در دیدار انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی استان فارس عنوان شد؛ تاکید تولیت حرم مطهر بر حمایت از انجمن ها و تشکل های ورزشی

در دیدار انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی استان فارس عنوان شد؛ تاکید تولیت حرم مطهر بر حمایت از انجمن ها و تشکل های ورزشی
قاسم محمدی، رئیس انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی استان فارس به همراه جمعی از اعضای هیأت مدیره این انجمن، ضمن تشرف به آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام و زیارت مضجع شریف این امامزاده واجب التکریم با حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم کلانتری، تولیت این بارگاه منور، دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش ایسجا و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس، حجت الاسلام و المسلمین دکتر کلانتری در این دیدار، ضمن بیان اهمیت وجود تشکل های مردمی گفت: تشکل‌ها و انجمن ها از ضرورت‌های مهم هر کشور به شمار می‌روند که تشکیل‌دهنده و تقویت‌کننده سرمایه های اجتماعی هستند که سبب پیشبرد بهتر امور و همدلی و همکاری میان مردم و مسئولان در حوزه های مختلف می‌شوند، بنابراین باید در تقویت و گسترش آن ها تلاش و کوشش شود.
 
وی ضمن تاکید بر اهمیت جوانمردی و پهلوانی در اسلام، به «حِلْفُ الْفُضول» اشاره کرد و گفت: «حِلْفُ الْفُضول»، اشاره به عهد و پیمانی دارد که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) قبل از بعثت با عده‌ای از جوانان مکه در خانه عبدالله بن جدعان بسته بودند. کسانی که این پیمان را بستند سوگند یاد کردند تا ستمدیدگان و افراد غریبه‌ای را که وارد شهر می‌شوند و مورد ستم زورمندان واقع می‌شوند یاری کنند. «حلف‌الفضول»، پس از ظهور اسلام نیز محترم شمرده شد.
تولیت حرم مطهر ادامه داد: نمونه های تشکل و گروه هایی از این دست در اسلام و ایران بسیار هستند: همین "عیاران" گروهی بودند که طرفدار جوان‌مردی و بخشش و کمک به ضعیفان بودند و اصول اخلاقی و مبارزاتیِ ویژه‌ای را برگزیده و کمک به فقیران را پیشه خود ساخته بودند.
 
وی با اشاره به اهمیت حضور تشکل ها در حوزه های مختلف گفت: در دنیای امروز تشکل ها نقش مهمی در پیشبرد اهداف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و البته ورزشی دارند. شکل گیری انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی در استان فارس، اقدام با ارزشی است که می تواند با تعامل و همکاری سازنده و اصولی با سازمان ها و نهادهای ورزشی کشور و تبادل‌ افکار با شیوه‌های مناسب‌ رسانه ای،‌ برای ارتقاء فرهنگ‌ ورزش در کشور، گام های اساسی بردارد.
 
حجت الاسلام و المسلمین دکتر کلانتری در ادامه با اشاره به اهمیت صداقت در رسانه، گفت: یکی از ارزش های گم شده بشر در دنیای امروز، صداقت است. قدرت های استکباری بطور کلی بر روی صداقت خط بطلان کشیده ند و با هر مطلب کذب و دروغ سعی در فریب و انحراف اذهان عمومی در جهت پیشبرد مطامع ناصواب خود دارند.
وی خاطرنشان کرد: ما بعنوان یک ایرانی و یک مسلمان انقلابی با آن پیشینه روشن از جوانمردی، موظف هستیم در این حوزه باهمه وجود، اصل صداقت را رعایت کنیم و توجه داشته باشیم که در نهایت، طبق وعده های الهی، این صداقت است که بر کذب پیروز می شود. " یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَکُونُوا مَعَ الصَّادِقِینَ" اى کسانى که ایمان آورده‌اید، از خدا پروا کنید و با راستان باشید. (آیه ۱۱۹ سوره توبه). نویسندگی، خبرنگاری و عکاسی، میدان آزمونی در راستای رسیدن به این آیه شریفه و عمل به دستور الهی "کُونُوا مَعَ الصَّادِقِین" است.
 
تولیت حرم مطهر، در ادامه ضمن تاکید بر ضرورت حمایت از انجمن ها و تشکل های ورزشی گفت: از آنجاییکه این تشکل ها با ترویج امر ورزش، در ایجاد و افزایش روحیه نشاط و شادابی و امید به آینده در جامعه و مشارکت هر چه بیشتر جوانان در فعالیت های ورزشی و کشف استعدادهای برتر، نقش مهمی ایفا می کنند، لازم است مسئولان با حمایت خود در توسعه کمی و کیفی این تشکل ها، کوشا باشند. خیرین گرامی نیز در این زمینه می توانند کمک کنند. حرم مطهر حضرت احمدبن موسی علیهماالسلام نیز آماده هرگونه همکاری و حمایت معنوی از این تشکل های ارزشمند است.

 

رسانه جدید

 

 

۹ اَمرداد ۱۴۰۱
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

عکس بالای فوتر

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ـ ایران

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ـ ایران‌ (که‌ در این‌ اساسنامه‌ به‌ اختصار “انجمن‌” نامیده‌ می‌شود) تشکیلاتی است‌ فرهنگی‌، علمی‌، تخصصی‌، غیرسیاسی‌، غیرانتفاعی‌، که‌ با هماهنگی کمیته‌ ملی المپیک‌ جمهوری اسلامی ایران‌ تأسیس‌ شده‌ است‌.

تماس با ما

  • تلفن :۰۲۱ ۲۶۲۱۶۳۶۷
  • آدرس ایمیل انجمن : Isjaahmadi@gmail.com
  • آدرس ایمیل انجمن :تهران- بزرگراه نیایش- مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب- کوچه هفتم- سالن شماره 9 (کمیته تدارکاتی بازی های آسیایی)- طبقه همکف- انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی
نقشه

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید