دفاع از ورزش یکی از مهم ترین مسئولیت های جامعه رسانه ای است

دفاع از ورزش یکی از مهم ترین مسئولیت های جامعه رسانه ای است

 به گزارش ایسجا؛ دکتر عبدالحمید احمدی رئیس انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی ایران پیش از رأی گیری برای اعضای هیأت مدیره و بازرس انجمن استان اصفهان در سخنانی ضمن ابراز خرسندی از حضور در این مراسم اظهار کرد: بسیار خوشحالم که به اتفاق همکاران عزیز آقایان منوچهر زندی، حجت اله جیرودی و خانم مشگی باف در جمع شما همکاران عزیز و گرانقدر در اصفهان هستیم و با یک خداقوت زحمات و خدمات ارزشمند تک تک شما را ارج می نهیم.

دکتر احمدی افزود: شماها که در عرصه کار و مسئولیت بسیار سنگین روزنامه نگاری، خبرنگاری و عکاسی ورزشی منشاء خدماتی هستید، باید توجه داشته باشید پیشرفت ورزش ایران و رسیدن به قله های رفیع ورزشی جهان یکی از مهم ترین ارکان کاری شما عزیزان در رسانه هاست و هر آنچه را که شما به عنوان اصحاب رسانه منعکس می کنید، می تواند انعکاس دهنده  واقعیت های ورزش ایران باشد. شما برحسب رسالتی که بر دوش دارید هرآنچه را که در ورزش کشورمان وجود دارد را به جامعه و مردم منعکس می کنید.

مردم علاقمند و مخاطبان ورزش، رویدادهای ورزشی را از نگاه قلم و دوربین شما و از گفته های شما می سنجند و این نقش بسیار مهم و اساسی است که قضاوت مردم در اتفاقات رایج در ورزش ایران را از نگاه و دید شما می بینند و این نقش منحصر به فرد مسئولیت های ما را بسیار سنگین می کند. من مطمئنم که جامعه مردم به ویژه ورزشی ها ممنون دار زحمات شما هستند.

دکتر احمدی خطاب به خبرنگاران و عکاسان ورزشی گفت: دوستان دقت کنید که فلسفه وجودی انجمن که خیلی هم مهم می باشد این است که توقع از انتظارات مان را باید با آن فلسفه تنظیم کنیم. بیش از 98 سال پیش و در سال 1924 میلادی انجمن جهانی ورزشی ایپس تشکیل شد و جالب اینکه وقتی ما در روز جهانی ورزشی نویسان این روز را جشن می گیریم یک عکس بیانگر همه آن چیزی است که در واقع اولین هیأت مدیره این انجمن را تشکیل می دهند و آن ماندگارترین اثری است که مربوط می شود به تاریخچه این انجمن، زمانی که رئیس انجمن جهانی راجع به این انجمن صحبت می کند، می گوید همه حرف ما در این صد سال گذشته در یک قاب عکس خلاصه می شود. انجمنی که در رینگ بوکس تشکیل شده که از شرایط سخت کار در این حرفه حکایت دارد. حرفه ای با یک دنیا چالش، همراه با یک مبارزه دائمی و یک رقابت دائمی، این صحبت ها خیلی معنا دارند و حرف اساسی در رابطه با تشکیل این انجمن همین است.

وی به چند نکته اشاره کرد که مهترین آن مسئولیت جامعه رسانه، دفاع از ورزش است که همواره در معرض آسیب و تهدید هم قرار دارد. مثل همه چیزهای دیگر اما باید بتوانیم سلامت ورزش را تضمین کنیم چرا که سلامت ورزش را رسانه ها تضمین می کنند. به عنوان دیده بان، به عنوان مراقب و به عنوان ناظر نباید اجازه دهیم ورزش دچار آلودگی شود و فساد در ورزش رخنه کند. مقابله با دوپینگ، تبانی و خشونت و رفتارهای غیر اخلاقی و مواردی از این قبیل، از مهمترین وظایف ما در ورزش است. و اینکه ما بتوانیم از حقوق حرفه ای اعضای انجمن دفاع کنیم، این جمع در همه جای دنیا از حقوق حرفه ای برخوردار هستند، انجمن هم باید بتواند از این حقوق صیانت و دفاع کند. دکتر احمدی در آخر به تشکیل این مجمع اشاره کرد و گفت: ما در انجمن ورزشی نویسان باید اطمینان داشته باشیم که همکاران از بهترین شرایط کاری در انجام وظایف شان برخوردارند. در اینجا نیاز به تعامل با دستگاه های اجرایی و سازمان های ورزشی داریم به ویژه با فدراسیون ها، باشگاه ها، کمیته ملی المپیک و پارالمپیک که مدیران آنها در ایفای مسئولیت خود بتوانند بستر و شرایط مناسبی برای انجام وظایف همکاران مان فراهم نمایند.

۱۳ شهریور ۱۴۰۱
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

عکس بالای فوتر

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ـ ایران

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ـ ایران‌ (که‌ در این‌ اساسنامه‌ به‌ اختصار “انجمن‌” نامیده‌ می‌شود) تشکیلاتی است‌ فرهنگی‌، علمی‌، تخصصی‌، غیرسیاسی‌، غیرانتفاعی‌، که‌ با هماهنگی کمیته‌ ملی المپیک‌ جمهوری اسلامی ایران‌ تأسیس‌ شده‌ است‌.

تماس با ما

  • تلفن :۰۲۱ ۲۶۲۱۶۳۶۷
  • آدرس ایمیل انجمن : Isjaahmadi@gmail.com
  • آدرس ایمیل انجمن :تهران- بزرگراه نیایش- مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب- کوچه هفتم- سالن شماره 9 (کمیته تدارکاتی بازی های آسیایی)- طبقه همکف- انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی
نقشه

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید