وظیفه ی ما برگزاری انتخاباتی سالم، پرشور و محترم است
دبیرکل انجمن ورزشی نویسان ایران: گفت و گوی رودررو و شفاف، شان حرفه ای اعضا را حفظ می کند

وظیفه ی ما برگزاری انتخاباتی سالم، پرشور و محترم است <br> دبیرکل انجمن ورزشی نویسان ایران: گفت و گوی رودررو و شفاف، شان حرفه ای اعضا را حفظ می کند
در آستانه مجمع عمومی و انتخابات انجمن نویسندگان،خبرنگاران و عکاسان ورزشی ایران ، دبیرکل انجمن از تلاش هیات رئیسه برای برگزاری انتخاباتی سالم، پرشور و محترم خبر داد.
میثم زمان آبادی با اعلام این خبر که کلیه دارندگان کد عضویت در انجمن ورزشی نویسان ایران از حق رای در مجمع عمومی برخوردار هستند ، گفت: پیش از این در اطلاعیه های مربوط به مجمع عمومی اعلام شده بود که دارندگان کارت های عضویت سال ۱۳۹۵ - ۹۶ و یا ایپس ۲۰۱۶ - ۲۰۱۷ می توانند از حق رای خود در مجمع بهره مند شوند. در این حال برخی همکاران محترم که نسبت به تمدید کارت های عضویت اقدام لازم را صورت نداده بودند، متقاضی حضور در مجمع شدند. نهایتا بر اساس تصمیم هیات رئیسه مقرر شد که مبنای تائید حضور همکاران در میز پذیرش، برخورداری از کد عضویت انجمن باشد.بر این اساس همکارانی که حدفاصل سال های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ هر یک از کارت های داخلی و یا بین المللی انجمن را دریافت کرده اند، می توانند یکی از رای دهندگان مجمع عمومی - انتخاباتی دوره ششم هیات رئیسه انجمن ورزشی نویسان ایران باشند.
دبیر انجمن ورزشی نویسان از آمادگی دبیرخانه برای استقبال از اعضای مجمع در سالن اجتماعات آکادمی ملی المپیک خبر داد و گفت: بنا به درخواست تعدادی از همکاران کشتی نویس و عکاس، به دلیل تداخل ساعت اعلام شده توسط وزارت کشور (ساعت ۹ صبح) با مسابقات انتخابی، نهایتا پس از رایزنی های مکرر، موافقت این نهاد ناظر برای تغییر ساعت جلب شد و از ساعت ۱۲ روز پنجشنبه آمادگی برای پذیرش اعضای محترم مجمع وجود دارد. 
میثم زمان آبادی با بیان اینکه فلسفه تشکیل مجمع، فراهم آمدن فرصت گفت و گوی رودررو بین اعضاست، گفت: یکی از مشکلات جدید در مراودات انسانی، نادیده گرفتن فواید گفت و گوی مستقیم و کشاندن موضوعات به فضای مجازی است و این آسیب  اتفاقا از سوی اصحاب قلم و رسانه بارها مورد اشاره قرار گرفته است. این روزها بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که فضای مجازی محیط مناسبی برای جمع بندی موضوعات مهم نیست، ضمن آنکه چون تمام عناصر ارتباطی در آن حذف شده و به فرستادن پیام های مکتوب و کوتاه محدود می شود زمینه ی سوئ برداشت و سوئ تفاهم را پدید می آورد. با این اوصاف طی دوره اخیر فعالیت انجمن، برگزاری نشست های فصلی ، اردوهای آموزشی و دوره های یکروزه اساسا با هدف فراهم آمدن همین فرصت گفت و گو و تبادل نظر مستقیم به اجرا در آمدند. 
وی با بیان اینکه تجربه نشان داده، شکل گیری بحث های مجازی عموما به جای همگرایی و اتحاد به واگرایی و انشقاق میان افراد منجر می شود ، گفت: به خاطر داشته باشیم که فارغ از تنوع سلیقه ها بزرگترین سرمایه نهاد صنفی ما پیوستگی و اتحاد اعضاست و هیات رئیسه منتخب بعدی به پشتوانه همین پیوستگی می تواند نهاد صنفی مان را یک گام به جلوتر ببرد. ضمن اینکه حفظ شان پیشکسوتان این عرصه، اصلی است که موکدا مورد تاکید قاطبه ی مجمع بوده و انتظار می رود که این رویکرد اخلاقی - انسانی تحت تاثیر فضای احساسی- انتخاباتی قرار نگیرد. از سوی دیگر وظیفه ی هیات رئیسه فعلی برگزاری انتخاباتی سالم، پرشور و محترم است و رسیدن به این اتفاق نه در فضای مجازی که در اتفاقی واقعی و حقیقی میسر است. با این وصف هیات رییسه فعلی انجمن گزارش عملکرد خود در بخش های مختلف را به روال تمام مجامع سالانه و نشست های فصلی روز پنجشنبه ۱۵ تیرماه به مجمع محترم ارائه کرده و بر اساس قانون و اساسنامه، پاسخگوی تک به تک سوالات خواهد بود. ضمن اینکه پایگاه رسمی انجمن نمایه ای تقریبی از عملکرد منتخبان مجمع در طول دوره ی گذشته است. علاقمندان می توانند با مراجعه به آرشیو این پایگاه و مشاهده تک به تک گزارش های جلسات هیات رئیسه به قضاوتی منصفانه از عملکرد هیات مدیره برسند.
 زمان آبادی همچنین با تاکید بر اینکه بسیاری از اسامی مطرح شده در فضای مجازی اساسا یا اعلام کاندیداتوری نکرده و یا بر عدم کاندیدا بودن خود تاکید کرده اند، پیشنهاد کرد برای حفظ حرمت ها بدون نظر افراد از انتشار اسامی تحت عنوان کاندیدا خودداری شود. او گفت: تا امروز -بعد از ظهر سه شنبه ۱۳ تیرماه - صرفا ۷ نفر از همکاران محترم کاندیداتوری خود را از طریق ارسال ایمیل به انجمن اعلام کرده اند و تعدادی از اعضای فعلی هیات رئیسه هم از عدم تمایل خود برای حضور مجدد خبر داده اند اما این در حالی است که ده ها برابر این تعداد، اسم در فضای مجازی رد و بدل می شود و همین امر منجر به گلایه مندی هایی شده و این گلایه ها در تماس های متعدد با دفتر انجمن منعکس شده است.  این درحالی است که به جای صرف وقت در محیط هایی که حس دلسردی و کم توقعی را میان همکاران ایجاد می کند، کاندیداهای محترم می توانند ضمن مطالعه ی دقیق اساسنامه برنامه ریزی لازم برای اعلام برنامه های خود در مجمع را صورت دهند. همچنین بواسطه ی احتمال تعدد کاندیداها می توان از ارائه برنامه های مکتوب شده در مجمع ، جهت تنویر ذهن اعضای مجمع نیز بهره برد. 
دبیرکل انجمن ورزشی نویسان ایران خاطرنشان کرد که روز پنجشنبه فرآیند انتخابات بامدیریت ناظران و نمایندگان وزارت کشور طی خواهد شد و این احتمال وجود دارد که درصورت تعدد کاندیداها، هریک از همکاران کاندیدا شده نتوانند فرصت طولانی برای اعلام برنامه های خود داشته باشند، به همین دلیل فهرست کردن رئوس برنامه ها در سخنرانی شفاهی و تشریح آن به صورت مکتوب می تواند روش مناسبی برای آگاه سازی مجمع باشد.
زمان آبادی با تاکید بر اینکه هیچ فهرستی از جانب هیات رئیسه و مشخصا مسوولان اجرایی مجمع منتشر نشده و نخواهد شد، تصریح کرد: فراموش نکنیم که اساسا حضور در انجمن یک اقدام داوطلبانه محسوب می شود و لازمه ی آن صرف اوقات شخصی منتخبان به حضور در جلسات، برگزاری دوره ها، تدبیر گردهمایی ها، سفر به شهرستان ها و یا مجامع مرتبط بین المللی است  و این اقدامات از صبح روز جمعه شانزدهم تیرماه جزو مسوولیت های روزانه منتخبان مجمع است. با  این اوصاف هیات رئیسه انجمن تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا این امانت ارزشمند یعنی نهاد صنفی مان را به منتخبان دوره ششم مجمع سپارده و پس از آن نیز آماده انتقال تمام تجربیات به دوستان مسئول خواهد بود.
۱۳ تیر ۱۳۹۶
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

عکس بالای فوتر

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ـ ایران

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ـ ایران‌ (که‌ در این‌ اساسنامه‌ به‌ اختصار “انجمن‌” نامیده‌ می‌شود) تشکیلاتی است‌ فرهنگی‌، علمی‌، تخصصی‌، غیرسیاسی‌، غیرانتفاعی‌، که‌ با هماهنگی کمیته‌ ملی المپیک‌ جمهوری اسلامی ایران‌ تأسیس‌ شده‌ است‌.

تماس با ما

  • تلفن :۰۲۱ ۲۶۲۱۶۳۶۷
  • آدرس ایمیل انجمن : Isjaahmadi@gmail.com
  • آدرس ایمیل انجمن :تهران- بزرگراه نیایش- مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب- کوچه هفتم- سالن شماره 9 (کمیته تدارکاتی بازی های آسیایی)- طبقه همکف- انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی
نقشه

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید