 78 جلسه برگزار کرده است. شامل جلسات حضوری و جلسات آنلاین.

2-  مجامع سالیانه در سال های 97 و 98 طبق چارچوب اساسنامه برگزار گردیده است.

3-  تعاملات و مراودات با وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک، کمیته ملی پارالمپیک، فدراسیون های ورزشی، و ... در جهت پیگیری امور مربوط به اعضای انجمن در سطح مطلوبی انجام شده است. انعقاد قرارداد همکاری سالیانه انجمن با کمیته ملی المپیک و حمایت مادی و معنوی ریاست و هیات اجرایی کمیته از مجموع برنامه های انجمن از جمله دستاوردهای مهم این دوره بوده است که انشاالله تداوم خواهد یافت.

4-  تعامل و ارتباط با سایر نهادها و دستگاههای مرتبط از جمله وزارت کشور، وزارت ارشاد، صداوسیما، نیروی انتظامی، و شهرداری تهران نیز در جهت رفع نیازهای انجمن برقرار بوده و همکاری لازم از سوی این نهادها با انجمن نیز انجام شده است. جلسات متعدد با مدیران ارشد شهرداری در موضوع طرح ترافیک، جلسات متعدد با فرماندهان و مدیران ارشد یگان ویژه ناجا در موضوع استقرار عکاسان و خبرنگاران ورزشی در ورزشگاهها.

5-  تشکیل شعب انجمن در استان ها در این دوره با جدیت پیگیری شده و با تلاش و پیگیری اعضا در استان ها خوشبختانه شاهد فعالیت شکل گیری و فعالیت شعب انجمن در استان های کردستان، مرکزی، فارس، کرمانشاه، اصفهان، و خراسان رضوی هستیم. ضمن آن که بزودی شعبه انجمن در منطقه ویژه سیرجان نیز تشکیل خواهد شد.

6-  پیگیری امور طرح ترافیک اعضای انجمن طی چهار سال گذشته و تلاش برای افزایش سهمیه درنظر گرفته شده برای انجمن که خوشبختانه توانستیم مقدار سهمیه را به دوبرابر افزایش دهیم که با دقت نظر اعضای هیات مدیره در تخصیص سهمیه ها، موجبات رضایت نسبی را در اعضای متقاضی فراهم گردید.

7-  پیگیری راه اندازی سایت و پرتال جدید انجمن از طریق برگزاری مناقصه و عقد قرارداد با شرکت رادکام که این کار مهم نیز به سرانجام رسید و با استفاده از قابلیت های این سایت می توان در حوزه اطلاع رسانی و سایر امور مرتبط با انجمن، ارتباط و تعامل کامل تری با اعضای انجمن برقرار کرد و امکان بارگذاری مستندات مربوط به فعالیت اعضا در سایت نیز فراهم شده است.

8-  بررسی و پیگیری بیش از 20 مورد درخواست و شکایت اعضا از اشخاص حقیقی و حقوقی با حضور اعضای هیات مدیره و کمیته حقوقی انجمن و تلاش در جهت صلح وسازش و یا احقاق حقوق تضییع شده اعضا از طریق مجاری و نهادهای ذیربط.

9-  رسیدگی به وضعیت رفاهی و معیشتی و کمک مالی و تهیه امکانات و وسایل موردنیاز همکاران و اعضایی که به جهت بیماری و یا مشکلات دچار مضیقه بوده اند.

10-                 پیگیری امور تدفین اعضای درگذشته انجمن در قطعه نام آوران بهشت زهرا با همکاری کمیته ملی المپیک. (پرویز زاهدی، ایرج باباحاجی، پویاعباسی، فتح اله فتحی، سهیل گوهری، اصغر فیض آبادی، جمشید داهول، تورج لارودی، یونس علی شیری، یاسمین اکبرلو، بیت الله خندان، مهدی شادمانی، و...)

11-                 برگزاری کارگاههای آموزشی با موضوعات تخصصی مورد نیاز در تهران و استان هایی که شعب انجمن فعال بوده است. کارگاه آموزشی بین المللی با حضور نایب رییس ایپس خانم ایولین واتا، و کارگاه های حقوق ورزشی، و عکاسی با موبایل در تهران، و کارگاه های آموزشی خبرنگاری و عکاسی ورزشی با حضور اعضای هیات مدیره و سایر اساتید در استان ها شامل گیلان، مرکزی، خراسان رضوی، خوزستان، منطقه ویژه سرجان

12-                 بررسی و پیگیری و انعکاس وضعیت و شرایط شغلی خبرنگاران و عکاسان ورزشی باتوجه به مشکلات ناشی از کرونا با ارائه گزارش مکتوب انجمن به معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

13-                 ثبت اظهار نامه مالیاتی انجمن براساس تکلیف مجمع سال 98 برای اولین بار

14-                 انعقاد تفاهم نامه با انجمن حقوق ورزشی در جهت کمک به اعضای انجمن خبرنگاران و عکاسان ورزشی که بتوانند از ظرفیت های آموزشی و مشاوره ای انجمن حقوق ورزشی ایران استفاده کنند.

15-                 همکاری و مشارکت فعال انجمن در جشنواره ها، نمایشگاهها و سمینارهای تخصصی حوزه ورزش و رسانه طی سال های 97 تا 1401 که آخرین مورد آن سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم های ورزشی و پنجمین جشنواره بین المللی عکس ورزشی است که مراسم نهایی آن در تیرماه سال 1401 برگزار خواهد شد.

16-                 همکاری و مشارکت در برپایی غرفه نویسندگان و عکاسان ورزشی در موزه ملی ورزش، المپیک و پارالمپیک

17-                 معرفی 88 نفر از اعضا برای واکسیناسیون کووید 19 به وزارت ارشاد و پیگیری لازم از طریق وزارتخانه های ارشاد و بهداشت و درمان برای تزریق واکسن به همکاران متقاضی

18-                 تقدیر و تجلیل از برگزیدگان ایرانی جشنواره جهانی ایپز در سال های 98 و 99 و 1400 با همکاری کمیته پیش کسوتان انجمن و کمیته ملی المپیک

19-                 حوزه بین الملل: در این حوزه نیز به جهت عضویت انجمن در هیات رییسه انجمن جهانی و ایپس آسیا فعالیت های قابل توجهی انجام شده است. هرچند که با شیوع ویروس کرونا عمده جلسات، نشست ها، جشنواره ها، و کارگاههای آموزشی در دو سال اخیر به صورت آنلاین برگزار گردیده است.

موارد مهم فعالیت انجمن در حوزه بین المللی عبارتند از:

-       حضور رییس انجمن به عنوان عضو هیات رییسه ایپس در جلسات هیات رییسه و کنگره های انجمن جهانی در سال های 2018 تا 2021 که عمدتا بصورت آنلاین برگزار شده و در دوسال اخیر هیات رییسه انجمن جهانی بیش از یکصد جلسه و نشست برگزار کرده است. نشست آتی هیات رئیسه جهانی در 22 خرداد ماه در دوحه قطر و  همزمان با معرفی برترین های چهارمین جشنواره جهانی ایپس برگزار می شود.

-       حضور فعال رییس انجمن و آقای میثم زمان آبادی به عنوان عضو هیات رئیسه آسیا در نشست های هیات رییسه و کنگره های ایپس آسیا طی سال های 2018 تا 2021 که در دوسال اخیر به صورت آنلاین برگزار شده است.

-       مشارکت فعال همکاران و اعضای انجمن در جشنواره جهانی ایپس دوره های اول تا چهارم که با نتایج درخشانی در یک رقابت جهانی برای همکاران ایرانی همراه بوده است. انتخاب خانم زهرا علیئی در جشنواره دوم به عنوان نفر برتر در بخش نوشتاری و راهیابی تعداد قابل توجهی از همکاران در مراحل پایانی جشنواره از نتایج درخور توجه این رویداد مهم بین المللی بوده است. در جشنواره چهارم که درحال انجام است نام 11 همکار ایرانی در لیست ماقبل نهایی و دو همکار ایرانی در لیست 10 نفر برتر قرار گرفته است.

-       در مهرماه سال 1401 همزمان با برگزاری کنگره جهانی ورزشی نویسان، انتخابات هیات رییسه ایپس و هیات رییسه ایپس آسیا برگزار خواهد شد و تلاش انجمن بر آن است که بتواند با حضور موثر در این کنگره، عضویت در هیات رییسه جهان و آسیا را همچنان در اختیار داشته باشد.

-       معرفی همکاران و اعضای انجمن برای حضور و مشارکت در کارگاهها و سمینارهای آموزشی برگزار شده از سوی انجمن جهانی و ایپس آسیا در چند مورد انجام شده است.

-       هماهنگی و پیگیری لازم برای حضور همکاران و اعضای انجمن در مسابقات و رویدادهای مهم بین المللی شامل جام جهانی روسیه 2018، جام ملت های آسیا 2018، بازی های آسیایی و پارآسیایی 2018 جاکارتا، بازی های المپک جوانان بوینوس آیرس، و بازی های المپیک و پارالمپیک 2020 توکیو با فدراسیون فوتبال و کمیته های ملی المپیک و پارالمپیک انجام گردیده است.  

-       مشارکت در انتشار اولین و دومین مجله ورزشی زنان آسیا که از سوی ایپس آسیا منتشر گردیده است.

-       مشارکت در نظرسنجی های انتخاب برترین های ورزش جهان که از سوی ایپس برگزار گردیده است.

-       همکاری با انجمن جهانی در خصوص حمایت از خبرنگاران ورزشی افغانستان که به دلیل جنگ داخلی نیاز به کمک و حمایت داشتند و پذیرش و میزبانی یک خبرنگار و خانواده ایشان به مدت دوماه در تهران که تقدیر انجمن جهانی را به همراه داشت.

درپایان ضمن تقدیر و تشکر از حمایت های اعضا از هیات مدیره انجمن، ضمن عذرخواهی از کوتاهی ها و قصور یا تقصیرها در انجام وظایف محوله و برآورده نشدن برخی انتظارات اعضای محترم، ضمن تشکر از بازرس محترم جناب اقای جیرودی و دبیر اجرایی انجمن سرکار خانم مشکی باف، امیدواریم در دوره جدید هیات مدیره شرایط مناسب تری برای پیشبرد اهداف انجمن و انجام تکالیف مورد نظر اعضا فراهم شود.

هیات مدیره انجمن ورزشی نویسان ایران

سیدعبدالحمید احمدی، جهانگیر کوثری، رضا خسروی، هیوا یوسفی، محمود عبداللهی، فرشاد عباسی، محسن جعفری، پیمان اسدیان، آزاده پیراکوه

۳ خرداد ۱۴۰۱
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

عکس بالای فوتر

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ـ ایران

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ـ ایران‌ (که‌ در این‌ اساسنامه‌ به‌ اختصار “انجمن‌” نامیده‌ می‌شود) تشکیلاتی است‌ فرهنگی‌، علمی‌، تخصصی‌، غیرسیاسی‌، غیرانتفاعی‌، که‌ با هماهنگی کمیته‌ ملی المپیک‌ جمهوری اسلامی ایران‌ تأسیس‌ شده‌ است‌.

تماس با ما

  • تلفن :۰۲۱ ۲۶۲۱۶۳۶۷
  • آدرس ایمیل انجمن : Isjaahmadi@gmail.com
  • آدرس ایمیل انجمن :تهران- بزرگراه نیایش- مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب- کوچه هفتم- سالن شماره 9 (کمیته تدارکاتی بازی های آسیایی)- طبقه همکف- انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی
نقشه

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید