پایان جشنواره ایپس با یک هفتمی برای ایران مراسم اختتامیه جشنواره جهانی ایپس با معرفی برترین ها به اتمام رسید

پایان جشنواره ایپس با یک هفتمی برای ایران<b> مراسم اختتامیه جشنواره جهانی ایپس با معرفی برترین ها به اتمام رسید
این مراسم در حالی با حضور توماس باخ رئیس IOC و روسای فدراسیون های بین المللی جودو، ووشو و ورزش های دانشگاهی برگزار شد که در رده بندی نهایی ١٠ اثر ویدئویی، مستندی از ایران با عنوان " هوادار نابینای فوتبال" در رده هفتم قرار گرفت.
به گزارش ایسجا؛ بعد از گذشت چند ماه از آغاز اولین دوره جشنواره انجمن جهانی خبرنگاران و عکاسان ورزشی با عنوان " جایزه ایپس"، مراسم اختتامیه با حضور توماس باخ، رییس کمیته بین المللی المپیک؛ مسوولان و اعضای هیأت رییسه ایپس و 24 نفر برتر برگزار شد. 
بعد از ارسال 1273 اثر از 119 کشور، آثار در مراحل مختلف بررسی شد تا اینکه در نهایت در مراسمی که در لوزان و همزمان به هشتادودومین کنگره ایپس برگزار شد، برترین‌ها مورد تقدیر قرار گرفتند. به نفر اول هر بخش، 8 هزار دلار، به نفر دوم 3 هزار دلار و به نفر سوم 2 هزار دلار به عنوان جایزه پرداخت شد. 
نکته قابل توجه جشنواره ایپس که اولین دوره خود را پشت سر گذاشت، این بود که ایرانی‌ها حضور خوبی در این جشنواره داشتند. درست است که در سه اثر برتر نام هیچ ایرانی نبود اما از ابتدای جشنواره، هشت اثر ایرانی از مرحله نخست صعود کردند. سپس چهار اثر به جمع 20 اثر برتر رسیدند و در نهایت یک اثر در جمع 10 اثر برتر قرار گرفت. بعد از اعلام 10 اثر برتر جهانی، سه نفر برتر هر بخش معرفی شدند که در نهایت نام هیچ ایرانی نبود و از بین آثار ارسالی از  آسیا و اقیانوسیه پنج اثر از چین و استرالیا به این مرحله رسیدند.  ضمن اینکه در حاشیه برگزاری مراسم اختتامیه، رتبه 10 اثر برتر هر هشت بخش اعلام شد که با توجه به این رده بندی، ویدئو مستند عادل فردوسی پور با عنوان " هوادار نابینای فوتبال" در رده هفتم قرار گرفت. 
البته انجمن جهانی پیش از برگزاری این مراسم، 10 اثر برتر هر قاره را اعلام کرده تا اگر ایپس‌های قاره‌ای تمایل داشتند، این جشنواره را در قاره‌های خود دنبال کنند. جانی مرلو می‌گوید:« قاره ها می‌توانند خودشان برنامه ریزی کنند و از بین آثاری که در قالب 10 اثر برتر قرار گرفته‌اند، برترین‌ها را معرفی کنند و مورد تقدیر قرار دهند.» لازم به یادآوری است که ایران 9 اثر در بخش آسیا دارد. 
برترین‌های جشنواره ایپس که در لوزان سوییس مورد تقدیر قرار گرفتند: 
عکس: (Sport Action)
1- وینست ریمرسما ( هلند)
2- الکسی فیلیپوو( روسیه)
3- نوربرت اسمیت (آلمان)
عکس: ( Portfolio)
1- آدام پرتی ( آلمان)
2- ژو لیو ( چین) 
3- پاتریک ب.کرمر ( سوییس) 
مکتوب: (Best Column) 
1- ایگور رابینر (روسیه) 
2- اولیور برون (انگلستان) 
3- دومیترو گرار (رومانی) 
مکتوب: (Best Colour Piece)
1- جوزه پرس (اسپانیا)
2- آنتی ویندمن (آلمان)
3- کریستوف گرتسچ و میکائیل کروگروس (سوییس) 
ویدیو: (Documentary)
1- امانوئل اودیسیو (ایتالیا)
2- دن گلدبرگ (استرالیا) 
3- هی ژو (چین) 
ویدئو: (Athlete Profile)
1- دیگو هورتادو دومندوزا، گرک گروگل، پیتر برگ (اسپانیا)
2- آنتونی اودورو و دومین داکار (فرانسه) 
3- امانوئل اودیسیو (ایتالیا) 
صدا: 
1- پیرمین استیرنول (آلمان) 
2- آرون کرنی(استرالیا)
3- داریو ریسی (ایتالیا) 
سایت : (Journalistic Weblog)
1- یین ما (چین) 
2- نیک باتلر (انگلستان) 
3- اوبالدو اسکاناگاتا (ایتالیا) 
در این مراسم یک تقدیر ویژه هم از " آناس آرمیا" شد؛ خبرنگار اهل غنا که با ظاهری متفاوت در مراسم حاضر شد. او درباره فساد در فوتبال غنا تحقیقاتی انجام داده که در این مسیر یکی از هم تیمی‌هایش به نام حسین سوئال را از دست داده است. توماس باخ نیز در این مراسم نام این خبرنگار را گرامی داشت.
۳ بهمن ۱۳۹۷
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

عکس بالای فوتر

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ـ ایران

انجمن‌ نویسندگان‌، خبرنگاران‌ و عکاسان‌ ورزشی ـ ایران‌ (که‌ در این‌ اساسنامه‌ به‌ اختصار “انجمن‌” نامیده‌ می‌شود) تشکیلاتی است‌ فرهنگی‌، علمی‌، تخصصی‌، غیرسیاسی‌، غیرانتفاعی‌، که‌ با هماهنگی کمیته‌ ملی المپیک‌ جمهوری اسلامی ایران‌ تأسیس‌ شده‌ است‌.

تماس با ما

  • تلفن :۰۲۱ ۲۶۲۱۶۳۶۷
  • آدرس ایمیل انجمن : Isjaahmadi@gmail.com
  • آدرس ایمیل انجمن :تهران- بزرگراه نیایش- مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب- کوچه هفتم- سالن شماره 9 (کمیته تدارکاتی بازی های آسیایی)- طبقه همکف- انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی
نقشه

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید